מסלול פצאל הוא המסלול שפתח את עונת 2022 של ליגת ספארקו 206 קאפ נפתחה כאשר אירח למרוץ טורינג את 15 המתחרים האמיצים שנרשמו למרוץ, למרות מזג האוויר הגשום. המתחרים חולקו ל-3 קטגוריות: רוקי, סילבר ופרו. התוואי שנבחר למרוץ הינו תוואי משולב – טכני ומהיר וכלל פניית S צרה שהרימה לא מעט גלגלים באוויר ותרמה ללא מעט תמונות פוטוגניות שחלקן מובאות בפניכם.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 1
צילום: יובל לוי

שלב מדידת הזמנים ארך 20 דקות וקבע את סדר הזינוק למקצה חצי הגמר הראשון. מרוץ הטורינג כולל שני חצאי גמרים (10 הקפות בכל מקצה) ושני גמרים (12 הקפות בכל מקצה) כאשר בכל אחד מזנקים פעם אחת לפי הסדר שנקבע בשלב מדידת הזמנים ובפעם השניה הפוך מסדר הזמנים במדידת הזמנים. נציין כי העובדה שכל הקטגוריות מתחרות בו זמנית על המסלול גרמה לעניין רב במקצים השונים.

הגשם שירד במהלך הלילה ולסירוגין במהלך יום המרוץ, הותיר למתחרים אתגר גדול בעיקר עקב צמיגי הסמי-סליקס שהותקנו באופן אחיד בכל הרכבים כחלק מתקנון הליגה.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 1
צילום: יובל לוי

חצי גמר ראשון 
שי שמעוני עלה להובלה בתחילת המרוץ לאחר שעקף את אדר מלמד עקב זינוק מוקדם, שעלה לו בקנס של שתי שניות. לאחר מספר הקפות, אדר חזר להובלה לאחר שעקף את שמעוני ושמר על מקומו כמוביל המרוץ עד להנפת דגל השח-מט. שי הגיע במקום השני ואחריו טל בן ארי אשר סיים במקום השלישי. לא נרשמו עקיפות רבות במהלך עשרת ההקפות. את המקצה לא סיים עוזי ירוחם, לאחר שהחליק מהמסלול. סוער כבר אמרנו? 

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 1
צילום: יובל לוי

חצי גמר שני 
סדר הזינוק בחצי הגמר השני הפוך למיקום הנהגים בחצי הגמר הראשון, כלומר, הנהגים המהירים יותר מתחילים אחרונים והדבר יוצר עניין רב במהלך המקצה, במיוחד כאשר המסלול חלק ורטוב. דרמה ראשונה נרשמה כבר הפניה הראשונה, בה הסתחררו ויקטור קוחניצקי ועוזי ירוחם על גבי המסלול, וטל בן ארי ויעקב שימול החליקו אל מחוץ למסלול. הקרבות הצמודים נמשכו במפגש נוסף בין יעקב שימול לדין סלומון, מפגש שגרם לשני הרכבים לסיים את המקצה לטובת בקרת נזקים. דין סיים את היום בעקבות נזק שלא ניתן היה לתיקון במהלך יום המרוץ בעוד יעקב הצליח לתקן את הרכב ועלה להתחרות במקצה הבא.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 1
צילום: יובל לוי

לאחר הפניה הראשונה, טל בן ארי עלה למקום הראשון, שי שמעוני התמקם שני ואדר מלמד שלישי. קרב צמוד נרשם בין אדר לשי, ולבסוף אדר עלה למקום השני לאחר שעקף את שי. אדר המשיך להפגין יכולת גבוהה ועלה להובלה לאחר שעקף גם את טל ועלה למקום הראשון ממש לקראת ההקפה האחרונה של המקצה. בהקפה האחרונה איבד טל את המקום השני לשי, וסיים את המקצה במקום השלישי.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 1
צילום: יובל לוי

מקצה גמר ראשון 
ראשון בגריד ההפוך ניתן היה לראות את רכבו המצולק של יעקב שימול. בתום ההקפה הראשונה הוביל את המקצה עוזי ירוחם כשיעקב דולק אחריו. בהמשך המקצה עוזי החליק ואיבד את המקום הראשון, אותו תפס שי שמעוני. אדר מלמד עקף את יעקב שימול והתמקם במקום השני. במהלך המרוץ אדר עלה להובלה לאחר שבלם מאוחר בתום הישורת הארוכה ועקף את שי מהצד הפנימי של הפניה ההדוקה שלאחריה. מאבק צמוד על המקום השלישי נרשם בין טל בן ארי ליעקב שימול, כאשר טל עקף את יעקב לקראת סיום המקצה וסיים במקום השלישי והמכובד. במקום הראשון סיים שוב אדר מלמד שהשאיר לשי שמעוני את המקום השני.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 1
צילום: יובל לוי

מקצה גמר שני 
לאחר הפוגה במזג האוויר הגשום, המסלול התייבש ביחס למקצים הקודמים וצמיגי הסמי סליקס אחזו טוב יותר מבתחילת המרוץ, מה שאפשר לנהגים להגביר את הקצב. אדר מלמד זינק ראשון לצידו של שי שמעוני. לאחר זינוק נפלא של טל בן-ארי הוא עלה להובלה כבר בפניה הראשונה, כאשר אדר בעקבותיו. לאחר הקפה נוספת עלה אדר להובלה השאיר את המקום השני לטל. שי שמעוני סיים את המרוץ במקום השלישי ואלי בן עיון סיים רביעי לאחר מרוץ טוב מאד מבחינתו, מרוץ שזיכה אותו במקום הראשון בקטגוריית הסילבר בה הוא מתחרה.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 1
צילום: יובל לוי

תוצאות המרוץ לפי קטגוריות:

קטגוריית פרו 
מקום ראשון: אדר מלמד
מקום שני: טל בן ארי
מקום שלישי: שי שמעוני

קטגוריית סילבר 
מקום ראשון: אלי בן עיון
מקום שני: ניב עמר
מקום שלישי: יובל רביץ, נציגן המין הנשי במרוץ

קטגוריית רוקי 
מקום ראשון: זהר שמשי
מקום שני: אור תשובה
מקום שלישי: ציון מסיקה

המירוץ הבא יערך ב-18 בפברואר 2022, יום שישי, במסלול המרוצים פצאל.  מארגני המרוץ מזמינים את הקהל הרחב להגיע למסלול ולצפות במרוץ או להיכנס לערוץ היוטיוב של ספארקו ישראל על מנת לצפות במרוץ בשידור חי.

ליגת ספארקו 206 קאפ - מירוץ מספר 1
צילום: יובל לוי