תחת הכותרת "כלמוביל בראש שקט", הכריזה יבואנית יונדאי ומיצובישי על מהלך שמטרתו לעודד את הביטחון הכלכלי של קוני הרכב. צעד זה הוא ראשון בסדרת מהלכים שאנשי היבואנית מתכננים, ואמור להגן על לקוחות אשר רכשו מכונית של יונדאי או מיצובישי ואיבדו את מקום עבודתם תוך שישה חודשים מיום הקנייה. 

במקרה כזה הלקוח יוכל להחזיר את הרכב ולקבל את כספו בניכוי ירידת הערך בלבד. החישוב יתבסס על הפחתה של חמישה אחוזים בחודש הראשון, שני אחוזים בכל חודש נוסף ועד עשרה אחוזים לכל היותר. 

מהלך זה ילווה בהשקת תוכניות מימון חדשות שיפורסמו באתרי המותגים, ואלה כוללות בשלב זה אפשרות רכישה בשישים תשלומים ללא מקדמה, או אפשרות לתשלום שלושה חודשים לאחר הרכישה. השלב הבא יכלול מסלולי ליסינג או פריסת תשלומים לארבע שנים והארכת אחריות לשנה הרביעית. 

כלמוביל מכריזה על
צילום: מיצובישי

"הרעיון הוא לתת ללקוח ראש שקט, ומכאן השם" מסביר דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, "כבר שנתיים אנחנו מדברים על שקיפות ועל כך שבאתרים שלנו תראה את כל ההנחות שתוכל לקבל ואנחנו מתקדמים. זו סנונית ראשונה, והרעיון הוא לתת ללקוח ראש שקט". 

מצב השוק  
פיאמנטה מדבר באופטימיות על מצב שוק הרכב: "הימים האחרונים שינו את ההערכות שלנו. אנחנו רואים תנועה מאוד יפה, הן במכירות רכב משומש והן באולמות התצוגה. מרצדס כבר חזרה להיקף ההזמנות הרגיל שלה, יונדאי נמצאת ב-70% מכך ומיצובישי ב-60%. גם מחברות הליסיניג אנחנו שומעים על רכישת משומשות, ועל כך שאין החזרת מכוניות בהיקפים גדולים. נראה שהגלגל מתחיל לנוע; בהתחלה דיברנו על ירידה של 35-40% במכירות, אבל בימים האחרונים ההתעוררות גדולה משחשבנו, ויש גם הרבה מכרזים חדשים. אנחנו מרגישים בשלושת הימים האחרונים גידול הן בהזמנות הפרטיות והן בציי הרכב. ייתכן שהירידה הכללית בשוק תהיה קטנה משמעותית משצפינו".

כלמוביל מכריזה על
צילום: מערכת אוטו