פורד פוקוס 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
הדור הרביעי של פורד פוקוס הוצג באפריל 2018 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי.
הפוקוס החדשה מציעה בסיס גלגלים ארוך יותר — 270 ס”מ, תוספת של 5 ס”מ ביחס לדור הקוד – והיא גם ארוכה יותר. באירופה וישראל משווקת הפוקוס במרכב 5 דלתות וסטיישן, הסדאן כבר לא מוצעת בתקינה מתאימה.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי טורבו-בנזין ודיזל בנפחים 1.0-1.5 ל' בהספקים של עד 182 כ"ס. קיימת גם גרסת ST ספורטיבית עם 280 כ”ס ממנוע 2.0 ל’ טורבו-בנזין.
בישראל משווקת כיום הפוקוס לאחר מתיחת פנים שעברה (2021) עם מנוע אחד – 1.0 ל', טורבו, 3 ציל', היברידי-מתון (48V) המפיק 155 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
הפוקוס משווקת בישראל במגוון רמות גימור הנבדלות לא רק ברמת האבזור, אלא גם באופי. ההאצ'בק מוצעת ב-ST-ליין הספורטיבית או ב'אקטיב' הנוטה לפנאי והן נבדלות בעיצוב הפגושים, חישוקים ועוד. בנוסף, ביחס לפוקוס "רגילה" ה'אקטיב' זוכה להגבההת מרכב קלה ואילו ה-ST-ליין להנמכה וכיול מתלים ספורטיבי. הסטיישן מוצעת רק בגימור 'אקטיב'.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות רחב ועשיר כמקובל בעידן הנוכחי.
שיווק פורד פוקס החדשה בישראל לאחר מתיחת פנים החל במאי 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הפוקוס שלאחר מתיחת הפנים מציגה הופעה משופרת ומעניינת בהרבה מזו היוצאת. מדובר במכונית נאה למדי, גם אם לא מרגשת במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שודרגה במתיחת הפנים, וזה בולט במיוחד אם בוחרים להוסיף את צג המולטימדיה הגדול שמוצע כאופציה. התחושה הכללית מודרנית ומתקדמת יותר, והצג הענק בהחלט תורם לכך.
מנגד, הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת: מתגים רבים ממוקמים נמוך מדי ותפעול בקרת האקלים מהצג פחות נוח, למשל.
המרחב מלפנים ראוי. מושב הנהג נוקשה אך נוח בנסיעות ארוכות.
המרחב בשורה השניה טוב עבור שני נוסעים, אולם אין פתחי מיזוג.
תא המטען קטן עבור משפחתית (341 ל') אך בעל מבנה יעיל ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' המחודש (היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס) מנפק ביצועים טובים ונמרצים ביום-יום ומעבר לכך. ביחס למנוע שלפני העדכון (1.5 ל', טורבו, 182 כ"ס) הוא כמובן פחות חזק, אך יותר ממספק בפני עצמו.
לזכותו גם אופי פעולה נעים, חלק ושקט אף יותר.
תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסים – פועלת לרוב באופן חלק ונעים אם כי מעט איטי. פעולתה מורגשת יותר במהירות נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
פורד פוקוס 2022 נבחנה אצלנו בגרסת 'ST-ליין' בעלת כיול מתלים ספורטיבי הנוטה לצד הנוקשה. בהתאם, נוחות הנסיעה בעיר בינונית, לא מפתיע בהתחשב בצמיגים בעלי החתך הנמוך. מחוץ לעיר הנוחות כבר טובה למדי, למעט במעבר על שברים חדים.
רעשי הרוח בולטים אך רעשי הכביש מטופלים היטב.
התנהגות הכביש הייתה ונותרה נקודת חוזק משמעותית של הפוקוס: ריסון המרכב טוב, היא יודעת להדק את הקו, האחיזה גבוהה, הטרן אין טוב ובכלל ההתנהגות טובה ומהנה ביחס למשפחתית.
-
תמורה למחיר
כבעבר, פורד פוקוס מציעה תמורה מצוינת למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
פורד פוקוס 2022 משווקת בישראל עם מנוע אחד – 1.0 ל', היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס – בתצורת האצ'בק או סטיישן ובכיול מתלים ספורטיבי (ST-ליין) או מותאם לשטח (אקטיב). לכל הגרסאות תיבה רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית.
מסך מולטימדיה בגודל 13.2 אינץ' מוצע כאופציה בתוספת תשלום – 3,000 ש"ח.
פוקוס האצ'בק 'ST-ליין' מוצעת עם חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד. רמת גימור 'X' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', גג שמש פנורמי ועוד.
רמת גימור 'אקטיב' דומה ל-'ST-ליין' אך מוסיפה תפעול חשמלי לדלת תא המטען (בסטיישן) ועוד.
-
בטיחות
פורד פוקוס 2022 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים – 96%, ציון של 87% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, עמעום אורות אוטומטי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה: 10.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ, כ-13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה יותר.
-
מה חדש בפורד פוקוס 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
אחת המשפחתיות המוצלחות שבנמצא.