עד כמה חשוב אודי Q5 לאודי ניתן להבין מכך שמותג היוקרה הגרמני בחר לערוך אירוע חשיפה בין-לאומי לרגל מתיחת הפנים שנערכה לו והוכרזה זה עתה. עד כמה מוזרה התקופה ניתן ללמוד מכך שרוב העיתונאים הבין-לאומיים הגיעו לאירוע כמוני, דרך פלטפורמה דיגיטלית מיוחדת חדשה של אודי.
 
מאז הצגתו ב-2008 היה Q5, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) של אודי, לדגם המצליח ביותר של המותג; עד הצגת הדור השני ב-2016 נמכרו כ-1.6 מיליון כלים כאלה. לפי אנשי אודי, הסיבות להצלחה זו הן בעיצוב המוצלח ובשילוב של שימושיות, ספורטיביות, טכנולוגיה.
 
אז איך משפרים את העיצוב? אשלי גליב, האחראי על העיצוב החיצוני, דיבר על שבכה חדשה ובולטת יותר, הנראית "מופרדת" ממכסה המנוע באופן מובחן יותר מהקודמת לה, רחבה ממנה ויוצרת הופעה הרבה יותר אגרסיבית. הפגושים החדשים, הכוללים כונסי אוויר צידיים בולטים, מוסיפים הם אף למראה ספורטיבי יותר מאשר עד כה, והמפתנים המחודשים מדגישים את הגובה.
 
​אודי Q5 מחודש נחשף
צילום: אודי

ב-Q5 המחודש גם יחידות תאורה חדשות עם קווים שונים לתאורת יום וחישוקי "17 עד "21; האחרונים יגיעו מאודי ספורט. בזכות פגושים חדשים הרכב התארך ב-1.9 ס"מ, ל-468 ס"מ.

​אודי Q5 מחודש נחשף
צילום: אודי
 
תאורה משתנה
חידוש מעניין נמצא מאחור, והכוונה אינה לדיפיוזר המעודכן, אלא לתאורה חדשנית בטכנולוגיית OLED, ולפי אודי, Q5 הוא הדגם הראשון בקטגוריה שמשתמש בטכנולוגיה זו. טכנולוגיית OLED (ר"ת Organic Light Emitting Diode) מאפשרת תאורה רצופה וברורה יותר, מרווחים קטנים יותר בין רכיבי התאורה, ומעניקה אפשרויות רבות לעיצוב קווי התאורה ולתנועתם.
 
טכנולוגיה זו מאפשרת גם שליטה של הנהג באופן התצוגה של התאורה. לרשותו שלושה סוגים של "חתימות תאורה" או מרקמים לבחירה לפי טעמו, ואילו סוג רביעי יוצג עם הבחירה במצב הניהוג הדינמי. בנוסף, כאשר רכב יתקרב ל-Q5 שעומד למשל ברמזור, התאורה האחורית תשתנה.
 
ל-Q5 דור חדש של מערך מולטימדיה, וזה כולל צג מגע גדול "10.1, וברמות הגימור הגבוהות גם מחוונים מוקרנים.

​אודי Q5 מחודש נחשף
צילום: אודי
 
היברידי מתון
כל המנועים המשרתים את Q5 צוידו במערך היברידי מתון – 12 וולט במנועי 2.0 ליטר 4 צילינדרים; 48 וולט בדיזל 3.0 ליטר 6 צילינדרים. אודי בחרה להשיק את המהדורה המחודשת של Q5 עם מנוע 2.0 ליטר דיזל 204 כ"ס בגרסת 40 TDI כפולת-הנעה; לזו לא רק מערך הזרקה כפול של אוריאה אלא גם שני ממירים קטליטיים לשיפור פליטת חלקיקים. מנוע זה יוצע גם בגרסאות 163 כ"ס ו-134 כ"ס בסימול 35 ועם הנעה קדמית.
 
בהמשך תוצע גרסת הדיזל 3.0 ליטר V6 המייצרת 286 כ"ס (50 TDI), וגרסת בנזין עם מנוע בנפח 2.0 ליטר ובשתי רמות הספק – 204 כ"ס (40 TFSI, לפי אודי); 262 כ"ס (45 TFSI) – ולכולן הנעה כפולה. בכל גרסאות המנועים תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, להוציא הדיזל החזקה שתשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.

​אודי Q5 מחודש נחשף
צילום: אודי
 
בנוסף, תוצגנה בהמשך שתי גרסאות היברידיות נטענות עם מנוע הבנזין 2.0 ליטר וגם גרסת SQ5 ספורטיבית.
 
אודי תמשיך לבנות את Q5 במקסיקו עבור ארצות הברית, ואת הגרסה המוארכת שלו בסין.