לכבוד השקת הדור החדש של לקסוס NX, דגם הפנאי הכה חשוב עבור לקסוס, פגשנו, עדיין דרך הרשת, את ספירוס פוטינוס (Spiros Fotinos), יושב ראש לקסוס אירופה והאחראי על תכנון מוצרים חשמליים בטויוטה.

משבר ואתגרים
פוטינוס, שהשיחה עימו קולחת ומרתקת, הוא מאמין גדול בבסיס ההיברידי של המותג ומדגיש שזה ימשיך לשחק תפקיד חשוב בשנים הבאות. פוטינוס מונה לתפקיד יו"ר לקסוס אירופה בסוף 2019, רגע לפני שמשבר הקורונה הגיח ושינה את העולם. 

"כל מי שאומר לך שהתכניות שלו לא השתנו בגלל המגיפה, כנראה משקר", הוא פותח. "בשנה שעברה מכרנו 70,000 מכוניות באירופה. היו לנו תכניות לגדול ומה שהצלחנו זה לשמור על נתח השוק כדי לשמר המשכיות. המשבר הביא דרכים וכלים חדשים לתקשורת עם הלקוח, כמו פלטפורמות דיגיטליות. ברור שאלה היו לנו עוד לפני כן, אבל פיתוחן והשימוש בהן הואץ בזמן המגיפה. המטרה כיום היא לשמור על נתח השוק ולעלות ל-80,000 יחידות; חשוב לנו לשמור על המשכיות בהקשרים האלה". 

לקסוס NX 2021 החדש נחשף, ישבנו לשיחה עם יו
צילום: לקסוס

דיברתם בהשקה של NX החדש על שפע כלים מחושמלים בעתיד. כמה מהם יהיו חשמליים, וכמה מהם יהיו היברידיים? 

"אמרנו שנציג עשרה דגמים או גרסאות חדשות עם שילוב כזה או אחר של חשמל (היברידי, היברידי-נטען, חשמלי; א.ש). הודענו שנציג רכב חשמלי על פלטפורמה ייעודית חדשה בשנה הבאה, וכעת יש לנו NX היברידי נטען. המטרה היא להגדיל את המבחר החשמלי והמחושמל".  

האם יש דגמים בהם נכון יותר להרכיב מערך היברידי-נטען? 
"הדבר החשוב הוא שיש לנו הטכנולוגיה, וכמו שניתן לראות ב-NX החדש, היתרון בבניית רכב נטען על פלטפורמה שהיא מראש היברידית גדול. הדבר מאפשר לנו להגדיל בקלות את המבחר מעבר לדגם אחד, ולעשות זאת ביעילות. בוודאי שנעשה זאת יותר כי בשווקים מסוימים יש לכלים כאלה גם הטבות מס משמעותיות". 

לקסוס NX 2021 החדש נחשף, ישבנו לשיחה עם יו
פלטפורמה חשמלית ייעודית בדרך | צילום: טויוטה

אתם עומדים להציג רכב חשמלי חדש על פלטפורמה ייעודית. האם מעתה הכלים החשמליים שלכם ייבנו רק על בסיס פלטפורמה כזאת? 
"לא הייתי אומר שאנו צריכים להגביל את עצמנו לאחת הדרכים. הראינו ב-UX שאנו יודעים לבצע הסבה לחשמל באופן טוב, וכעת יש לנו גם פלטפורמה ייעודית שתוסיף הרבה אפשרויות. מה שחשוב מבחינתנו תמיד הוא להציג מכונית שתתאים לדרישות הלקוח שלנו. 

"יש לנו דגם חשמלי שנציג בשנה הבאה והפלטפורמה החדשה מאוד גמישה ומביאה הרבה אפשרויות. יש לנו יתרון בכך שאנו חלק מקבוצה גדולה שיכולה להביא פתרונות רבים ומגוונים".

דגמים לעתיד 

אמרתם לאחרונה שזה הזמן להגדיל את המבחר של דגמי לקסוס. על איזה דגמים או קטגוריות מדובר?
"אסטרטגיית הגידול שלנו כמותג נשענת על שלושה יסודות: הראשון הוא לשפר את המגוון הקיים ולחזק אותו; השני, להגדיל את המבחר המחושמל; השלישי, להסתכל על פלחים חדשים שנמצאים בקצוות של המבחר הנוכחי. 

לקסוס NX 2021 החדש נחשף, ישבנו לשיחה עם יו
צילום: לקסוס

"בכל מקרה חשוב לנו להבטיח שזה יהיה נכון למותג וייעשה בהתאם. יש הרבה לקוחות שרוצים להצטרף למשפחת לקסוס, הן מטויוטה והן ממותגים אחרים, ויצירת נגישות כזו היא דבר חשוב שאנו בוחנים" 

האם אתה רומז על רכב פנאי קטן, כמו יאריס קרוס שיש לטויוטה?
"לא אדבר ספציפית על דגם מסוים, אבל היתרון הברור הטמון בכך שאנחנו חלק מקבוצת טויוטה הגדולה, הוא שאנחנו יכולים לשתף פלטפורמות. התנאי הדרוש הוא גמישות – לא רק כדי לייצר את הנוחות והשקט בהם אנחנו מפורסמים, אלא כעת גם כדי להביא את חווית הנהיגה והביצועים של לקסוס. אתם תוכלו בקרוב לנהוג בלקסוס NX היברידי-נטען ובראב 4 ההיברידי-נטען, ותרגישו שהם שונים. חשוב שנייצר מוצר שונה".  

לקסוס NX 2021 החדש נחשף, ישבנו לשיחה עם יו
צילום: טויוטה