מאז החלה הסובארו שלי, אימפרזה GT טורבו מהצבע הלא נכון, לשמש כרכב ראשון חלפו שנה וארבעה חודשים — תקופה בה גמאתי כ־15,000 קילומטרים, תקופה בה היא נסעה בכל מתווה אספלט מצוי, ראוי וגם פחות, מהיר אבל גם בעירוני, או לחילופין בכביש מהיר אך במצב זחילה. הבטחתי שאעדכן איך זה להחזיק רכב כזה במתאר יומיומי, והנה אני מקיים.

הזהירו אותי רבים: "סובארו GT אינה אמינה מספיק" אמרו, "היא תקרע לך את הכיס" הוסיפו המהדרין, כאילו לא העברתי את רוב חיי עם מכוניות מסובכות ומתוסבכות. מעולם לא חששתי מברזלים, חוץ מזה שאני איש טכני (יחסית) ובורכתי בחברים טובים מהתחום שהם לא פחות מבעלי מקצוע מעולים. מודה, טרום כניסתה לתפקיד חדרה־פתח תקוה, עברה הסובארו יישור קו כמעט מקיף, וזה בטוח עזר וזה תמיד ראוי — הן לכיס בטווח הארוך והן למצב הנפשי בטווח הקצר. מה גם שאופי הנסיעה היה רגוע והמכונית לא ננהגה כאילו היתה גנובה.

יומן תקופה | בא מהשוליים 435
צילום: אוהד אלגוב

היו תקלות. לא כאלה נוראיות, אבל היו. אם כי הן סבירות ביחס לרכב ספורטיבי בן 23 שנוסע בממוצע שלוש פעמים בשבוע מהעיירה הציורית חדרה ועד לאם המושבות, לדעתי כן, אבל כל אחד יוכל תכף לעשות חישוב אם גם בשבילו. הנסיעות אגב, לא נגמרו בקו חדרה־פתח תקוה, שכן הצילומים לערוץ 12 נערכים לרוב באזור בית שמש, וטיול עם הילדה לחברים המתגוררים במושב דישון שממוקם סמוך לגבול הלבנוני.

יומן תקופה | בא מהשוליים 435
צילום: אוהד אלגוב

למה דווקא עכשיו הסיכום? הגיע רכב ארוך טווח המאפשר לתת מעט מנוחה לרגל שמאל ולחשבון הבנק.

עלילות הסובארו במספרים
החלפת שמן כל 5000 קילומטרים: מסנן שמן מקורי ושמן איכותי בכל פעם (10W60 מבית קסטרול), כ־1500 שקלים בכללי; אפשר היה להשתמש בשמן פחות איכותי או בדרגת צמיגות אחרת ולחסוך כמה שקלים. פעם אחת הרכב לא הותנע בבוקר, לא מצאתי עצמאית את התקלה, הנזק - גרירה, 900 שקלים; מאפ חדש ופלאגים, כ־1400 שקלים. עוד: מצנן המים הוחלף, והאמת שלא בטוח שהיה צריך... בכל מקרה, מחיר מצנן מים חליפי לסובארו שכזאת פלוס נוזל ראוי: 1500 שקלים; ההחלפה נעשתה בחניה.

יומן תקופה | בא מהשוליים 435
צילום: אוהד אלגוב

בחודש האחרון דאגתי לסדר נזילה קלה מאטם מכסי השסתומים, שצצה לפתע וכבר ניצלתי את העניין להחלפת רצועת התזמון, למרות שזו נראתה בריאה יחסית. אפשר היה למשוך, אבל אני אוהב להיות בראש שקט — סיפור של 2000 שקלים. מכיוון שהצמיגים שהותקנו על החישוקים הם מסוג דביק יחסית (מקדם שחיקה 200...) אז הצלבתי את הרביעייה בכדי לחסוך הוצאה נוספת וכדי למשוך עוד קצת עליהם; 200 שקלים לעבודה; 2500 שקלים מחיר רביעייה.

ממש לפני כתיבת שורות אלו הסובארו לא הניעה לאחר תדלוק. אבחון מהיר הצביע על כך שהמינוס במנוע לא תקין; הנעתי בדחיפה לעבר החשמלאי, ושם גיליתי שצדקתי, אבל עוד קצת היה לא תקין; סיפור של 1500 שקלים.

מסקנה והמלצות
אז ניתן היה לחסוך כסף: ביטוח גרירה לדוגמה, מצנן מים שהוחלף (כנראה) סתם, או דחייה בהחלפת רצועת תזמון. מצד שני, אציין שוב שכבר ביצעתי יישור קו רציני שעלה לא מעט כסף, וזה דאג מן הסתם לכך שפחות חלקים נכשלו בדרך. האם זה היה שווה את זה? לי כן — חייכתי, ובעיקר צברתי עוד חוויות.

[email protected]