פולקסווגן חשפה את הדור השני של הטנדר אמארוק, וזה יוצע בשפע של גרסאות ורמות גימור. אמארוק, שנחנך ב-2010, היה דגם ראשון מסוגו של פולקסווגן. הדור השני חולק שלדה, מכלולי הנעה ומערכות עם פורד ריינג'ר T6 שהדור השני שלו הושק ב-2021, וייוצר כמוהו במפעל פורד בדרום אפריקה. 

כידוע, לפורד ולקבוצת פולקסווגן הסכם נרחב לשיתופי פעולה, ובמסגרתו חולקת פולקסווגן עם פורד את הידע שלה בתחום הרכב החשמלי ובעיקר מאפשרת לה לבנות שני דגמים המבוססים על הרצפה החשמלית MEB. בנוסף, שני היצרנים חולקים זה עם זה מספר דגמים מסחריים: המסחרית הקלה קאדי החדשה של פולקסווגן תכהן כפורד טורנאו, ואילו טרנזיט קונקט, המסחרית הבינונית של פורד, תהיה גם פולקסווגן טרנספורטר החדשה.

פולקסווגן מציגה אמארוק חדש
צילום: יצרן

השווה והשונה
שלדת הסולם שבבסיס אמארוק זהה לזו המשרתת את ריינג'ר T6 וגם את רכב השטח ברונקו. בסיס הגלגלים, 327 ס"מ, זהה לזה שבטנדר של פורד וארוך ב-17.3 ס"מ מזה של אמארוק היוצא, ואילו אורכו של הרכב, 535 ס"מ, גדול ב-10 ס"מ מקודמו. לטנדר מתלי עצמות עצה וקפיצי סליל מלפנים, מתלי עלים וסרן חי מאחור.

כושר ההעמסה של אמארוק החדש הוא 1160 ק"ג, כ-330 ק"ג יותר מזה של הדגם הפורש, וכושר הגרירה, 3500 ק"ג, גדל ב-500 ק"ג.

מרכיבי החזית הם כמו בדגמים החדשים של פולקסווגן, ועיצוב מכסה המנוע, הכנפיים והדלתות ייחודי לאמארוק. מנגד, השמשות מלפנים ומאחור, הגג, וגם בתי המראות וידיות הדלתות זהים לאלה שבריינג'ר.

סביבת הנהג באמארוק דומה מאוד לזו שבריינג'ר, ובמרכזה בולט צג מולטימדיה בגודל "10 או "12, ומשמאל לה לוח מחוונים מוקרן בגודל "8 או "12; הגדלים לפי רמת הגימור. מערכת ההפעלה היא של פורד, הגרפיקה של פולקסווגן.

פולקסווגן מציגה אמארוק חדש
צילום: יצרן

שפע מנועים
פולקסווגן תציע את אמארוק עם שלושה מנועים במספר רמות הספק. מנוע דיזל 2.0 ליטר עם מגדש אחד מייצר 150 כ"ס או 170 כ"ס לפי שוק היעד. אותו מנוע עם שני מגדשים מייצר 204 או 209 כ"ס, גם כאן לפי שוק היעד. מנוע דיזל 3.0 ליטר V6 ינפק 241 כ"ס או 250 כ"ס. בנוסף, יוצע אמארוק עם מנוע טורבו-בנזין 2.3 ליטר 4 צילינדרים המייצר 302 כ"ס.

לגרסה החלשה יותר תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, ובשאר הגרסאות תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים. בנוסף, יוצעו תיבות ידניות עם חמישה או שישה הילוכים.

פולקסווגן אמארוק החדש מוצע עם הנעה אחורית וכפולה לא-קבועה, או עם מערכת הנעה כפולה מתקדמת יותר עם הפעלה אוטומטית בכביש דל-אחיזה וכוללת גם דיפרנציאל אחורי ננעל. בהשוואה לדגם הפורש, יכולות השטח של אמארוק החדש עדיפות, ואלה כוללות בין השאר חציית מים בעומק של 80 ס"מ, שיפור של 30 ס"מ.

פולקסווגן מציגה אמארוק חדש
צילום: יצרן

אמארוק החדש יוצע בחמש רמות גימור, ובראש ההיצע 'אוונטורה', בעיצוב המדגיש את הקשר של הטנדר לשימוש בכביש ו'פנאמריקה' עם מרכיבי עיצוב מעולם רכבי השטח.

לדגם החדש בורר הילוכים ובלם חנייה בתפעול אלקטרוני, ולפי רמת הגימור גם תאורת לד מטריקס, תפעול חשמלי למושבים, ריפוד עור. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית.

השווקים העיקריים עבור הטנדר החדש הם דרום אפריקה (שם הוא מיוצר), אוסטרליה (שמרכז הפיתוח שם היה מהאחראים לתכנונו, לפי פולקסווגן), המזרח התיכון וחלקים מאירופה. פולקסווגן אמארוק החדש ישווק ב-2023, ואילו בדרום אמריקה יימשך ייצור הדור היוצא.

פולקסווגן מציגה אמארוק חדש
צילום: יצרן