מיני חשפה את אייסמן קונספט (Aceman), רכב תצוגה חשמלי החושף את קו הדגמים העתידי של היצרנית. ממיני נמסר כי אייסמן קונספט גם מהווה קדימון לדגם סדרתי חדש שיצטרף למבחר הקיים, וכי הוא מציג גם קו עיצוב עדכני לדגמי המותג.

מיני אייסמן
אייסמן, כך מיני, צפוי להיות רכב פנאי קטן (B-SUV), סגמנט בו למיני אין ייצוג כיום. מיני קאנטרימן הנוכחי גדל בממדיו ומתמודד כיום בסגמנט הקומקפטי (C-SUV), ואת המשבצת שפינה צפוי לאכלס אייסמן הסדרתי שיוצג, לפי דיווחים ברשת, בשנת 2024. אורך בסיס הגלגלים לא נמסר, ואורכו של אייסמן קונספט הוא 405 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ וגובהו 159 ס"מ. למעט נתון הרוחב המופרך, הנתונים האלה מציבים אותו בצד ה… קטן של סגמנט רכבי הפנאי הקטנים. ממיני נמסר כי אייסמן יהיה שימושי ביחס לגודלו בזכות תכנון חכם ו"יצירתי".

מיני אייסמן קונספט: רכב פנאי קטן וחשמלי
צילום: מיני

אייסמן עצמו מציג מופע מאוד אופייני של "מיני", אך עיצובו מהווה פרשנות חדשה לעיצוב המוכר. החזית דומה לזו שבדגמי מיני המעודכנים, אך בעלת הבעה מובחנת יותר. הסבכה, במבנה האופייני למיני, אטומה כמקובל בכלי רכב חשמליים, אולם זו זוכה לאפשרות הארה במגוון דפוסים וצורות, ובמסגרתה תאורת לד צבעונית.

מיני אייסמן קונספט: רכב פנאי קטן וחשמלי
צילום: מיני

בסביבת הנהג המינימליסטית מסך מולטימדיה עגול, גדול וצבעוני הממוקם במרכז, קריצה למיני המקורית, שמד המהירות העגול שלה מוקם שם. מעבר לכך לאייסמן משטחים נקיים למדי הבולטים בזכות שימוש בצבע ובטקסטורות שונות לחומרים שהם ברי קיימא, כך מיני.

מיני אייסמן קונספט: רכב פנאי קטן וחשמלי
צילום: מיני

עוד על מיני
כאמור, מבחינת מיני, אייסמן מהווה יותר מאשר הדגמת דגם עתידי, אלא מראה את הכיוון אליו יצעדו כלל דגמי המותג. את הופעתו המודרנית והנאה של אייסמן מיני מגדירה כ"שפת העיצוב החדשה" החדשה שלה, וזו מאופיינת ב"פשטות כריזמטית" הכוללת אותה סבכה מודגשת ומוארת, כתפיים רחבות, יחידות תאורה אנכיות מאחור ועוד. בין היתר, מיני תשלב חומרים ומרכיבי עיצוב מתקדמים על חשבון כאלה שמקורם במסורת העבר, וכך יופסק, למשל, השימוש בכרום ובעור המקובלים בתעשייה.

מיני אייסמן קונספט: רכב פנאי קטן וחשמלי
צילום: מיני

לצד השינויים בעיצוב, מיני מדווחת גם על שינויים הצפויים בחוויית הלקוח. כך למשל, דגמי העתיד יציגו "חוויה דיגיטלית", כולל עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA), מערכת מולטימדיה המבוססת על הקוד הפתוח של גוגל, תקשורת בין הנהג לרכב באמצעות תאורה וקול ועוד.