בחודש יוני האחרון חשפה קיה את הדור החמישי של קיה ספורטאז', רכב הפנאי הקומפקטי שלה (C-SUV). ספורטאז' החמישי נחשף תחילה בגרסה גלובלית ובתצורת מרכב מוארכת, כעת הגיע תורה של הגרסה האירופאית בעל המרכב הקצר, זו שצפויה להגיע לישראל.

מה דומה, מה שונה
ספורטאז' החדש על שתי גרסאות האורך שלו מבוסס על פלטפורמה N3 החדשה של תאגיד יונדאי-קיה אותה הוא חולק עם יונדאי טוסון החדש. שתי גרסאות אלה חולקות אותם נתוני גובה (166 ס"מ) ורוחב (186.5 ס"מ). לגרסה האירופאית מרכב באורך 451.5 ס"מ, כ-14.5 ס"מ פחות מהגרסה הארוכה (466 ס"מ) ואורך בסיס גלגלים הוא 268 ס"מ, 7.5 ס"מ פחות (275.5 ס"מ). נפח תא המטען בגרסה הקצרה הוא 591 ליטרים, מגיע ל-1,780 ל' עם קיפול המושבים.

קיה ספוראטז' 2022 החדש נחשף בגרסה האירופאית
צילום: קיה

ספורטאז' האירופאי מציג הופעה כללית דומה לזו של הגרסה המוארכת של הדגם. החזית בולטת ומלאת נוכחות – שבכת "אף הטיגריס" ותאורת לד-יום בצורת בומרנג אחראיות לרושם – ומציגה את הפרשנות העכשווית לשפת העיצוב של היצרנית, המארחת את הלוגו החדש שלה. גם מאחור ההופעה דומה מאוד, כולל יחידות תאורה ודלת תא המטען המזכירות את EV6.

קיה ספוראטז' 2022 החדש נחשף בגרסה האירופאית
צילום: קיה

ההבדלים בין גרסאות המרכב בולטים במבט מהצד; אורכם השונה והמקוצר של בסיס הגלגלים והמרכב יוצרים פרופורציות דחוסות וספורטיביות יותר, לכך מוסיפה קיה גם סיומת שונה לקורה C וגג מושחר (לפחות ברמת גימור GT-ליין המוצגת בתמונות).

קיה ספוראטז' 2022 החדש נחשף בגרסה האירופאית
צילום: קיה

סביבת הנהג דומה עד זהה בין הדגמים, עדכנית ומודרנית בהופעתה וכוללת לוח מחוונים מוקרן ומסך מולטימדיה גדול (עד 12.3 אינץ') המעוצבים כיחידה אחת ופונים כלפי הנה. בקיה מציינים משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד בהספק של 15 וואט.

בנזין, דיזל, חשמל
היצע יחידות ההנעה של ספורטאז' האירופאי כמו זה המשרת את טוסון, רובו מתבסס על מנועי טורבו בנזין או דיזל בנפח 1.6 ליטר; באגף הבנזין מנוע ה-1.6 יוצע בשני הספקים – 150 כ"ס או 180 כ"ס –בשני המקרים בצימוד למערך היברידי-מתון ועם תיבה ידנית (6 היל') או דו-מצמדית (7 היל').

קיה ספוראטז' 2022 החדש נחשף בגרסה האירופאית
צילום: קיה

מנוע הדיזל יוצע גם הוא בשני הספקים - 115 כ"ס או 136 כ"ס – האחרונה תוצע כאופציה עם מערך היברידי-מתון. תיבות ההילוכים יהיו ידנית "חכמה" עם 6 יחסי העברה (ללא צורך בתפעול המצמד) או דו-מצמדית עם 7 הילוכים.

בראש ההיצע יעמדו הגרסאות ההיברידיות, שתיהן נסמכות על מנוע הבנזין (1.6 ל', טורבו) בגרסת 180 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. הראשונה היא היברידית "רגילה" (סוללת ליתיום-יון, 1.49 קוט"ש) המציעה הספק משולב של 230 כ"ס משני המנועים. הגרסה הבכירה היא גרסת PHEV (היברידית-נטענת) בעלת הספק כולל של 265 כ"ס וסוללת ליתיום-יון בקיבולת 13.8 קוט"ש. לא נמסר נתון טווח נסיעה חשמלי.

קיה ספוראטז' 2022 החדש נחשף בגרסה האירופאית
צילום: קיה