ניסאן קשקאי 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ניסאן חשפה את הדור השלישי של קשקאי ב-2021. ביחס לדור היוצא המימדים צמחו במעט, ותא המטען מציע כעת נפח מוגדל של עד 504 ל'.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2021, ובאוגוסט 2024 נחתה בארץ גרסה מחודשת.
במסגרת מתיחת הפנים החזית והאחוריים זכו לעדכון עיצובי משמעותי, לצד חישוקים בעיצוב חדש.
בסביבת הנהג צג מרכזי חדש וגדול מקודמו, כעת "12.3, והחומרים בתא הנהג שופרו.
הקשקאי המחודש מוצע בשתי גרסאות: לראשונה מנוע ה-1.3 ל' טורבו המוכר עם מערך היברידי-מתון (12V). המנוע מייצר 156 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. ההנעה קדמית.
השניה היא גרסה היברידית ייחודית – על ההנעה אחראי מנוע חשמלי בהספק של 190 כ"ס, כאשר מנוע בנזין בנפח 1.5 ל' משמש לטעינת הסוללות (גרסה זו אינה נטענת משקע).
-
עיצוב ונוכחות
החזית החדשה והגדולה מרשימה מאוד, מעניקה לקשקאי מקדם כניסה נוכח מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הקשקאי המעודכן איכותי ונאה, עשוי חומרים טובים ואיכות ההרכבה ראויה.
המחוונים מוקרנים והלוח נאה, וכך גם צג המולטימדיה החדש והמוגדל המזדקר לו במרכז הקונסולה. הצג מותקן כך שאינו פוגע בשדה הראייה.
ממשק המולטימדיה מבוסס גוגל וכולל גם את Google Maps. התפעול פשוט יחסית, דובר את השפה המקומית, הממשק נכון ונוח לתפעל את המערכות דרכו.
המרחב מלפנים טוב, המושבים נאים למדי – ובעיקר נוחים.
מפתח הדלת מאחור יותר מראוי, ממש 90 מעלות. המרחב שם סביר בהחלט, למרות בסיס גלגלים ממוצע.
תא המטען מציע נפח גדול, נפתח חשמלית בלחיצת כפתור או במחווה רגל, הרצפה מודולרית וניתן לחלק את התא במספר אופנים לפי צורך. חוץ מזה, יש גלגל חלופי שזה נהדר.
-
מנוע וביצועים
גרסת הבנזין – 1.3 ל', 156 כ"ס, תיבה רציפה – מפגינה ביצועים טובים למדי.
עם זאת, במהירות איטית עשויה להיווצר תגובה בוטה כאשר חוזרים למצערת. גם פעולת מערך הדימום/התנעה אינה זורמת תמיד. לרוב המנוע שקט, אבל במאמץ מתמשך רעש המנוע נוכח מידי ואליו מצטרף רעש נוסף מכיוונה של התיבה שמזכירה את מוצאה הרציף.
הגרסה ההיברידית – 1.5 ל', 190 כ"ס – בעלת ביצועים עדיפים ובמהירויות נמוכות מספקת תחושת נהיגה דומה לזו של רכב חשמלי. בעומס בינוני מנוע הבנזין מעט רועש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. קשקאי מתמודד היטב עם שיבושים קלים, אך הגדולים מורגשים יתר על המידה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר אך האופי דומה.
רעשי הכביש מבודדים באופן מספק, אולם רעשי הרוח בולטים מהרצוי.
התנהגות הכביש טובה, קשקאי יכול לצלוח כביש מפותל במהירות ובביטחון.
-
תמורה למחיר
גרסת הבנזין של קשקאי מתומחרת באופן מקובל בסגמנט. הגרסה ההיברידית יקרה מאוד - כך שהוא נמצא בחלק העליון של הסגמנט לא רק בכל הנוגע לטיב המוצר, אלא גם מיישר קו עם המחירים שם.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן קשקאי מוצע בשלוש רמות אבזור.
ברמת הגימור 'אסנטה' תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים, מולטימדיה עם ממשק קארפליי אלחוטי ועוד.
רמת 'אסנטה טק' מוסיפה חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מערך ניווט, פתחי מיזוג מאחור ומחוונים מוקרנים.
ברמה הבכירה, 'טקנה', תאורה משופרת, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור ומטען אלחוטי לנייד; מהדורת 'TT' כוללת גם צביעה דו-גונית ומוסיפה למחיר 4000 שקלים.
-
בטיחות
ניסאן קשקאי נבדק ביורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות. ציון ההגנה על ילדים ומבוגרים גבוה (91%) וזה של מערכות הבטיחות מצוין (95%).
היצע מערכות הבטיחות שופר במתיחת הפנים וכולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסת הבנזין המעודכנת במבחן הדרכים עמדה על 12.7 ק"מ/ל', בשיוט הגיעה ל-14 ק"מ/ל'.
לגרסה ההיברידית צריכת דלק עדיפה אך לא יוצאת דופן בתחום ההיברידי: 13.8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן שהיה רגוע מן הרגיל.
-
מה חדש בניסאן קשקאי 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
רכב פנאי קומפקטי מוצלח הממוקם בחלקו העליון והאיכותי של הסגמנט.