לקסוס NX - אוטו

לקסוס NX מידע כללי

לקסוס NX יתרונות וחסרונות

יתרונות / איכות, אבזור, צריכת דלק, נוחות נסיעה, ביצועים ב-PHEV

חסרונות / מרחב לנוסעים, הנדסת אנוש, עידון יחידת הנעה

בשורה התחתונה / מתמודד ראוי ומוצלח

לקסוס NX 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור הראשון של לקסוס NX, רכב הפנאי הקומפקטי של מותג הפרמיום היפני, הגיח בשנת 2014 והצליח להימכר במעל למיליון יחידות. ב-2021 נחשף הדור השני של לקסוס NX והוא מבוסס על הרצפה המודולרית של טויוטה, TNGA, כאן בגרסת GA-K, וכקודמו חולק את אותו בסיס גלגלים עם ראב4.

    לקסוס NX מציג ממדים גדולים מקודמו, עם בסיס הגלגלים שצמח ב-3 ס"מ, האורך גם הוא גדל ב-4 ס"מ, וכך גם הרוחב - 2 ס"מ. עיצוב ה-NX החדש פחות דרמטי ויותר בוגר ואלגנטי, וכצפוי תמצאו בו את השבכה העצומה שמשמרת את מופע 'שעון החול' וכך גם את שלל כונסי האוויר הגדולים.

    לקסוס NX מוצע בישראל עם שתי חטיבות כוח היברידיות. '350h' מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, ובשילוב מנוע חשמלי מנפקת הספק משולב של 242 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים שמוגדרת על-ידי טויוטה כרציפה, וגרסה זו מוצעת בהנעה קדמית או בכפולה. משך ההאצה הוא 8.7 שניות עם ההנעה הקדמית, 7.7 שניות בכפולה.

    בפסגת ההיצע גרסת '450h+' היברידית נטענת (פלאג-אין)שבדיוק כמו הקודמת, משרתת גם את ראב 4. ההספק הכולל עומד על 309 כ"ס וההנעה כפולה. משך ההאצה הוא 6.3 שניות ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית היא 200 קמ"ש. הסוללה היא 18.1 קוט"ש וטווח הנסיעה המוצהר בחשמל הוא כ-70 קילומטרים.

    בכל הנוגע לבטיחות, הדור החדש של לקסוס NX מצויד במערך הבטיחות העדכני ביותר המכונה ' Lexus Safety System+ 3.0', וזה כולל, בין השאר, זיהוי תנועה חוצה בצמתים עם בלימה אוטונומית, יכולות שמירה משופרת על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה עצמה גם לתנאי הדרך.

    האחריות הכוללת היא לשלוש שנים. יש אפשרות לאחריות נרחבת וארוכה יותר על הסוללה - לעד 5 שנים או 100,000 ק"מ עבור גרסת 350h ועד 8 שנים או 160,000 ק"מ לגרסת 450h+.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובו הכללי של NX החדש מציג אבולוציה זהירה לזו של הדור היוצא. התוצאה נאה למדי. בדור החדש של ה-NX תמצאו שהחלק האחורי (מקורה C) מעוגל יותר, וישנו קו תאורה לרוחבו של דלת תא המטען ואף שבסמל הוחלף בכיתוב שם המותג.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג עוצב לחלוטין מחדש וזו כוללת במרכזה מסך ענק (14 אינץ') למערכת המולטימדיה השולטת על מרבית מערכות הרכב. לוח המחוונים קטן ולא מרשים למראה. איכות החומרים גבוהה וכך גם ההרכבה והגימור המותירים רושם טוב ואיכותי.

    הנדסת האנוש אינה מוצלחת במיוחד, תפעול המערכות מעט מסורבל ונדרש להתרגל לתפעול ידיות הדלתות הייחודי.

    המרחב מלפנים נאות, אולם הגג הנמוך עשוי להפריע לגבוהים. מושב הנהג בסך הכל בסדר, לא מצטיין.

    המרחב מאחור סביר ביחס לסגמנט הפנאי הקומפקטי, קטן משמעותית מאשר כלים כמו Q5 אליהם לקסוס מתייחסת כמתחרים.

    תא המטען גדול ושימושי.

     

  • מנוע וביצועים

    לגרסה ההיברידית עם הנעה כפולה (244 כ"ס) ביצועים טובים מאוד במהירויות נמוכות ובינוניות, פחות מרשימים ככל שהמהירות עולה. לגרסת הפלאג-אין (309 כ"ס) ביצועים טובים יותר כמובן, אך הפער לא גדול כפי שרומזים הנתונים.

    במצב החשמלי גרסת הפלאג-אין מציעה ביצועים נאותים אך לא הרבה מעבר לכך, וגם בלחיצה מלאה על המצערת יקח זמן עד שה-NX יגייס את מנוע הבנזין.

    בשני המקרים התגובה הראשונית מהירה, אבל לאחר מכן ישנה השהייה מורגשת. מנוע הבנזין רועש ורועד ומטפס לסל"ד גבוה גם בעומס קל והעסק אינו נינוח או מעודכן במיוחד.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה ביחס לדור הקודם, ובכלל מדובר ברכב נעים למדי לנסיעה. הכיול הבסיסי אינו רך מדי, אך הוא מצליח לטפל במרבית השיבושים בצורה נאותה.

    לכך מוסיף NX בידוד רעשי רוח וכביש טובים. רק המנוע מפריע לאווירה הכללית הנינוחה.

    התנהגות הכביש טובה בסך הכל ועדיפה בגרסה ההיברידית. לגרסת הפלאג-אין עודף משקל וזה מורגש.

    בשביל מדובר ברכב נעים ונוח למדי.

     

  • תמורה למחיר

    ה-NX מציע תמורה טובה למחיר. הוא מאובזר, מבצע ואיכותי.

  • גרסאות ורמות גימור

    גרסה 350h מוצעת ברמות הגימור 'קיושו' (Kyushu), 'הדורי' (Hadori); לראשונה, בין השאר, תאורת לד, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה; ברמת הגימור 'הדורי', בנוסף, אוורור למושבים הקדמיים וזיכרונות למושב הנהג וגג פנורמי.

    גרסת 450h+ מוצעת באותן רמות גימור – 'קיושו' ו'הדורי' ובנוסף גם ב-'F ספורט'. רמת גימור זו מוצעת עם מפרט טכני משופר הכולל שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד אדפטיבית, מושבי ספורט, תצוגה עילית ועוד.

     

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה ועמדה על 11-12.5 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות במבחני הדרכים, וכ-14-15 ק"מ לליטר בשיוט.

  • טווח נסיעה

    טווח הנסיעה החשמלי שנמדד בגרסת הפלאג-אין עמד על כ-45 ק"מ.

  • מה חדש בלקסוס NX 2022

    בינואר 2022 החל שיווק NX בדור השני. מדובר בדור חדש לגמרי החולק פלטפורמה ומכולולים על טויוטה ראב4. לראשונה הדגם מוצע גם בגרסת היברידית-נטענת וזו החזקה ביותר במבחר הנוכחי: 309 כ"ס.

  • סיכום

    עוד דור מוצלח וראוי של NX

לקסוס NX גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג לקסוס NX

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך לקסוס NX?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים לקסוס NX

לקסוס NX צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
לקסוס NX צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
16.4 12.4 טרם נבחן 12.4 4
17.5 13.3 טרם נבחן 13.3 3
90.9 69.0 טרם נבחן 69.0 1
100.0 76.0 טרם נבחן 76.0 1
100.0 76.0 טרם נבחן 76.0 1
7