מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, אוליבר בלום, הציג לפני מספר שבועות את חזונו עבור הקונצרן באסיפה בפני בעלי המניות. חלק מהחזון של בלום כרוך בהישארותו בתפקיד כפול - מנכ"ל הקונצרן ומנכ"ל מותג פורשה בו זמנית - תפקיד ששני בעלי מניות עיקריים הטילו בו ספק במהלך הפגישה.

מאוחר יותר, בראיון למגזין הבריטי Car פירט בלום את החזון שלו עבור פורשה וטען כי דגמי המותג יציעו שילוב של מנועי בעירה פנימית, גרסאות כלאיים והנעה חשמלית; לקאיין ולפאנאמרה יש גרסאות היברידיות ובנזין כבר עכשיו, הטייקאן מוצע בחשמל בלבד, והדור הבא של המקאן יהיה חשמלי אף הוא. בהתחשב בכך שפורשה זקוקה לקרדיטים חשמליים ולהנמכת ממוצע הפליטה של כלל הדגמים שהיא מוכרת, אך טבעי שהיא "תקריב" את המקאן רב המכר ותהפוך אותו לחשמלי כדי שתוכל להמשיך להציע מנועי בנזין במכוניות הספורט שלה.

עם זאת, התוכנית היא שגם ה-718 בוקסטר והקאיימן יעברו להנעה חשמלית, וה-911 תסתפק לעת עתה  בגרסה היברידית "ספורטיבית מאוד".

​פורשה תציג 911 היברידית ב-2023
צילום: Bob Osias

הרעיון של 911 היברידית אולי נשמע כחילול קודש, אך יש לציין שהוא אינו חדש כלל; כבר ב-2009 (!) היו שמועות וצילומי ריגול של גרסת כלאיים ל-991 שהייתה אז בשלבי פיתוח מתקדמים. עם זאת, היצרנית החליטה ב-2014 שלא לייצר אותה, ומאז חזרה בה שוב ושוב, כשהסיבה לספקות ולעיכובים הייתה קשיים הנדסיים.   

כך או כך, נראה שהגעתה ב-2023 הינה סופית, ושהיא צפויה להציע הספק דומה לזה של גרסאות הטורבו ואופי ספורטיבי שלא יבייש את המסורת. בלום הדגיש כי החברה רוצה להחזיק מנוע בעירה פנימית ב-911 לזמן רב ככל האפשר, וכי הוא רואה בגרסה היברידית ובדלקים סינתטיים אמצעים אפשריים להארכת חייו של מנוע הבנזין.

​פורשה תציג 911 היברידית ב-2023
צילום: Porsche

בלום רמז גם להצגתן של מספר מהדורות מיוחדות ב-2023; פורשה תחגוג השנה מספר ימי הולדת חשובים, וקרוב לוודאי שכל אחד מהם יוצמד למהדורה מיוחדת  - שישים שנה ל-911, יום ההולדת ה-75 לפורשה, ויום הולדתו ה-80 של וולפגנג פורשה, נכדו של מייסד החברה  פרדיננד פורשה.

בנוסף, בלום טען בראיון שגרסת הדקאר לא תהיה גרסת השטח האחרונה של הפורשה 911. לטענתו, 2,500 היחידות של הדקאר נועדו לבחון את השוק וכי  "הדלת פתוחה" לשקול מגוון של גרסאות 911 קשוחות יותר - טקטיקה דומה לזו שעשתה פורשה עם ה-911R הידנית לפני מספר שנים, שבעקבות הביקוש ההיסטרי הפכה לגרסה קבועה בהיצע בדמות ה-GT3 טורינג.

​פורשה תציג 911 היברידית ב-2023
צילום: Porsche