ב.מ.וו ישראל החלה בשיווק דגמי הספורט האייקוניים שלה, M3 ו-M4, בדור החדש שלהם.  שני הדגמים הוצגו אשתקד ומוצעים כמו קודמיהם עם מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר, 6 צילינדרים טורי, כעת לאחר שדרוג. 

נתונים, ביצועים
מנוע זה מציע כעת 480 כ"ס ו-56.1 קג"מ במהדורתו הרגילה, 510 כ"ס (ב-6250 סל"ד) ו-66.3 קג"מ (2750-5500 סל"ד) ב'קומפטישן'; בדגם הקודם ייצר המנוע 431 כ"ס ו-56.1 קג"מ (450 כ"ס ב-M4). התיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה אחורית; באירופה מוצעים דגמים אלה גם עם תיבה ידנית, גם עם הנעה כפולה. 

ב.מ.וו M3 ו-M4 החדשות בארץ – החל מ-760,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו

בישראל משווקות מהדורות ''קומפטישן' של הדגמים האלה, ונתוני הביצועים המכובדים מאוד עומדים על האצה של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש, 12.5 שניות ל-200 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת-אלקטרונית של 250 קמ"ש. לדגמים אלה מערכת פליטה עם שסתומים שנשלטים אלקטרונית לטובת הצליל הנכון.  

מכלולים, מערכות
הבסיס ל-M3 ול-M4 הוא כידוע סדרות 3 ו-4 בהתאמה, אך אלה עברו שינויים במרכב, לחיזוקו ולהפחתת המשקל, באמצעות שימוש בחלקי אלומיניום רבים, והגג עשוי סיבי פחמן. 

ב.מ.וו M3 ו-M4 החדשות בארץ – החל מ-760,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו

שינויים משמעותיים נעשו גם במכלולים הדינמיים – מערך המתלים האדפטיבי, ההיגוי והבלימה – הן בהוספת דיפרנציאל מוגבל-החלקה. לדגמים אלה בלמי M בעלי משקל קל עם קליפרים שחורים או אדומים, וניתן לשנות את תגובת הדוושה. ל-M3/M4 צמיגים וחישוקים במידות שונות, מלפנים ומאחור: 275/35-19 ו-285/30-20. 

לדגמים אלה מערכת המתעדת ומנתחת את ביצועי הרכב בפניות מהירות, כולל יכולתו הדינמית בהן, כמו היגוי-יתר, וניתן לשתף אותם באפליקציה ייעודית.

ב.מ.וו M3 ו-M4 החדשות בארץ – החל מ-760,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו

כל אלה, כך ב.מ.וו, מעניקים לדגמים אלה יכולת מסלול גבוהה כמו-גם התנהלות יומיומית נינוחה. 

פריטים, מחירים
באבזור, בין השאר, תאורת לייזר אדפטיבית, תצוגה עילית, מושבי 'M ספורט' קדמיים מופעלי חשמל, ריפוד עור, מולטימדיה עם צג "10.25 ומחוונים מוקרנים, מפתח חכם ועוד ועוד. 

המחירים: החל ב-760,000 שקלים ל-M3, החל ב-780,000 שקלים ל-M4.  

ב.מ.וו M3 ו-M4 החדשות בארץ – החל מ-760,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו