קיה הכריזה באמצע חודש מרץ על EV6, דגם חשמלי ראשון במסגרת 'תכנית S'. הדגם החדש הוצג עם פרטים מועטים, וכעת חושפת קיה פרטים נוספים.  

'תכנית S', המאגדת את הדגמים החשמליים של קיה, דומה לתת-המותג החדש איוניק של יונדאי. כפי שדיווחנו כבר קודם, דגמי הפנאי איוניק 5 שהוכרז בסוף 2020, קיה EV6, ג'נסיס GV60, חולקים אותה פלטפורמה חשמלית ייעודית, E-GMP.

פרופורציות, מרכבים
העיצוב ייחודי ומפגין כי מדובר בסוג רכב שונה, גם בגלל היעדר השבכה, גם בגלל הפרופורציות השונות מאוד מהמקובל בדגמים עכשוויים. בסיס הגלגלים ארוך מאוד ביחס לרכב פנאי קומפקטי, והוא 290 ס"מ. הממדים רגילים – ושונים בין גרסת GT המעט גדולה יותר לבין GT ליין. ממדי GT הם: אורך, 469.5 ס"מ; רוחב, 189 ס"מ; גובה, 155 ס"מ. ממדי GT ליין: אורך, 468 ס"מ; רוחב, 188 ס"מ; גובה, 144.5 ס"מ. נפח תא המטען זהה, בשתיהן, 520 ליטר. 

1641951
צילום: קיה

הנעה, סוללות
גם מערך המנועים, הנעה, סוללות דומה לזה שבאיוניק 5 ומספר האופציות גדול: מנוע אחד להנעה אחורית או שניים לכפולה; סוללה 58 קוט"ש או 77.4 קוט"ש.

הגרסה הפחות חזקה מייצרת 170 כ"ס עם מנוע אחד והנעה אחורית, 235 כ"ס עם שניים והנעה כפולה, והסוללה היא 58 קוט"ש. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש עם הנעה כפולה הוא 6.2 שניות.

לגרסה החזקה יותר 229 כ"ס בהנעה אחורית, 325 כ"ס בכפולה לשתיהן סוללה של 77.4 קוט"ש. משך ההאצה של גרסת ההנעה הכפולה כאן הוא 5.2 שניות, הטווח בהנעה אחורית 510 ק"מ.

1641955
צילום: קיה

גרסת GT – רק בהנעה כפולה והסוללה הגדולה יותר – פורעת את שטר העיצוב עם הספק של 585 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, מהירות מרבית של 260 קמ"ש, והיא מצוידת בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. 

לפי קיה, מתח הטעינה בכל הגרסאות 400 או 800 וולט. ניתן לטעון את הרכב מ-10% ל-80% ב-18 דקות, וטווח המספיק ל-100 ק"מ ניתן לקבל ב-4.5 דקות טעינה. 

1641950
צילום: קיה

הרכב והנהג
בסביבת הנהג שני צגי "14 גדולים – אחד מרכזי, אחד למחוונים המוקרנים – והרכב יוצע גם עם תצוגה עילית מתקדמת. לדגם החדש אפשרות להשמעת "צליל מנוע" שישקף את המהירות של הרכב, והוא יכלול את כל מערכות הבטיחות העכשוויות שמציעה הקבוצה הקוריאנית. 

ישראל
לפי קיה ישראל הרכב אמור להגיע לארץ כבר ברבעון הרביעי של 2021. 

1641956
צילום: קיה