טלקאר, יבואנית קיה, הכריזה היום (חמישי) על קריאת שירות (ריקול) ל-15,000 כלי רכב מסוג קיה ספורטאז' שיוצרו בשנים 2014 ו-2015.  

לפי היבואן, מהות התקלה היא כשל באחד הנתיכים של יחידת הבקרה של מערכת הבלימה (HECU) המשרתת את מערכות העזר לבלימה (ABS) והיציבות (ESP) של הרכב.

קריאת שירות גדולה לקיה ספורטאז' בישראל
מכלול HECU צילום: יצרן

ע"פ בירור שערכנו מול היבואן, במסגרת קריאת השירות יוחלף נתיך (פיוז), והתהליך אורך כחצי שעה; יש חלקים במלאי.

נציין כי קריאת שירות דומה הייתה במספר שווקים בעולם, כבר לפני שנתיים. הנהלים שם כוללים החלפה של שני נתיכים המיועדים לפעול בזרם נמוך יותר ביחס לנתיכים הנוכחיים (30 ו-40 אמפר) ולאחר מכן עדכון תוכנה ליחידת הבקרה, כאשר במקרים מסוימים, בהתאם לבדיקת מתחים, מוחלפת יחידת הבקרה כולה.

חשוב מכך - קריאות השירות בחו"ל, בדגש על זו של NHTSA (הרשות הלאומית בארה"ב לבטיחות בדרכים) - מזהירות את בעלי הרכבים מפני סכנת שריפה, וההמלצה היא שלא להשאיר את המכוניות בחניות סגורות עד לתיקון התקלה.

קריאת שירות גדולה לקיה ספורטאז' בישראל
צילום: אלי שאולי

הודעה רשמית בכתב תישלח לבעלי כלי הרכב הרלוונטיים. בעלי קיה ספורטאז' 2014-2015 המעוניינים לברר פרטים נוספים ולבדוק אם רכבם נכלל בקריאת השירות יכולים לעשות זאת בטלפון 1-800-377-775 או לפנות לאתר האינטרנט של היבואן שכתובתו https://kia-israel.co.il/recall.

חשוב לשים לב כי בהתאם לתקנות התעבורה, כל בדיקה, תיקון או החלפת רכיב הנכללים בקריאה לתיקון, מבוצעים ללא כל תשלום מצד בעל הרכב. התקנות קובעות גם כי על בעל הרכב מוטלת חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים מיום קבלת ההודעה לביתו. לאחר מועד זה השימוש בו ייאסר, רישיון הרכב לא יחודש, ולא ניתן יהיה לגשת למבחן רישוי שנתי ('טסט') או להעביר בעלות.