פורד חשפה את קוגה, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) שלה, לאחר מתיחת פנים ראשונה. מדובר בדור השלישי של פורד קוגה אשר הוצג כבר בשנת 2019 וטרם הגיע לישראל. מתיחת פנים דומה לגרסה הצפון אמריקאית של קוגה – המכונה פורד אסקייפ – הוצגה כבר לפני למעלה משנה.

פורד קוגה וו גרירה
צילום: פורד
 

פורד קוגה, העדכונים

באופן כללי השינויים שעבר הדגם דומים לאלה שהוכרזו עם מתיחת הפנים של אסקייפ. חיצונית הקוגה המחודש זוכה לרענון מקיף למדי: סבכה שעוצבה מחדש, יחידות תאורה חדשות, חישוקים בעיצוב חדש: במקום החזית העגלגלה של הדגם היוצא לקוגה המחודש כעת הופעה רבועה, אגרסיבית וקשוחה יותר. 

כבעבר, הקוגה מוצע במספר סגנונות הנבדלים ביניהם בעיצוב החיצוני: 'טיטניום' אלגנטי, 'ST' ספורטיבי ו'אקטיב' לשטח. ההבדלים בין הסגנונות באים לידי ביטוי בסבכה, פגושים ובחישוקים ולפי פורד הם מובחנים יותר מבעבר. 

פורד קוגה נסיעה
צילום: פורד

גם סביבת הנהג עודכנה, וגם כאן העדכונים כמעט זהים לאלה של הגרסה הצפון אמריקאית ושל פוקוס לאחר מתיחת הפנים. הסידור הכללי של סביבת הנהג ללא שינוי אולם הקוגה זוכה כעת למערכת המולטימדיה העדכנית של פורד ('סינק 4'), כולל אפשרות למסך מגע ענק בגודל 13.2 אינץ'. למערכת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (אלחוטי), תפעול קולי, קישוריות 5G.

פורד קוגה סביבת נהג
צילום: פורד
 

בנזין, היברידי, לא דיזל

היצע יחידות ההנעה ללא שינוי ניכר, למעט גרסת הדיזל שירדה מההיצע. בבסיס ישנו מנוע 1.5 ל' (3 ציל') מוגדש טורבו המפיק 150 כ"ס ו-24.4 קג"מ המשודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים. ההנעה קדמית והביצועים הם 9.5 שניות ל-100 קמ"ש.

מעל גרסת הבנזין ישנה הגרסה ההיברידית ה"רגילה" (סוללת 1.1 קוט"ש). זו משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' למנוע חשמלי להספק משולב של 180 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית או 183 כ"ס בהנעה כפולה (נתון המומנט לא נמסר). התיבה כאן היא רציפה והביצועים הם 9.1 ו-8.3 שניות ל-100 קמ"ש בהתאמה. 

פורד קוגה נתונים
צילום: פורד

בראש ההיצע עומדת הגרסה ההיברידית-נטענת של קוגה, שלפי פורד היא הנמכרת ביותר מסוגה באירופה מאז שנת 2021. לגרסה זו אותו מנוע בנזין בנפח 2.5 ל' ויחד עם מנוע חשמלי חזק יותר ההספק הכולל עומד על 243 כ"ס. לגרסה זו הנעה קדמית. נתוני הביצועים לא נמסרו. סוללת 14.4 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה מירבי של עד 69 ק"מ בין טעינות, שיפור קל ביחס לדגם היוצא. 

פורד קוגה 2024
צילום: פורד