מרצדס חשפה מתיחת פנים למסחרית בגודל בינוני מתוצרתה, על מגוון גרסאותיה: V-קלאס ו-EQV (שהם הוואנים היוקרתיים עם הנעת דיזל או חשמל), והאחים היותר-עממיים המקבילים, ויטו ו-e-ויטו. זוהי מתיחת הפנים השנייה בחייו של הדגם הנוכחי – שחוגג אוטוטו עשור מאז הצגתו, ועודכן לראשונה ב-2019 – והיא מציעה עיצוב חיצוני ופנימי מודרניים יותר, בהשראת מכוניות הנוסעים של היצרנית הגרמנית.

מתיחת הפנים של 2024 תהיה האחרונה עבור הגרסאות החשמליות, e-ויטו ו-EQV, שיזכו למחליף חשמלי כל-חדש ב-2026, אשר יתבסס על ארכיטקטורה חשמלית ייעודיות המכונה 'Van.EA'.

הוואנים החשמליים החדשים שיתבססו על פלטפורמת Van.EA מתוכננים להימכר לצד גרסאות הדיזל של הוויטו וה-V קלאס לפחות עד סוף העשור הנוכחי, כאשר מרצדס שואפת שכ-50 אחוז ממכירותיה בסגמנט יהיו של דגמי החשמל.

מרצדס EQV 2024
צילום: מרצדס
 

בחוץ ובפנים

הדגמים המחודשים זוכים לחזיתות רעננות וייחודיות לכל דגם, עם סבכות גדולות יותר, פנסי לד אדפטיביים אופציונליים, ורצועות לד לאורך הסבכה באחים היוקרתיים V קלאס ו-EQV.

רמת הגימור הבכירה, 'אקסקלוסיב', מאמצת עיצוב חיצוני בהשראת ה-S קלאס, עם פסי שבכה אופקיים, כוכב משולש על מכסה המנוע וחישוקי 'מונובלוק' בעיצוב AMG.

שינויים ויזואליים נוספים כוללים עיצובים חדשים לחישוקים בכל הגרסאות, פנסי לד אחוריים מחודשים ברמות הגימור הבכירות, ופס כרום אחורי ב-EQV וב-V קלאס עם שם היצרנית.

מרצדס V קלאס 2024
צילום: מרצדס

בתא הנוסעים זוכים האחים היוקרתיים לצמד מסכים מחוברים בגודל 12.3 אינץ' כל-אחד עבור המולטימדיה והמחוונים המוקרנים, בדומה לרכבי הנוסעים של מרצדס.

הוויטו וה-e-ויטו זוכים למסכים פחות מרשימים, בגודל 10.25 אינץ' למולטימדיה ו-5.5 למחוונים, שעדיין כוללים חוגות אנלוגיות.

כמובן שמערכת ה-MBUX העדכנית של מרצדס מותקנת בכל הדגמים, וכוללת תצוגת ניווט במציאות רבודה, את הסייען הקולי 'היי מרצדס' וניווט חכם בדגמים החשמליים שכולל תכנון נסיעה בהתאם לטווח ולזמינות עמדות טעינה לאורך המסלול. 

מרצדס ויטו 2024
צילום: מרצדס

הדשבורד ופתחי האוורור עוצבו מחדש בכל הדגמים, לצד גלגל הגה חדש שהגיע ממכוניות הנוסעים של מרצדס, עם חיישני מגע לזיהוי אחיזת ידיים על ההגה (עבור מערכות הבטיחות).

רמות הגימור הבסיסיות שודרגו בכל מגוון הדגמים, ופיצ'רים חדשים (חלקם בתשלום) כוללים הגה מחומם, משטח טעינה אלחוטי, התנעה ללא מפתח, תאורת אווירה פנימית מורחבת - וברמות הגימור הבכירות, דלת תא מטען חשמלית ובלם חניה חשמלי.

מערכות הבטיחות המתקדמות שודרגו אף הן, ומציעות כעת זיהוי צמתים עבור מערכת בלימת החירום האוטונומית.

מרצדס V סביבת נהג
צילום: מרצדס

כל הדגמים באירופה יצוידו כסטנדרט בבלימת חירום אוטונומית, סיוע לשמירה על נתיב, ניטור שטחים מתים וניטור תשומת לב הנהג.

דגמי ה-V קלאס וה-EQV זוכים בנוסף בבקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ומצלמות חניה משודרגות (שחלקם הוצעו גם לפני מתיחת הפנים).

מרצדס V קלאס
צילום: מרצדס

הרוכשים יכולים לבחור מתוך שלוש חבילות עיצוב עבור ה-V קלאס (בתוספת חבילת AMG Line), תשע גרסאות מסחריות עבור הוויטו, ושני אורכי מרכב עבור ה-EQV ו-e-ויטו.

לא נמסר על שינויים כלשהם ביחידות ההנעה. שיווק בעולם מתוכנן לתחילת 2024. מחירים טרם פורסמו.

מושבים מרצדס
צילום: מרצדס