חמש שנים לאחר השקת יגואר F-Pace, רכב הפנאי הראשון של יגואר, מציג היצרן הבריטי גרסה מחודשת לדגם זה. הבסיס כמובן זהה – אותה פלטפורמת D7, שמשמשת את כלי הפנאי הגדולים של יגואר-לנד רובר, מערך המנועים של הקבוצה, מתאר עיצוב דומה לזה של קודמו – אבל השינויים גדולים.

שיפורים בתחום הנראה
השינויים שנעשו בעיצוב הדגם המחודש משמעותיים ביותר, ואלה כוללים פנסי לד צרים וחדשים עם מערך אדפטיבי, פגושים שונים, שבכה גדולה ומודגשת יותר ומכסה מנוע מפוסל יותר. מכסה המנוע החדש, כך יגואר, הביא לצמצום בגודל הרווחים בין חלקי המרכב הקדמיים ובמספרם. ובכלל, הבריטים מדגישים כי השקיעו תשומת לב גדולה יותר לפרטים החיצוניים הקטנים.  

שינויים גדולים אף יותר נעשו בתא הנוסעים ובסביבת הנהג, וגם שם הושם דגש על טיפול בפרטים. אנשי יגואר אומרים כי תא הנוסעים של F-Pace המקורי היה טוב, אך מודים כי לא היה מדהים, ואת זה באו לתקן.

יגואר F-Pace 2021 נחשף רשמית
צילום: יגואר

לפי יגואר, איכות החומרים בתא הנוסעים עדיפה, וקווי העיצוב מודרניים בהרבה. בסביבת הנהג מחוונים מוקרנים וצג מולטימדיה "11.4, גדול ב-48% מזה הפורש, וזה עשוי כמו טאבלט המונח במרכז הקונסולה המרכזית. בגרסאות היקרות תצוגה עילית, כמו-גם מערך אקטיבי להשקת רעשים. 

שינויים במערך התנועה
יגואר F-Pace המחודש יוצע עם המבחר העכשווי של מנועי יגואר לנד רובר – מנועי 2.0 ליטר ו-3.0 ליטר, הן בבנזין הן בדיזל – כולם עם מערך היברידי-מתון; הן בבנזין והן בדיזל גרסה אחת עם אופציה ללא מערך כזה. אליהם מצטרפת גרסה היברידית-נטענת. בכל הגרסאות תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה כפולה. 

יגואר F-Pace 2021 נחשף רשמית
צילום: יגואר

F-Pace יוצע בדיזל עם מנוע 2.0 ליטר ו-4 צילינדרים עם 163 או 204 כ"ס, או מנוע 3.0 ליטר ו-6 צילינדרים 300 כ"ס; זה האחרון גם ללא המערך ההיברידי המתון. בחזית הבנזין מנועי 2.0 ליטר 4 צילינדרים עם 250 כ"ס (גם ללא המערך ההיברידי המתון) או 3.0 ליטר 6 צילינדרים בטור עם 340 או 400 כ"ס.

בנוסף, תוצע גרסה היברידית-נטענת חדשה עם מנוע 2.0 ליטר ותפוקה משולבת של 404 כ"ס ו-61.6 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.3 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסת הבנזין 400 כ"ס. לגרסה זו סוללה של 17.1 קוט"ש, וטווח הנסיעה בחשמל בלבד הוא 53 ק"מ (WLTP). משך ההטענה במטען 32 קילוואט הוא 30 דקות ל-80%. 

יגואר F-Pace 2021 נחשף רשמית
צילום: יגואר

אלינו יגיע F-Pace בשלל גרסאות מנועים, ואלה יכללו לצד מנועי הדיזל והבנזין גם את הגרסה ההיברידית-נטענת. רכב הפנאי של יגואר יגיע לישראל ברבעון הראשון של 2021, ובכוונת היבואן לשמר את המחירים הנוכחים גם בדגם המחודש.

יגואר F-Pace 2021 נחשף רשמית
צילום: יגואר