חודשים ספורים לאחר השקתה באירופה, הוכרזה בישראל ב.מ.וו סדרה 4 החדשה של ב.מ.וו. הדגם החדש משך תשומת לב ועורר תגובות רבות בגלל השבכה הגדולה והניצבת שלו. למרות שדגמי קופה מהווים חלק קטן משוק הרכב בארץ, בב.מ.וו ישראל מדגישים כי מדובר בדגם חשוב מאוד עבור המותג. 

המכנה המשותף
"מכונית הקופה עזרה לב.מ.וו למצב את עצמה כספורטיבית, ובהיצע הקופה של המותג זו המכונית הכי נמכרת" אמרו אנשי דלק מוטורס. לפי היבואן, קטגוריית הקופה הבינונית בישראל נשלטת על-ידי שלושת מותגי היוקרה הגרמניים, ובשנה מוצלחת היקף המכירות שלהם יכול להגיע ל-800 כלים. לרוב, השחקן המצליח הוא החדש, ועובדה זו יוצרת אצל אנשי המותג בארץ ביטחון בכך שיוכלו למכור כ-250 יחידות כאלה בשנה, אם לא יותר, וביחס לסוג הרכב הזה, מדובר בהיקף לא מבוטל. 

סדרה 4 קופה החדשה ארוכה מקודמתה; בסיס הגלגלים הוא 285 ס"מ, תוספת של 4 ס"מ, ואילו ממד האורך גדל ל-477 ס"מ, תוספת של 13 ס"מ. גובה, 138 ס"מ, נמוך ב-5.7 ס"מ מזה של סדרה 3 החדשה. 

סדרה 4 2021 החדשה בארץ – החל מ-425,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו

אנשי ב.מ.וו ישראל יצרו שלוש גרסאות הנבדלות זו מזו לא רק בהספק המנוע, אלא גם בגימור ובהופעה, אך בכולן הושם דגש על הופעה ואופי ספורטיביים, אם כי במינון משתנה.

כל הגרסאות מצוידות במנועים מוגדשים, תיבה אוטומטית שמונה הילוכים שלפי היצרן ספורטיבית יותר מאשר התיבה הרגילה בדגם זה, צמיגים אחוריים הרחבים מהקדמיים. בנוסף, לכולן מפרט בטיחות עכשווי, המולטימדיה החדשה של ב.מ.וו עם צג "10.25. 

סדרה 4 2021 החדשה בארץ – החל מ-425,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו

שלוש גרסאות
את ההיצע פותחת 420 שתעלה 425,000 שקלים. גרסה זו מצוידת במנוע 2.0 ליטר המייצר 184 כ"ס, ההנעה אחורית, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שניות. במפרט האבזור תאורת לד מלאה, חישוקי "18, גג זכוכית, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושבים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חניה אוטומטית עם יכולת נסיעה אוטונומית ל-50 מטרים לאחור, גרסה זו מוצעת עם חבילת 'M ספורט' הכוללת פריטי עיצוב מבחוץ ומבפנים. 

סדרה 4 2021 החדשה בארץ – החל מ-425,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו

לגרסה 430, שמחירה 475,000 שקלים, אותו מנוע 2.0 ליטר, כאן בהספק של 258 כ"ס, להאצה של 5.8 שניות ל-100 קמ"ש, מערך מתלים אדפטיבי עם בולמי זעזועים נשלטים-אלקטרונית, היגוי ספורטיבי יותר עם יחס משתנה, בלמים משופרים, חישוקי "19. חבילת 'M ספורט פרו' מבטיחה מראה ספורטיבי עוד יותר, עם גימור שחור לשבכה, ספוילר, מפלטים ופריטי עיצוב נוספים, קאליפרים אדומים. לרכב גם מצלמות היקפיות ומערכת שמע של הרמן קרדון עם 16 רמקולים. במפרט הבטיחות, בנוסף, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, התרעה מפגיעת צד, שמירה על מרכז הנתיב ועוד. 

ל-M440 'פרפורמנס', שמחירה 580,000 שקלים, מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר המייצר 358 כ"ס וכולל מערך היברידי מתון, הנעה כפולה, דיפרנציאל מוגבל החלקה של M; כל אלה מסדרים לה האצה של 4.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. גרסה זו שונה חיצונית בגלל גוונים אפורים לשבכה ולמסגרות, קאליפרים כחולים ועוד. M440 מוצעת גם עם חבילה הנקראת 'M טכנולוג'י פק', הכוללת מכלולים משודרגים למערכות הקירור והבלימה הקדמית.

סדרה 4 2021 החדשה בארץ – החל מ-425,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו