טויוטה ישראל החלה לשווק את רכב הפנאי הקומפקטי טויוטה ראב 4 בגרסה היברידית-נטענת. הדור החמישי של רכב הפנאי הראשון (1994) הוצג ב-2018, גם בגרסה היברידית, עם הנעה קדמית או כפולה. הגרסה ההיברידית-נטענת, לראשונה בטויוטה, הוכרזה בסוף 2019.

הנתונים
גרסה זאת, כמו ההיברידית הרגילה, מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר המייצר 184 כ"ס, וגם לה כמו לכפולת ההנעה 2 מנועים חשמליים, ואלה מייצרים 180 כ"ס לתפוקה משולבת של 306 כ"ס; בגרסה ההיברידית הרגילה הנתונים הם 178 כ"ס בבנזין, 118 כ"ס במנועים חשמליים, 222 כ"ס בהספק המשולב.

משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.0 שניות (8.1 שניות בהיברידי כפול ההנעה הרגיל), והמהירות המרבית 180 קמ"ש. 

1625774
צילום: טויוטה

לראב 4 הנטען סוללה של 18.3 קוט"ש, היא גדולה בהשוואה לדגמים מקבילים, ולפי טויוטה מעניקה לרכב טווח החשמלי של 75 ק"מ. צריכת הדלק היא 100 ק"מ/ל', לפי תקן WLTP. 

הסוללה הביאה להקטנת נפח תא המטען ב-90 ליטרים ל-490 ליטרים, עדיין נפח נכבד. משקל גרסה זו הוא 1930 ק"ג – 295 ק"ג יותר מאשר ההיברידית הרגילה כפולת ההנעה, 350 ק"ג יותר מאשר ההיברידית עם הנעה הקדמית. 

1625787
צילום: טויוטה

המחירים
הגרסה החדשה מוצעת ברמת הגימור 'אמושן' הגבוהה יחסית; במפרט, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "9, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור ועוד. מערך הבטיחות מלא, וכולל גם התרעה על שכחת ילדים. המחיר הוא 255,000 שקלים. מחיר זה כולל, בתקופת ההשקה, גם עמדת טעינה. 

יצוין כי המחיר זהה לזה של הגרסה ההיברידית הרגילה כפולת ההנעה, המוצעת ברמת הגימור 'אקסקלוסיב' העשירה יותר מ'אמושן'; מחיר הגרסה ההיברידית הרגילה עם הנעה קדמית הוא 212,000 שקלים. 

1625786
צילום: טויוטה