פורד פוקוס - אוטו

פורד פוקוס יתרונות וחסרונות

יתרונות / נוחות נסיעה, ביצועים, התנהגות, אבזור, בטיחות, מחיר

חסרונות / עיצוב סביבת נהג, אין פתחי מיזוג מאחור

בשורה התחתונה / שוברת שיוויון

פורד פוקוס 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור הרביעי של פורד פוקוס הוצג באפריל 2018 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי.

    הפוקוס החדשה מציעה בסיס גלגלים ארוך יותר — 270 ס”מ, תוספת של 5 ס”מ ביחס לדור הקוד – והיא גם ארוכה יותר. באירופה וישראל משווקת הפוקוס במרכב 5 דלתות וסטיישן, הסדאן כבר לא מוצעת בתקינה מתאימה.

    היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי טורבו-בנזין ודיזל בנפחים 1.0-1.5 ל' בהספקים של עד 182 כ"ס. קיימת גם גרסת ST ספורטיבית עם 280 כ”ס ממנוע 2.0 ל’ טורבו-בנזין.

    בישראל משווקת כיום הפוקוס לאחר מתיחת פנים שעברה (2021) עם מנוע אחד – 1.0 ל', טורבו, 3 ציל', היברידי-מתון (48V) המפיק 155 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    הפוקוס משווקת בישראל במגוון רמות גימור הנבדלות לא רק ברמת האבזור, אלא גם באופי. ההאצ'בק מוצעת ב-ST-ליין הספורטיבית או ב'אקטיב' הנוטה לפנאי והן נבדלות בעיצוב הפגושים, חישוקים ועוד. בנוסף, ביחס לפוקוס "רגילה" ה'אקטיב' זוכה להגבההת מרכב קלה ואילו ה-ST-ליין להנמכה וכיול מתלים ספורטיבי. הסטיישן מוצעת רק בגימור 'אקטיב'.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות רחב ועשיר כמקובל בעידן הנוכחי.

    שיווק פורד פוקס החדשה בישראל לאחר מתיחת פנים החל במאי 2022.

  • עיצוב ונוכחות

    קו העיצוב של הפוקוס מאופק למדי. יחידות התאורה, השבכה הגדולה ונגיעות כסופות מוסיפות לה אופי. גרסאות האקטיב נהנות גם מסממני שטח כמו דמוי מגיני גחון וחצאיות צד שחורות.

  • תא נוסעים ומטען

    גם לסביבת הנהג הופעה מאופקת, והתחושה שהיא מעניקה פשוטה ביחס לחלק מהמתחרות. לחיוב נציין איכות חומרים נאותה והרכבה טובה מאוד. יש שפע של תאי אחסון, כולל תא כפפות המחולק ל-2 ומשטח ייעודי לנייד הכולל טעינה אלחוטית.

    לוח המחוונים האנולוגי פשוט למראה ועמוס בנתונים. צג מערכת המולטימדיה נאה ואיכותי אך הממשק עצמו מעט מסורבל, ואין תמיכה בעברית לאנשי הקשר. טוב שיש ממשקי ’אפל קארפליי‘ ו‘אנדרואיד אוטו‘ שהופכים את חווית השימוש לנעימה בהרבה.

    המרחב מלפנים מספק, ומושב הנהג נוח גם בנסיעה ארוכה (למרות בסיס קצר). יש כיוון תמיכה לגב התחתון ומשענת היד נעה על מסילה ונוחה לשימוש. תנוחת הנהיגה סבירה, ולמרות שגרסאות ה‘אקטיב' מציעות מוגבהות היא אינה גבוהה במיוחד. הראות החוצה טובה.

    המרחב מאחור טוב, וגם כאן המושב נוח למדי. הדיפונים כאן פשוטים ואין יציאת מיזוג.

    תא המטען בהאצ‘בק אינו מרשים על הנייר (341 ל‘ בלבד) אך בפועל מדובר בתא גדול ושימושי הרבה יותר ממה שרומזים המספרים היבשים.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל‘ (טורבו-בנזין) מציע הספק גבוה (182 כ“ס) ומומנט נדיב (24.5 קג“מ) ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. מדובר בשילוב אפקטיבי המציע ביצועים טובים מאוד ונטולי מאמץ מחד, וצריכת דלק טובה מאידך. ביום המבחן הפוקוס עשתה כ-13 ק“מ לליטר, נתון טוב מאוד למשפחתית עם הספק כזה.

