איך אתם מסכמים את החציון הראשון של שנת 2021?
"מבחינתנו הדבר המעניין ביותר הוא העובדה שהשוק גדל ב־48% ואילו אנחנו ב־74%. כלומר גידול של 26% מעל לשוק. כתוצאה מכך הצלחנו לקפוץ מהמקום העשירי בטבלת המכירות של המותגים למקום השמיני. כל זה אומר שחווינו חציון ראשון מאוד מוצלח".

איך הצלחתם לשמור על מכירות נאות, למרות שלא הצגתם דגמים חדשים והקשקאי כבר היה וותיק?
"ניסאן קשקאי אמנם וותיק, אבל הוא רכב מאוד אהוד וקהל הלקוחות שלו ממשיך להגיע ולהחליפו בדגם חדש יותר. יש כאלה שכבר עשו זאת ארבע פעמים, ומכל שלושה לקוחות של קשקאי שניים הם קונים חוזרים. אפשר לראות את האהדה גם בטבלת המכירות. מכרנו במחצית הראשונה של 2021 2500 מכוניות, למרות שכל מי שנכנס לאולם ידע שדגם זה יוחלף בקרוב.

"בנוסף אנחנו רואים הצלחה לאקס טרייל בנזין, והרבה לקוחות עברו מגרסת הדיזל לבנזין. החבילה החדשה של התיבה והמנוע נתנה לנו 'בוסט' חזק מאוד, בדיוק כאשר הדיזל התייקר. גם בסנטרה אנחנו חווים הצלחה, ולמרות שהלקוחות כאן הם יותר מתחום הליסינג. הג'וק הושק ממש בתחילת משבר הקורונה ולמעשה התחלנו לעשות איתו עבודה בתחילת השנה, וגם כאן ראינו הצלחה".

בין יפן לארה
צילום: יואל פלרמן

גם האקס טרייל מוחלף. מתי נראה את הדגם החדש כאן, והאם זה לא מפריע למכירות?
"ניסאן אקס טרייל הוצג ביפן, ובארצות הברית הוא נחשף כרוג (Rogue). אנחנו מביאים אותו מיפן והוא יגיע רק באמצע 2022 עם יחידת הנעה שונה ושבעה מקומות. עיקר ההיצע כאן יהיה E פאוור (גרסה חשמלית עם מאריך־טווח; א.ש), אך ייתכן שיהיו עוד מנועים. זה אומר שיש לנו עוד שנה עם הדגם הנוכחי, ולצערי אין לנו כמות מספיק גדולה של אקס טרייל במלאי. הסוד בהצלחה כאן היה העדכון התכוף. יצרנו דגם יותר מעניין".

עד כמה חשוב מבחינתכם היום הקשקאי, כאשר זירה זו צפופה מתמיד?
"הגזרה הזו הפכה להיות מאוד צפופה. אבל זה המוצר שהמציא את הקטגוריה. היינו חלוצים כאן והדגם החדש הוא הטוב ביותר שהיה לנו בניסאן מעולם. הוא טוב יותר בכל היבט ואומר שיש לניסאן עוד הרבה מה להגיד. אין לנו ספק שהכניסה שלו לשוק תהיה מאוד חזקה.

"כרגע זה הכלי החשוב ביותר עבורנו, גם בגלל בעיית המלאי עם אקס טרייל. צריך להבין שזה הרכב הכי נמכר של ניסאן באירופה והוא מאוד חשוב להם. הייתה כאן חשיבה מאוד עמוקה. ניסאן שינתה את הכל בתוך הרכב, כל מתג וכל כפתור, וזה הכיוון החדש של ניסאן".

בין יפן לארה
צילום: יואל פלרמן

מה התכניות לעתיד?
"ארייה צריך להגיע ברבעון הראשון של 2022. זה רכב שיפתיע רבים בענף — יש לו סוללות גדולות, טווחים נרחבים וביצועים טובים. זה רכב חשמלי סמי־יוקרתי שיתמקם בין קשקאי לבין אקס טרייל.
"לניסאן גם חטיבת ספורט. את מכירת ה־Z היוצאת סיימנו בחודש שעבר — והחדשה תגיע ברבעון ראשון או שני של 2022. אנחנו מביאים את Z ואת GTR ברציפות מזה שנים והדבר יימשך. זה לא תמיד כלכלי, אבל זה נכס שאין לאף מותג מסה אחר בארץ. דיברנו כבר על אקס טרייל ותהיינה עוד כמה הפתעות בדרך".

