תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט פנאי קומפקטי' הוא – קיה ספורטאז'.

הדור החמישי של קיה ספורטאז' הוצג בשנת 2021 והגיע לישראל בשנה שלאחר מכן. בזמן הקצר הזה הספיק הספרוטאז' החדש להתחבב על הקהל הישראלי ובשנה החולפת הוא היה לאחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל והשלישי הנמכר בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים.

ועם עיצוב חיצוני כמו שלו קל להבין איך הוא מושך את תשומת הלב. הדור החמישי עבר מהפך עיצובי, ובמקום המופע השמרני והמעט גמלוני קיבלנו הפעם רכב פנאי מעוצב ומושך המבטא באופן ברור את שפת העיצוב החדשה של קיה. בחזית סבכה רחבה ובולטת, יחידות תאורה מיוחדות למראה מלפנים ומאחור וקימורי מרכב המוסיפים עניין. אהבנו.

קיה ספורטאז'
צילום: אלי שאולי

המופע המרשים לא נעצר וממשיך גם כאשר נכנסים לבפנים. סביבת הנהג עברה אף היא שינוי בעיצוב וכעת ישנם צמד מסכים הנמצאים על מישור אחד, גלגל הגה בעיצוב מודרני וקווים נקיים המייצרים אווירה עדכנית. בונוס חביב הוא לוח פקדים אלקטרוני מתחלף המשמש כפקדים למערכת המיזוג ובלחיצת כפתור משנה עצמו לפקדים עבור תפעול מערכת המולטימדיה – שימוש חכם במרחב שגם נורא קל להתרגל אליו.

עוד תחום בו ספורטאז' החדש מרשים אותנו הוא יחידות ההנעה – יש לא פחות מחמש (!) גרסאות שונות לבחור מתוכן, כך שסביר שתמצאו אחת המתאימה לכם. בצד הבנזין ישנו מנוע אטמוספרי בנפח 2.0 ל' המפיק 156 כ"ס ומעליו מנוע טורבו-בנזין המוכר של היצרנית בנפח 1.6 ל' המפיק 180 כ"ס. אל אלה מצטרף מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ל' המפיק 136 כ"ס המתאים למיטיבי הלכת הנוסעים למרחקים.

קיה ספורטאז' אוטו השנה 2023
צילום: אלי שאולי

אל יחידות אלה מצטרפות שתי גרסאות היברידיות "מחושמלות", לשתיהן מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' ומנוע חשמלי. הראשונה היא היברידית "רגילה" עם הנעה קדמית ו-230 כ"ס, השניה היא היבירידית-נטענת עם הנעה כפולה, 265 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 70 ק"מ בין טעינות. יפה.
בכל הגרסאות שבחנו גילינו איכויות נסיעה טובות – נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש ברמה גבוהה, בידוד הרעשים טוב וצריכת דלק נאותה. מעבר לכך מדובר ברכב המציע מרחב מצוין לנוסעים מאחור, תא מטען גדול ושימושי והמון פתרונות קטנים וחכמים. מדובר ברכב מוצלח מאוד לשימוש משפחתי.

על תכונות אלה מוסיף הספורטאז' החדש תמחור שפוי, במיוחד על רקע עליות המחירים בשנה האחרונה. בגרסאות הכניסה שלו עם מנוע ה-2.0 ל' מדובר באחד מרכבי הפנאי המשתלמים בסגמנט, כאלה המציעות את מרבית תכונותיו הטובות של הדגם אך שומרות על מחיר נגיש יחסית ותמורה טובה למחיר.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, קיה ספורטאז' היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים'.

קיה ספורטאז' חלק אחורי
צילום: אלי שאולי