    תיבת ההילוכים החדשה מוצלחת, יותר בהעלאת הילוכים ופחות בהורדה. חבל שאין אפשרות לתפעול ידני מפקדים שמאחורי גלגל ההגה. שיוט ב-100 קמ“ש יתבצע ב-1,600 סל“ד שקטים ורגועים.

     

    מנוע ה-1.0 ל' (125 כ"ס) מפתיע עם ביצועים נמרצים, ורק בעומס גבוה במיוחד ניתן לבקש קצת יותר. הוא גם חלק ושקט, למרות התצורה הבסיסית (3 ציל'). גם כאן התיבה מתפקדת היטב, אך לעיתים השילוב עם המנוע מעט חד מדי. צריכת הדלק של גרסה זו טובה גם היא - 11.3 ק"מ לליטר במבחן מאומץ מאוד.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה מאוד. כיול המתלים מוצלח, על הצד הנוקשה אך במידה — מתלי הפוקוס מסוגלים לספוג מהמורות ושברים בכביש מחד, ולשמור על מרכב מרוסן מאידך. מחוץ לעיר כבר מדובר במכונית נוחה ממש.

    גם בשביל נוחות הנסיעה טובה, והפוקוס אקטיב X מתמודדת היטב עם אבנים קטנות שתולות וקפלים בשביל.

    התנהגות הכביש מצוינת — המרכב מרוסן, השלדה מגיבה היטב והאחיזה גבוהה. הפוקוס מעניקה ביטחון לאוחז בהגה, ומהנה ממש לנהיגה עבור מי שמעוניין בכך.

  • תמורה למחיר

    במחיר נמוך משל משפחתית ”רגילה“ הפוקוס מוצעת בגרסת פנאי מוגבהת ואופנתית, עם מנוע חזק ורשימת אבזור ארוכה — מדובר באחת מהעסקאות הטובות בשוק הרכב הישראלי.

  • מה חדש בפורד פוקוס 2022

    החל ממאי 2022 החל שיווק הפוקוס לאחר מתיחת פנים.

    העדכון כלל הופעה חיצונית וסביבת נהג שזכו לרענון עיצובי. בסביבת הנהג מוצע כאופציה מסך מולטימדיה ענק בגודל 13.2 אינץ' בתוספת תשלום (8 אינץ' כסטנדרט).

    מתחת למכסה המנוע ישנה מהדורה חדשה של מנוע ה-1.0 ל' המוכר שמחליף את מנוע ה-1.5 ל' בכל הגרסאות. למנוע החדש מערך היברידי-מתון, 155 כ"ס והוא משודך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית. הביצועים נותרו זהים לאלה של מנוע ה-1.5 ל' היוצא, אך בפורד מדווחים על שיפור של יותר מ-15% בצריכת הדלק.

     

  • סיכום

    הפוקוס עושה המון דברים בצורה טובה מאוד (ביצועים, נוחות, התנהגות), לא נופלת בשום תחום ומגיעה עם הופעת פנאי אופנתית במחיר סופר-תחרותי. אם אתם מחפשים משפחתית — בדקו את הפוקוס.

פורד פוקוס גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פורד פוקוס

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך פורד פוקוס?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים פורד פוקוס

פורד פוקוס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

9
פורד פוקוס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
15.15 12.27 טרם נבחן 12.27 6
15.6 12.6 טרם נבחן 12.6 6
15.6 12.6 טרם נבחן 12.6 6
16.9 13.7 טרם נבחן 13.7 7
17.2 14.0 טרם נבחן 14.0 5
17.8 14.4 טרם נבחן 14.4 4
18.1 14.7 טרם נבחן 14.7 6
18.1 14.7 טרם נבחן 14.7 4
20.8 17.7 טרם נבחן 17.7 7
7
14.7 ק"מ/ל