אתם מציעים מבחר גדול ביחס של מכוניות סדאן גדולות. האם זה משתלם? והאם נראה כאן גם את ורסה?
"לגבי ורסה, אכן רצינו להביא את הדגם אבל כבר אין טעם כי הייצור ייפסק ולא יהיה לו יורש בצורה דומה. ייתכן שהיורש יהיה במבנה אחר, אולי אפילו חשמלי. לגבי יתר המבחר, לא תמיד הדברים משתלמים, אבל כשיש הרבה פתרונות הדבר מייצר יתרון ויכולת להכניס לאולם קהל יותר מגוון. היצע גדול הוא יתרון שאנחנו רוצים, ולא תמיד הכמויות הן שגורמות לנו להחליט אם להביא דגם מסוים או שלא".

בין יפן לארה
צילום: ניסאן

ובכל זאת לא הבאתם את כלי הפנאי הגדולים שמשווקים בארצות הברית — מוראנו, ארמדה ופת'פיינדר
"אנחנו כן מנסים לחשוב איך ומה ניתן להביא — הן מבחינת ההתאמה לצרכן הישראלי, הן מבחינת היתרון שלנו; מי יודע אולי זה יקרה. החיים מבחינת יבוא דגמים הופכים יותר קלים בדגמים שמשווקים למקומות נוספים בעולם. יש דגמים שמיוצרים בייחוד עבור ארצות הברית ואז יותר קשה לעשות התאמות".

היכן הדגש מבחינתכם? ניסאן ארצות הברית או אירופה?
"הדגש שלנו הוא להתמקד במה שמבוקש ואופנתי בארץ. אנחנו מביאים מאירופה את דגמי הפנאי, אבל עובדים במלוא המרץ גם עם ארצות הברית. אנחנו קשובים לרצון הקהל ומחפשים את המוצר הנכון. גם ישראל נמצאת רגל באירופה ורגל בארצות הברית ואנחנו יכולים להשלים קטלוג משתי היבשות. כאשר מסתכלים על האופק של ניסאן, אנחנו רואים שהיצרן יתכנס לעולם שיהיה הרבה יותר אחיד".

בין יפן לארה
צילום: ניסאן

השקתם את הג'וק ממש לפני משבר הקורונה והסגרים. עד כמה זה פגע בו?
"זה פגע כי לא יצרנו מיקוד בדגם. כל המשק נסגר ונכנסנו לעמידה במקום כמו כל היתר, והתזמון היה בעייתי. אבל כשיצאנו מהסגר התחלנו בפעילויות. היום הדברים כבר יותר ברורים, הסגרים פחות מאיימים והצלחנו לייצר מכירות. לא עשינו לג'וק השקה מחדש אבל התחלנו לדחוף אותו, וכעת אנחנו נמצאים במקום בו תכננו להיות".

מה קורה בזירה החשמלית? ניסאן הייתה מהחלוצים שם, אבל קצת נעלמה
"באירופה יש ביקוש גדול מאוד לכלים החשמליים ופשוט הורידו לנו משמעותית את ההקצאות, לכן שמנו פחות דגש בתחום זה. כאשר השערים ייפתחו ותהיה לנו ארייה ושוב ליף נעדכן את הלקוחות. הליף תגיע עם שדרוגים".

בין יפן לארה
צילום: ניסאן

לאיזה כמויות ניסאן יכולה לצמוח בארץ?
"המספרים תלויים בהרבה משתנים. אישית הייתי רוצה לראות את ניסאן תוך שנתיים בין חמשת או ששת הגדולים בשוק. השנה עלינו בשני מקומות ואני מקווה לעלות בכל שנה מקום אחד לפחות".

בין יפן לארה
צילום: קרסו מוטורס