פרארי מספרים שהרכב החדש שלהם הוא בכלל לא SUV - הוא מכוון לכביש, אינו מציע מצבי נהיגת שטח, ומקים למעשה נישה חדשה ללא מתחרים... אבל שלא יעבדו עליכם, זה רכב פנאי שנועד להתחרות בלמבורגיני אורוס ובאסטון מרטין DBX, ולהכניס לפרארי המון כסף.

הרבה טהרנים נודניקים (מודה באשמה) לא אוהבים את זה, אבל בואו נקווה שפרארי ינצלו את הרווחים מה-SUV החדש והמאוד-יקר כדי לייצר עוד מכוניות ספורט כמו שאנחנו אוהבים. כמו שהם צריכים.

השם שובר השיניים 'פיורוסאנגווה' (Purosangue, נסו להגיד את זה במבטא איטלקי מתגלגל, זה זורם הרבה יותר טוב) מגיע מעולם הסוסים, כיאה ליצרנית שהסוס הצוהל הוא סמלה המסחרי; פיורוסאנגווה אינגלז, או 'ת'ורוברד', הוא גזע סוסים המיועד בעיקר למרוצים. סוסי ת'ורוברד ידועים בזכות נחישותם, זריזותם, מהירותם ומזגם הסוער - ממש כמו פרארי...

פרארי פיורוסאנגווה - סוס המירוצים מצטרף לעדר
צילום: פרארי

למרות שיש לה רק ארבעה מושבים, הפיורוסאנגווה היא לא מכונית קטנה; היא אומנם קצרה ב-13 ס"מ מלמבו אורוס, אך עדיין נושקת לחמישה מטרים. היא רחבה (202 ס"מ) ונמוכה בכמעט 10 ס"מ מהמתחרה האיטלקית (159 ס"מ) - מה שמעניק לה יציבה מאוד רבועה וכוחנית. תוצר הלוואי הוא משקל "רטוב" של 2180 ק"ג.

חלק מזה נובע מהמנוע ה"כבד" מלפנים, נושא שפרארי לא התפשרה בו על מגדשים או גרסה היברידית - והתקינה את ה-V12 האטמוספרי שלה, זה ששורשיו נעוצים עוד באנזו האגדית. בגרסה זו מייצר מנוע ה-6.5 ליטר 725 כ"ס ב-7750 סל"ד עם קו אדום ב-8250 סיבובים צרחניים. המומנט המרבי, 73 קג"מ, מושג ב-6250 סל"ד, כאשר 80 אחוזים ממנו זמינים כבר ב-2100 סל"ד.

פרארי פיורוסאנגווה - סוס המירוצים מצטרף לעדר
צילום: פרארי

על מנת להשיג חלוקת משקל של 51:49, פרארי התקינה את ה-V12 במבנה קדמי-מרכזי, ואילו תיבת שמונת ההילוכים כפולת המצמד ניצבת על הסרן האחורי. ההנעה הכפולה מושגת באמצעות מערכת מורכבת הייחודית לפרארי - בדומה ל-GTC4 לוסו, אך בגרסה מעודכנת - לצד היגוי לארבעת הגלגלים.

כדי להתמודד עם המשקל הגבוה, פרארי קיצרה את יחסי ההעברה בתיבה בהשוואה לדגמים אחרים של המותג, והתוצאה היא שהסוסה הגזעית הזו מגיעה למאה קמ"ש תוך 3.3 שניות, ול-200 קמ"ש ב-10.6 שניות - מהיר בשנייה שלמה מהאורוס פרפורמנטה החדשה. המהירות המרבית היא 310 קמ"ש. כן, ברכב פנאי.

פרארי פיורוסאנגווה - סוס המירוצים מצטרף לעדר
צילום: פרארי

 המפגן הטכנולוגי נמשך עם מערכת מתלים אקטיבית מתוחכמת שפותחה יחד עם 'מולטימטיק' וכוללת מנוע חשמלי לצד כל בולם זעזועים, המאפשר פעולה מהירה ומיידית יותר של הבולמים.

ההסבר הטכני על פעולתם סבוך ומורכב, אך השורה התחתונה היא שלטענת פרארי המנועים החשמליים הללו כה חזקים ויעילים עד כי הם מייתרים את הצורך במוטות מייצבים - ועדיין מפחיתים זוויות גלגול ונסיקה/צלילה בעד 30 אחוזים בהשוואה לסטאפ אדפטיבי קונבנציונלי. כמובן שיש גם שפע של מערכות בטיחות עדכניות ואפילו בקרת גלישה במדרון.

פרארי פיורוסאנגווה - סוס המירוצים מצטרף לעדר
צילום: פרארי

הכניסה למושבים האחוריים נעשית דרך דלתות שפרארי מכנה בפוליטיקלי קורקטיות "Welcome doors", אבל בעולם הרכב מוכרות כ"דלתות התאבדות". הן נפתחות הפוך מדלתות רגילות - ומעניקות מפתח רחב ונוח יותר.
 
בפנים תמצאו ארבעה מושבי באקט ותא נוסעים איכותי ומעוצב לתפארת, עם דונמים של עור, סיבי פחמן ואפילו מסאז' במושבים (כן, אנזו מתהפך בקברו). לנהג ולנוסע יש צמד מסכים נפרדים, והממשק כולל תאימות לאפל ולאנדרואיד - ללא מערכת ניווט מובנית, כי באמת אין בכך צורך. פרארי גם לא תציע עדכוני תוכנה "מהאוויר" כמו יצרנים אחרים.

פרארי פיורוסאנגווה - סוס המירוצים מצטרף לעדר
צילום: פרארי

תא המטען קטן יחסית (473 ליטרים), אבל נראה לנו שאם יש לכם 395 אלף יורו להשקיע ברכב פנאי, אתם יכולים לשלם לעוזר האישי שיסע אחריכם עם המזוודות.

מסירות יחלו ברבעון השני של 2023, והייצור יוגבל ל-20% מכלל כמות הייצור השנתית של דגמי של פרארי (כלומר, כ-2000 יחידות לשנה). ולמרות מחיר גבוה משמעותית מהמתחרות הישירות, יש כבר רשימת המתנה של שנתיים...

פרארי פיורוסאנגווה - סוס המירוצים מצטרף לעדר
צילום: פרארי