לקסוס NX 2025

לקסוס NX 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור הראשון של לקסוס NX, רכב הפנאי הקומפקטי של מותג הפרמיום היפני, הוצג בשנת 2014 וזכה להצלחת מכירות נאה.

    ב-2021 נחשף הדור השני אשר מבוסס על הרצפה המודולרית של טויוטה, TNGA, וכקודמו חולק את אותו בסיס ומכלולים עם ראב4.

     

    לקסוס NX מציג ממדים גדולים במעט מקודמו, והעיצוב פחות דרמטי ויותר בוגר ואלגנטי. עם זאת, עדיין תמצאו בו את הסבכה העצומה שמשמרת את קווי "שעון החול" וכך גם את שלל כונסי האוויר הגדולים.

     

    לקסוס NX מוצע בישראל עם שתי חטיבות כוח היברידיות.

    350h מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, ובשילוב מנוע חשמלי מנפקת הספק משולב של 244 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים שמוגדרת על-ידי טויוטה כרציפה, וגרסה זו מוצעת בהנעה קדמית או בכפולה.

    בפסגת ההיצע גרסת 450h+ היברידית נטענת (פלאג-אין). ההספק הכולל עומד על 309 כ"ס וההנעה כפולה. לסוללה 18.1 קוט"ש וטווח הנסיעה המוצהר בחשמל הוא כ-70 קילומטרים.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובו הכללי של NX החדש מציג אבולוציה זהירה לזו של הדור היוצא. התוצאה נאה למדי.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג כוללת במרכזה מסך מגודל (14 אינץ') למערכת המולטימדיה השולטת על מרבית מערכות הרכב. לוח המחוונים קטן ולא מרשים למראה. איכות החומרים גבוהה וכך גם ההרכבה והגימור.

    הנדסת האנוש אינה מוצלחת במיוחד, תפעול המערכות מעט מסורבל ונדרש להתרגל לתפעול ידיות הדלתות הייחודי.

    המרחב מלפנים נאות, אולם הגג הנמוך עשוי להפריע לגבוהים. מושב הנהג לא מצטיין. המרחב מאחור סביר ביחס לסגמנט הפנאי הקומפקטי, קטן משמעותית מאשר כלים כמו Q5 אליהם לקסוס מתייחסת כמתחרים.

    תא המטען גדול ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    לגרסה ההיברידית כפולת ההנעה שנבחנה (244 כ"ס) ביצועים טובים מאוד במהירויות נמוכות ובינוניות, פחות מרשימים ככל שהמהירות עולה.

    לגרסת הפלאג-אין (309 כ"ס) ביצועים טובים יותר כמובן, אך הפער לא גדול כפי שרומזים הנתונים. במצב החשמלי גרסת הפלאג-אין מציעה ביצועים נאותים אך לא הרבה מעבר לכך, וגם בלחיצה מלאה על המצערת יקח זמן עד שה-NX יגייס את מנוע הבנזין.

    בשני המקרים מנוע הבנזין רועש וגס בסל"ד גבוה והעסק אינו נינוח מספיק.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק טובה ועמדה על 11-12.5 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות במבחני הדרכים, וכ-14-15 ק"מ לליטר בשיוט.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.3 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      55 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      6
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה ומדובר ברכב נעים למדי לנסיעה. הכיול הבסיסי אינו רך מדי, אך הוא מצליח לטפל במרבית השיבושים בצורה נאותה. לכך מוסיף NX בידוד רעשי רוח וכביש טובים, כאשר רק צליל המנוע הבולט בעומס מפריע לאווירה הכללית הנינוחה. התנהגות הכביש טובה ועדיפה בגרסה ההיברידית הרגילה. לגרסת הפלאג-אין עודף משקל וזה מורגש.
  • תמורה למחיר

    ה-NX מציע תמורה טובה למחיר. הוא מאובזר, מבצע ואיכותי. גרסת 350h משתלמת יותר לטעמנו מהגרסה הבכירה.
  • גרסאות ורמות גימור

    גרסה 350h מוצעת ברמות הגימור 'קיושו' (Kyushu) ו'הדורי' (Hadori); לראשונה, בין השאר, תאורת לד, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה; ברמת הגימור 'הדורי', בנוסף, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג וגג פנורמי

    גרסת 450h+ מוצעת באותן רמות גימור, ובנוסף גם ב-'F ספורט'. רמת גימור זו מוצעת עם מפרט טכני משופר הכולל שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד אדפטיבית, מושבי ספורט, תצוגה עילית ועוד.

  • בטיחות

    לקסוס NX נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2022 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 91% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 83% בהגנת הולכי רגל ו-91% על תפקוד מערכות בטיחות. אבזור הבטיחות התקני כולל, בין השאר, זיהוי תנועה חוצה בצמתים עם בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה עצמה גם לתנאי הדרך.
  • טווח נסיעה

    טווח הנסיעה החשמלי שנמדד בגרסת הפלאג-אין עמד על כ-45 ק"מ.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מהטובים בסגמנט.

לקסוס NX מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

לקסוס NX השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    לקסוס NX
    לקסוס NX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 2x4
    מחיר מחירון ₪329990
  • קופרה אטקה
    קופרה אטקה 2.0 ל' טורבו, אוט', 4x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪265900
  • energy_2.svg
    לינק אנד קו 01
    לינק אנד קו 01 (מתיחת פנים), 1.5 ל' טורבו, פלאג אין הייבריד, Pro
    מחיר מחירון ₪179900
  • energy_2.svg
    on
    WEY קופי 02
    WEY קופי 02, אוט', 2.0 ל' טורבו, פלאג אין הייבריד, Premium
    מחיר מחירון ₪239900
  • אלפא רומיאו סטלביו
    אלפא רומיאו סטלביו 2.0 ל' טורבו, אוט', Veloce, 4x4
    הספק כוח סוס 280
    מחיר מחירון ₪369900
  • on
    אלפא רומיאו טונאלה
    אלפא רומיאו טונאלה 1.5 ל' טורבו, היברידי מתון, Sprint
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪229900
  • וולוו XC60
    וולוו XC60 B5 אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, Core, 4x4
    הספק כוח סוס 250
    מחיר מחירון ₪324898

חוות דעת גולשים על לקסוס NX

4.2/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (11)

הנאת נהיגה

4.3

עלויות תחזוקה

3.8

נוחות השימוש ואבזור

3.9

מרווח ישיבה

4.2

תא המטען

4.3

יש לכם לקסוס NX? כתבו חוות דעת

לקסוס ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.