ניסאן קשקאי 2020 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השני של ניסאן קשקאי הוצג ב-2013 – דור חדש לחלוטין, עם רצפה חדשה, מרכב גדול מבעבר (לא בהרבה) ועם מערכות הנעה חדשות.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2014 עם שתי מערכות הנעה – 1.2 ל' טורבו בנזין (115 כ"ס) או 1.6 ל' דיזל (130 כ"ס), בשני המקרים עם תיבה אוטומטית-רציפה והנעה קדמית; מאמצע 2017 הוצעה גרסת 1.2 ל' טורבו עם אפשרות לתיבה ידנית (6 היל').
בתחילת הדרך הוצעו מערכות הבטיחות המתקדמות כחלק מרמות הגימור הבכירות (שימו לב למפרט האבזור ולשמות רמות הגימור, שעודכנו במהלך 2016) אולם הדגם המעודכן (בישראל מספטמבר 2017) כלל מערכות בטיחות מתקדמות באופן תקני.
בינואר 2019 החל שיווק של קשקאי עם מערכת הנעה חדשה, לה מנוע 1.3 ל' טורבו בנזין ואפשרות בחירה בין תיבה דו-מצמדית (7 הילוכים, 160 כ"ס) לתיבה ידנית (6 היל', 140 כ"ס).
-
עיצוב ונוכחות
לקשקאי הופעה עדכנית, גם אחרי מתיחת הפנים (2018). הממדים הקטנים יחסית מקנים לו הופעה קלילה ואפילו ספורטיבית (גם בזכות חישוקי "19 של רכב המבחן) מבלי להיראות מצועצע.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של קשקאי – גם אחרי מתיחת הפנים (2017) – עשירה באבזור (ברמות הגימור הגבוהות) אך האווירה בה פשוטה (צבעים קודרים, דיפונים פשוטים) ונוחות השימוש במערכות השונות אינו מתעלה.
מרחב הפנים מספק, אם כי פחות נדיב ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה.
אין פתחי אוורור ליושבים מאחור. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה עם מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין אינה מוצלחת – המנוע חלש, התיבה לא משתפת פעולה והמאמץ הנדרש מהמנוע גורם לו לצריכת דלק גבוהה (כ-10 ק"מ/ל').
מערכת ההנעה עם מנוע 1.3 ל' טורבו ותיבה דו-מצמדית (7 היל', 160 כ"ס) טובה בפער אדיר – חזקה, נעימה בהרבה לשימוש וחסכנית יותר (11.8 ק"מ/ל'). גרסת 1.6 ל' דיזל טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה יותר בנסיעה עירונית מאשר מחוצה לה, מאחר ובתוואי הבינעירוני מורגש חוסר ריסון המוביל לתנודות מרכב מיותרות.
-
תמורה למחיר
בשונה מבעבר, קשקאי 1.3 ל' טורבו בנזין מציע תמורה טובה מאוד לכסף, גם בפני עצמו וגם ביחס לדגמים אחרים מסוגו.
-
סיכום
עם תמחור מעודכן ומנוע 1.3 ל' טורבו בנזין מוצלח, קשקאי חוזר לתחרות.