פחות מחודש לאחר שחשפה את האקספלורר EV, פורד מציגה רכב חשמלי נוסף המיועד לשוק האירופאי. המסחרית הקטנה ביותר בסדרת טרנזיט של פורד, שהוצגה לראשונה ב-2014 והחליפה את הקונקט, זוכה לדור שני וגדול מבעבר שיציע מערכת הנעה חשמלית לצד מנועי הבנזין והדיזל המוכרים.
 

פורד טרנזיט חשמלי

בניגוד לאקספלורר החשמלי, ששואל את הפלטפורמה והמכלולים מ-ID.4 של פולקסווגן, ה-E-טרנזיט קורייר מתבסס על הארכיטקטורה החשמלית העצמאית של פורד, אשר תהווה בסיס לפומה החשמלי.

מה שכן משותף ל-E-טרנזיט הקטן ולאקספלורר הוא שפת העיצוב החדשה והחזית המרובעת והקשוחה, המהווה סטייה ניכרת מקו העיצוב המעוגל של המותג באירופה בעשור האחרון. אבל זו לא רק הצורה הקופסתית שגורמת לו להיראות גדול יותר מהטנדרון היוצא - הוא באמת גדול יותר, באופן ניכר.

פורד E-טרנזיט קורייר
צילום: פורד

האורך הכולל צמח ב-11.8 ס"מ (לסך של-427.8 ס"מ), אך חשוב מכך, שטח הטעינה גדל משמעותית; אורך שטח ההעמסה צמח בכ-18 ס"מ (180.3 ס"מ) ואפשר להאריכו ל-266.1 ס"מ עם שימוש בפתח ייעודי במחיצה בין תא הנוסעים לחלל המטען, לנשיאת מטענים ארוכים דוגמת סולמות וצינורות.

נפח הטעינה הכולל עומד על 2800 ליטר, עם כושר העמסה של 700 ק"ג ויכולת גרירה של 750 ק"ג.

בנוסף, הרוחב בין בתי הגלגלים האחוריים צמח ב-20 ס"מ הודות לבולמי זעזועים שהוזזו לנקודת עיגון אחרת, כך שכעת ניתן להכניס לתא המטען שני משטחים (יורו פאלט), אחד מאחורי השני. מסילות מטען בגובה ביניים מוצעות כאופציה, ויש גם תא מטען קטן בנפח 44 ליטר מלפנים, בו מאוחסן כבל הטעינה.

פורד E-טרנזיט קורייר תא מטען
צילום: פורד

פורד לא סיפקה מידע טכני לגבי גודל הסוללה (ככל הנראה, כ-50 קוט"ש), אבל כן סיפרה שהמנוע החשמלי יפיק 136 כ"ס ו-29.6 קג"מ, יניע את הגלגלים הקדמיים ושהרכב יוגבל למהירות מרבית של 145 קמ"ש.

מטען ביתי של 11 קילוואט יטעין את הסוללה מ-0 ל-100% תוך 5.7 שעות, וטעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10 ל-80% תוך כ-35 דקות (או הוספת 87 ק"מ ב-10 דקות).

פורד תציע לרוכשים מנוי חינם לשנתיים ברשת הטעינה שלה (באירופה) וצופה שעלויות התחזוקה של הגרסה החשמלית יהיו נמוכות ב-35% מאשר גרסת הדיזל - ומקווה שזה ישכנע את הרוכשים הפוטנציאלים לחכות לגרסה החשמלית שתגיע לשוק רק בסוף 2024. לטענת פורד, טנדרונים חשמליים מהווים רק 6% מהשוק המסחרי, והיא צופה שזה יצמח ל-75% עד סוף העשור.

פורד E-טרנזיט קורייר צד
צילום: פורד
 

מנועים

גרסאות הבעירה הפנימית של הקורייר החדש מוצעות בשתי וריאציות - 1.0 ליטר טורבו-בנזין (125 כ"ס), או 1.5 ליטר טורבו-דיזל (100 כ"ס). שניהם יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית, וגרסת הבנזין תוצע גם עם תיבה כפולת מצמד בת שבעה הילוכים.

גרסאות הבנזין והדיזל יזכו למסך מגע פחות מרשים (8 אינץ' לעומת 12.4 בגרסה החשמלית), ובחזית הסבכה פשוטה יותר ולא כוללת את פס הלד המחבר בין הפנסים. אבל נפח ההעמסה ומבנה תא המטען יהיו זהים.

את הקורייר ניתן יהיה להזמין בתחילת הדרך במרכב סגור בלבד, ובתצורה דו מושבית עם איזור מטען סגור או פתוח. בהמשך הדרך יגיעו גם גרסאות טורנאו מכוונות לנוסעים, שיציעו חלונות צד ותנאי מחיה משופרים.

גרסאות הבנזין והדיזל יושקו בסתיו 2023, כשנה לערך לפני הגרסה החשמלית.

פורד E-טרנזיט קורייר בישראל
צילום: פורד