תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט פנאי גדול' הוא – יונדאי פליסייד.

יונדאי פליסייד הוא רכב הפנאי הגדול של היצרנית הקוריאנית. הוא הוצג בסוף שנת 2018, מיוצר בדרום-קוריאה, מיועד בעיקר לשווקי צפון אמריקה – ובכל זאת הוא הגיע לישראל. מדובר בניסיון מרשים של יונדאי להתמודד על העדפות הלקוח האמריקני בשוק הביתי, וכל כך הצליח להם שזו השנה השניה בה הוא זוכה בתואר 'אוטו השנה' בסגמנט אליו הוא שייך.

ראשית ישנו העיצוב החיצוני – המופע הכולל מכובד ומאוד מרשים בזכות המימדים הנדיבים. אבל הפליסייד לא נמסך רק על מידותיו, ביונדאי העניקו לרכב הפנאי המגודל עיצוב מובחן, מוחצן ובוטה – ואנחנו אומרים את זה לחיוב. הסבכה גדולה, יחידות התאורה נאות והקווים והמופע משלב בין תכליתיות מבלי להיות לא עדכני. אהבנו.

יונדאי פליסייד
צילום: יואל פלרמן

אך עם כל הכבוד לעיצוב החיצוני, את מרבית הנקודות הפליסייד אוסף בזכות סביבת הנהג והנוסעים המאוד מרשימה שלו – ככה זה כשמדובר ברכב פנאי המיועד למשפחה. מלפנים עיצוב נקי ונעים לעין, והגוון הבהיר של הריפודים והדיפונים בהחלט מוסיף. המרחב שם מצוין כמובן, מושב הנהג מוצלח מאוד גם בנסיעות ארוכות ושדה הראיה מצוין, וזה חשוב מאוד ברכב כה גדול. הנדסת האנוש טובה, האבזור עשיר, איכות החומרים גבוהה וההרכבה טובה – הכל מייצר תחושה כוללת שלמה ואיכותית.

נקודות נוספות אוסף הפליסייד בזכות השורה השניה. בהתאם לרמת הגימור תמצאו שם שתי "כורסאות" או שלושה מושבים – בכל מקרה יש המון מקום לנוסעים שם והם זזים על מסילות – ומאוד נוח להיכנס אליהם ו/או להכניס ולחגור את הילדים. להנעמת זמנם של היושבים מאחור יש גג שמש, בקרת אקלים, מחזיקי כוסות ועוד – מה שמצפים מרכב שכזה.

לפליסייד גם שורת מושבים שלישית המציע מקום לשלושה נוסעים. הכניסה לשורה זו נוחה למדי, יש פתחי מיזוג, תאורה ופטנטים שימושיים רבים – מראה שחשבו על הנוסעים שם, וזה לא תמיד ככה. מעבר לכך, כפי שגילינו במבחן ההשוואתי שערכנו בין פליסייד למתחריו הבולטים, המרחב בשורה זו הוא הטוב ביותר בסגמנט.

יונדאי פליסייד שורה שלישית
צילום: יואל פלרמן

וכמובן, ברכב משפחתי שכזה תא המטען משחק תפקיד חשוב ביותר, וגם כאן פליסייד מצטיין. כשכל המושבים בשימוש נפח התא עומד על 311 ל', לא נשמע הרבה אך המבנה השימושי מאפשר להטעין אליו הרבה יותר חפצים ממה שנראה לפי הנתון היבש. כאשר מקפלים את המושבים בשורה השלישית הנפח כבר ענק ממש – 704 ל' לפי נתוני יונדאי, וזה נראה הרבה יותר. מעבר לכך קיפול המושבים נוח וחשמלי, ובתא שלל פתרונות אחסון, תליה ועגינה.

גם בתנועה הפליסייד מצטיין. בהתאם לייעודו המנוע הוא במתכונת אמריקנית – V6 גדול נפח (3.8 ל') בעל הספק מכובד העומד על 291 כ"ס, וכל זה משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. כפי שרומזים הנתונין הסידור הזה מביא לביצועים טובים, אבל יתרונה הגדול של יחידת ההנעה הזו היא הדרך הנעימה והמעודנת בה היא פועלת – שילוב מנוע-תיבה וכיול מצערת מוצלחים מאוד והצליל ערב לאוזן. גם צריכת הדלק טובה ביחס למימדים ולביצועים. על כך מוסיף הפליסייד נוחות נסיעה מצוינת, הטובה ביותר מבין המתחרים שנבדקו במבחן דרכים השוואתי שערכנו לדגם ואיכות נסיעה גבוהה תורמת גם היא לנינוחות.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, יונדאי פליסייד היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים'.

יונדאי פליסייד אוטו השנה 2023
צילום: יואל פלרמן