למרות שב.מ.וו הייתה אחת מחלוצות הגל הירוק בין יצרני היוקרה - עם ה-i3 וה-i8 הייחודיות, דגמים היברידיים רבים ואף התנסויות בגרסאות מונעות מימן - היא דווקא אחת האחרונות בקבוצה להציג רכב פנאי כל-חשמלי, ומצטרפת לסגמנט הצפוף עם גרסה מחושמלת של X3 המוכר המכונה ב.מ.וו iX3

את יחידות הבנזין והדיזל של מפעל המנועים הבוואריים מחליף כאן מנוע חשמלי יחיד שמייצר 286 כ״ס, 40.8 קג״מ ומניע את הגלגלים האחוריים בלבד. חובבי הנוסטלגיה (או סתם חנונים מוטוריים כמונו) ודאי שמו לב ש-286 כ״ס אינו נתון מקרי; זהו נתון הספק מיתולוגי עבור ב.מ.וו שמלווה אותה כבר כמה עשורים (מהשש בשורה של ה-M5 הראשונה דרך ה-V8 האגדי בנפח 4.0 ליטרים משנות התשעים), ושילובו עם הנעה האחורית אמור לקרוץ לחובבי נהיגה, אך בסגמנט הפנאי ה-iX3 מתחיל בעמדת נחיתות מול מתחרים כפולי מנועים והנעה. 

1634014
צילום: ב.מ.וו

הזינוק למאה קמ״ש יארוך 6.8 שניות, התאוצה מ-80 ל-120 קמ״ש תחלוף תוך 2.5 שניות בלבד והמהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ״ש. אולם הנתון המסקרן באמת הוא טווח הנסיעה המרשים של 460 ק״מ בין תדלוקים; לטענת היצרנית, הדבר הושג בזכות ייצור סוללות עצמי וטכנולוגיית דחיסה חדישה שאיפשרו לייצר סוללות קלות (512 ק״ג) ושטוחות יחסית, המאפשרות טעינה מהירה באמצעות מטעני DC של 150 קילווואט: תוך 34 דקות בלבד ניתן לטעון עד 80% מהסוללות, או לקבל ״בוסט״ של 100 ק״מ לטווח הנסיעה תוך עשר דקות טעינה. בשקע ביתי רגיל טעינה מלאה תארוך כ-12 שעות. 

1634015
צילום: ב.מ.וו

פרט לפריטי העיצוב ה״אקולוגיים״ המוכרים (גריל קדמי אטום, חישוקים אווירודינמיים וכו׳), לא נרשמו שינויים עיצוביים משמעותיים מבחוץ או מבפנים. תא המטען שמר על נפח של 550 ל׳, וכך גם מערך המתלים שעושה שימוש בקפיצי סליל ולא בקפיצי אוויר (בהם מצויידים מרבית המתחרים). המשקל העצמי תפח בכחצי טון, ועומד על 2260 ק״ג. 

ה-iX3 יהיה הרכב הראשון של ב.מ.וו שישווק באופן גלובלי ממפעל החברה בסין. הוא צפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2021 ולהתחרות באודי e-טרון, מרצדס EQC ויגואר i-Pace. 

1634007
צילום: ב.מ.וו