מרצדס פרסמה צילום של סביבת הנהג של רכב הפנאי הגדול EQE SUV הצפוי להיחשף באוקטובר. זהו דגם חשמלי שמיני של יצרן היוקרה הגרמני, ורביעי המבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית.

מאחד לשמונה
מרצדס הציגה את EQC, דגם חשמלי ראשון שלה, מאוחר יחסית (ב-2018), אחרי ב.מ.וו המתחרה מבית ולאחר שטסלה כבר שיווקה במרץ דגמים חשמליים. אולם, עם קבלת ההחלטה שמרצדס תיכנס לתחום זה בהיקף מלא, היא פעלה במהירות ובנחישות – הציגה בסוף 2020 מפת דרכים מפורטת ושאפתנית, מאוחר יותר חנכה רצפה ייעודית – ותוך שלוש שנים היא משיקה דגמים חשמליים כמעט בכל הקטגוריות בהן היא פועלת. כיום יש למרצדס היצע הדגמים החשמליים הגדול ביותר מבין מותגי היוקרה, אולי מבין כלל היצרניות.

מרצדס EQE SUV 2023: סביבת הנהג נחשפה
צילום: מרצדס

תת המותג EQ
מה שהתחיל בגרסה מוסבת של רכב פנאי קיים – EQC מבוסס מרצדס GLC – שהוצג כקונספט ב-2016 והושק בסוף 2018, המשיך בהצגת דגמים רבים נוספים. חלקם  – EQB, EQA, וגם מסחריים כמו EQV – הם בפועל גרסאות חשמליות של דגמים מוכרים המתבססות על הרצפה הקיימת. עבור הדגמים הגדולים של EQ פיתחה מרצדס רצפה ייעודית ומתקדמת, EVA.

על בסיס זה הושקה בתחילת 2021 מכונית הפאר EQS, ולאחריה הושקו מכונית הסלון EQE (ספטמבר 2021), דגם הפנאי הענק EQS SUV באפריל 2022, ורביעייה זו תושלם עם דגם הפנאי הגדול EQE SUV שיושק בחודש אוקטובר.

מרצדס EQE SUV 2023: סביבת הנהג נחשפה
צילום: תומר פדר

זה יהיה הדגם השמיני של מרצדס במסגרת תת המותג EQ, וכנראה שב-2023 יצטרף אליו EQG – רכב שטח חשמלי המבוסס על G קלאס.

מרצדס EQE SUV
הדגם המדובר, מרצדס EQE SUV, הוכרז כבר עם הצגת אותה מפת דרכים, דגמים בניסוי נחשפו בתחילת 2021 ובאוגוסט אותה שנה אישרה מרצדס רשמית כי תייצר אותו. חודש לאחר מכן נחשפה גרסת הייצור של מרצדס EQE, מכונית הסלון החשמלית החדשה דאז, שאותו דגם פנאי מתייחס אליה, והפרטים אז, כמו היום, מעטים.

ה-EQE SUV הוא רכב פנאי גדול (E-SUV), המקביל במיקומו ל-GLE המוכר. הפלטפורמה בבסיסו תהיה כמובן EVA הייעודית לרכב חשמלי, והוא יחלוק מכלולים רבים עם הדגמים שכבר מבוססים עליה והוזכרו כאן. עיצובו החיצוני טרם נחשף, אך נדמה לנו כי מבט על EQS SUV יספק מושג טוב איך ייראה.

מרצדס EQE SUV 2023: סביבת הנהג נחשפה
צילום: מרצדס

מה שכן נחשף
בכל מקרה, מרצדס חשפה כעת תמונות ופרטים ראשונים של סביבת הנהג. כצפוי, המופע הכללי מאוד דומה מאוד לזה שב-EQS SUV (שבתורו דומה ל-EQS/EQE), ובמרכזו הסידור העדכני לקונסולה המרכזית שהוצג עם EQS. במרצדס לא חשפו נתונים אך אלה היו אחידים בין הדגמים השונים – את הקונסולה מכסה משטח זכוכית אחד ברוחב 141 ס"מ ותחתיו לוח מחוונים ומסך מולטימדיה מול הנוסע בגודל 12.3 אינץ' ומסך מרכזי בגודל 17.7 אינץ'.

ממרצדס לא נמסר אם ברכב הפנאי החדש יוצע סידור זה באופן תקני או כאופציה, בדומה ל-EQE.

מרצדס EQE SUV 2023: סביבת הנהג נחשפה
צילום: מרצדס

במרצדס מציינים תאורת אווירה עשירה במיוחד, את פתחי המיזוג העגולים ה"צפים" בפינות, מגוון רחב של אפשרויות להתאמה אישית באמצעות חומרים וצבעים, שימוש בחומרים איכותיים ועוד. ה-EQE SUV, כך מרצדס, יציע מרחב טוב לנוסעים ותא נוסעים אוורירי במיוחד. בהקשר זה נציין את מבנה הקונסולה המרכזית בין המושבים שבדומה ל-EQS SUV בנויה בצורת "גשר" עם חלל פתוח גדול תחתיו.

מרצדס תחשוף רשמית את EQE SUV החדש באמצע חודש אוקטובר הקרוב.
 
מרצדס EQE SUV 2023: סביבת הנהג נחשפה
צילום: מרצדס