לאחר שהאחים הקטנים במשפחת טרנזיט - הקורייר והקאסטום - עודכנו בשנה האחרונה, כעת מגיע תורו של האח הגדול לעבור מתיחת פנים. במהלך העדכון הטרנזיט זוכה לשורה של שדרוגי טכנולוגיה וחיזןקים למערך ההנעה, במטרה להרחיב את קהל היעד ולשמור על מעמדו כוואן המסחרי הנמכר בעולם.
 

תוכנה

מבחינה חיצונית, השינויים זניחים עד בלתי מורגשים, ורוב העדכונים נעשו מתחת לעור.
גרסאות בסיס גלגלים ארוך או כאלה המצוידות בתיבת שמונת ההילוכים האוטומטית החדשה יוצעו עם טכנולוגיית Delivery Assist - מערכת המבטיחה לסייע לנהגי חלוקה לקצר תהליכים בעת עצירות תכופות (למסירת חבילות, למשל).

המערכת מופעלת כאשר הנהג מעביר את תיבת ההילוכים ל-P - היא תכבה את המנוע, תדליק את ארבעת המאותתים ותנעל את כל הדלתות שהנהג לא משתמש בהן. לאחר שהנהג חוזר לרכב ולוחץ על דוושת הבלם, המנוע יופעל מחדש, המאותתים יכבו והנהג יוכל להמשיך בזריזות ליעד הבא. לכאורה, אלו פעולות פשוטות לביצוע, אך לטענות פורד האוטומציה שלהן מקצצת בממוצע 20 שניות מכל עצירה - ועבור נהגי חלוקה שמבצעים עד 150 עצירות כאלו ביום, מדובר בחיסכון של 50 דקות. מספיק זמן כדי לתקוע איזו שווארמת צהריים בנחת, בלי להיכנס ללחץ שצריך לחזור לעבודה...

תא הנוסעים השתדרג אף הוא, עם לוח מחוונים מוקרן בגודל 8 אינץ' כסטנדרט, לצד המולטימדיה העדכנית ביותר של פורד, Sync 4, עם מסך מגע 12 אינץ', קישוריות 5G ועדכונים מהאוויר.
פורד תכננה את המערכת כדי שתוכל להשתלב גם עם מערכות אפטרמרקט המותקנות עבור עבודות ספציפיות - למשל, מעקב אחר הטמפרטורה בטנדרים מקוררים של חברות מזון.

פורד טרנזיט 2024 סביבת נהג
צילום: פורד

מבחינה בטיחותית, יש כעת ארסנל מורחב של מערכות תקניות: סיוע לפני התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעה וסיוע לשמירה על נתיב, וסיוע לשמירה על המהירות החוקית. מערכות אופציונליות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים עם התרעת תנועה צולבת, ומערכת חניה חצי-אוטונומית עם מצלמת 360 מעלות.
 

חומרה

גרסאות הנעה קדמית המצוידות בתיבת שמונת ההילוכים האוטומטית זכו לשדרוג משמעותי במשקל המורשה (700 ק"ג נוספים, לסך כולל של 4250 ק"ג) ובמשקל הנגרר (1750 ק"ג יותר מבעבר, 6000 ק"ג בסך הכל). יש גם אופציה לסרן קדמי מחוזק, שיכול לשאת עד שני טון (שיפור של 150 ק"ג) - תכונה שנועדה עבור גרסאות עם שלדה חשופה עליהן הותקן קראוון או ארגז משא נפרד.

בנוסף, מערכת בלימה חדשה המותקנת בחלק מהגרסאות מפחיתה 27 ק"ג ביחס לקודמתה ומקצרת את זמן ההחלפה במוסך בכשעתיים (כאשר מחליפים את כל ארבעת הדיסקים), ומצטרפת לחישוקי 16 אינץ' חדשים כסטנדרט.

ספר ההזמנות נפתח באירופה כעת, אך מסירות יחלו רק ב-2024. בהמשך ייחשף גם מידע מלא על הגרסה החשמלית.

פורד טרנזיט 2024
צילום: פורד