כשנה וחצי לאחר השקת הדור החמישי של סובארו פורסטר בישראל, מרחיבה סמלת, יבואנית דגמי סובארו לישראל, את היצע רמות הגימור של הדגם. מדובר בשתי רמות גימור — ’Z‘ שמצטפרת כגרסת הכניסה החדשה ו-’XS‘ שמתממקמת בין רמות הגימור הקיימות (’X‘ ו-’ספורט‘).

הבשורות המעניינות יותר נוגעות לרמת הגימור ’Z‘, שמוצעת במחיר נמוך משמעותית מה-’X‘. מחירו של פורסטר ברמת גימור ’Z‘ נקבע על 173,000 ש“ח, 10,000 ש“ח פחות מרמת גימור ’X‘. בתקופת ההשקה תינתן על הדגם הנחה של 3,000 ש“ח. ה-’Z‘ מצוידת בחישוקים קלים (שונים במראה), תאורת לד, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג, ומפתח חכם. הוויתורים ביחס ל-'X'  המוכרת הם: ספוילר אחורי, תאורת ערפל, כיסוי לתא המטען, בקרת אקלים, אפשרות לתפעול ידני, צג מידע קטן יותר וגימור פנימי פשוט יותר. בתחום הבטיחות הפורסטר ’Z‘ חסר בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. 

סובארו פורסטר ברמות גימור חדשות ומחיר הכניסה יורד: החל מ-173,000 ש
צילום: תומר פדר

מחירו של פורסטר ברמת גימור 'XS' נקבע על 193,000 ש“ח. כמו ה‘ספורט' (200,000 ש“ח) ה-’XS‘ תציע גג זכוכית, פתחי מיזוג אחוריים, כוונון זווית מושב אחורי וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. ביחס ל‘ספורט', רמת הגימור ’XS‘ חסרה תפעול חשמלי וצבע שחור לדלת האחורית, מערך תאורה פשוט יותר, צג מולטימדיה בגודל 6.5 אינץ‘ (8 אינץ‘ ב‘ספורט') חישוקי 17 אינץ‘ (18 אינץ‘ ב‘ספורט') וגימור שונה לסביבת הנהג.

במקביל, היצע מערכות הבטיחות שודרג וכולל כעת גם מערכת שמירה על מרכז הנתיב ועקיבה אחרי הרכב שלפני (בנוסף לתיקון הסטייה ובלימה אוטונומית) כסטנדרט.

סובארו פורסטר ברמות גימור חדשות ומחיר הכניסה יורד: החל מ-173,000 ש
צילום: תומר פדר

בנוסף, בהתאם לרוח התקופה מציעה סמלת ”ביטוח“ במקרה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה. ביבואנית מציעים הקפאת תשלומים ל-3 חודשים, הארכת תקופת ההלוואה ב-24 חודשים נוספים ואף קניה חוזרת של הרכב במקרה והקונה פוטר מעבודתו בעקבות המשבר.

סובארו פורסטר ברמות גימור חדשות ומחיר הכניסה יורד: החל מ-173,000 ש
צילום: תומר פדר