תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות יוקרה' היא – אודי A3.

אודי A3 היא ה-מכונית אשר הגדירה את המשפחתית הקומפקטית היוקרתית כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. לכן אין זה פלא לגלות שהיא שוב זוכה אצלנו בתואר 'אוטו השנה' בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות – ככה זה כשאת מייסדת סגמנט מאפס.

הדור הראשון של A3 הוצג אי שם בשנת 1996 – וזו הייתה הפעם הראשונה בה ראה העולם את ה"יסודות" המוכרים לנו כיום למשפחתיות קומפקטית יוקרתית. היו ניסיונות לפניה לפנות לקהל היעד של הסגמנט, אחריה ניסו יצרניות אחרות להגדיר אותו שוב מחדש – אך בסוף כולן התכנסו לאותה נוסחה שהניחה אודי על השולחן.

אודי A3 חלק אחורי
צילום: בן חסון

ואפשר להבין אותם, שכן מדובר במשפחתית המוכרת (עד אז היו כמה ניסיונות משוגעים, האמינו לנו) אך באריזה יוקרתית, אווירה איכותית ורמת שירות גבוהה כמצופה ממותג יוקרה. 

ראשית ישנו העיצוב החיצוני. אודי A3 מצליחה להראות מוכרת וסולידית, לא מושכת את העין יותר מדי, אך בו בזמן הופעתה מחודדת וספורטיבית באופן מרומז – והלקוח יבחר לפי רמת הגימור וצבע המרכב איך וכמה הוא רוצה לבלוט בנוף המוטורי.

סביבת הנהג ממשיכה בקו המודרני-ספורטיבי-מאופק והיא אולי נקודת החוזק המרשימה ביותר של ה-A3. המופע הכללי, כאמור מוצלח מאוד – משלב בין מספר מפלסים, חומרים ומרקמים ליצירת מקום שמאוד נעים לשהות בו. באודי כמו אודי ישנם מסכים רבים ושילבו טכנולוגיות מתקדמות, אך הנדסת האנוש טוב והכל נוח "מוכר" ונעים לתפעול.

אודי A3 סביבת נהג
צילום: בן חסון

מעבר לכך מדובר, כאמור, במכונית משפחתית פשוט מוצלחת – המרחב מלפנים ומאחור טוב, איכות החומרים גבוהה ובהחלט מעניקה את אותה תחושת "יוקרה" חמקמקה. גם תא המטען גדול ביחס למשפחתית האצ'בק עם לא פחות מ-380 ל' של נפח הטענה. ויש גם את גרסת הסדאן שמציעה 425 ל' למי שזקוק למעט יותר. נציין כי הופעתה החיצונית של הסדאן ממש לטעמנו.

כמובן, יחידות ההנעה של A3 מוצלחות ממש. בבסיס ישנה גרסת 35 מצוידת במנוע 1.5 ל' טורבו-בנזין המפיק 150 כ"ס – ההנעה קדמית, הביצועים טובים וצריכת הדלק נמוכה. אנחנו היינו הולכים כבר על גרסת 40 – לזו מנוע 2.0 ל' המפיק 190 כ"ס והנעה כפולה ליצירת ביצועים טובים עוד יותר, יכולת משיכה מאוד מרשימה ביציאה מפניות וכל זאת מבלי להתפשר על צריכת הדלק שנותרת טובה.

אודי A3 אוטו השנה 2023
צילום: בן חסון