ג'יפ מתכוננת לחשיפת ואגוניר S החשמלי, רכב פנאי גדול (E-SUV) שיושק השנה ויהיה מהראשונים להתבסס על פלטפורמת STLA הגדולה שנחשפה לאחרונה. אחרי שחשפה את עיצובו כמעט סופי בספטמבר 2022 עם הקונספט שנראה כמעט מוכן לייצור באותו השם, חושפת כעת ג'יפ תמונות ראשונות של סביבת הנהג.
 
התמונות
מהתמונות הבודדות שנחשפו ניתן לראות כאן את הסידור העדכני של היצרנית, כזה שהופך ליותר ויותר נפוץ בתעשייה: לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה מרכזי ומסך מולטימדיה נוסף מול הנוסע. בג'יפ לא מפרטים אולם נראה כי ישנו מסך שליטה נוסף (רביעי) אשר ישמש כלוח פיקוד למערך המיזוג.
 
עוד מציינים בג'יפ כי כל ואגוניר S יוצע כסטנדרט עם אבזור עשיר שכולל, בין היתר, בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה משתנה עם צבעים לפי בחירה, גג שמש פנורמי כפול ועוד. כאופציה ניתן יהיה לקבל מערכת שמע מתקדמת מבית 'McIntosh' עם 19 רמקולים.

ג'יפ חשפה את תא הנוסעים של ואגוניר S החשמלי
צילום: ג׳יפ
 
ואגוניר, קצת אחורה
השם ואגוניר מלווה את ג'יפ מאז שנות ה-60', אז השיקה את ואגוניר המקורי (נובמבר 1962) שהפך מאז לאחד מרכביה האייקונים של היצרנית. דגם זה שווק לאורך 29 שנים ללא שינויים גדולים. דור שני נחשף בשנת 1983 ופינה את מקומו בשנת 1990, שנה אחת לפני שייצור הואגוניר המקורי הופסק.
 
מאז, ולמרות המעמד האייקוני לו זכה, ג'יפ לא הציגה יורש לואגוניר וכמעט שלא השתמשה בשם
– עד שבשנת 2020 הכריזה על ואגוניר קונספט. דגם תצוגה זה הבשיל בשנת 2021 לרכב פנאי בגודל מלא.

ג'יפ חשפה את תא הנוסעים של ואגוניר S החשמלי
צילום: ג׳יפ
 
מתחשמל
כאמור, בשנת 2022 חשפה רכב תצוגה בשם ואגוניר S – אולם למרות השם הדומה אין בינו ובין ואגוניר שהוצג בשנת 2021 כל קשר. בעוד ואגוניר המוכר שם לעצמו כלים כמו קאדילק אסקלייד כמטרה, ואגוניר S יהיה רכב פנאי חשמלי גדול (E-SUV, מקביל לגרנד צ'ירוקי) שיתחרה בכלים דוגמת קאדילק ליריק המתקדם.
 
בהתאם, ואגוניר S החדש יתבסס על פלטפורמת STLA החשמלית-ייעודית החדשה שנחשפה לאחרונה בגרסתה הגדולה. לפי ג'יפ, הדגם יוצע גם בגרסה עם הנעה כפולה, 600 כ"ס וביצועים בהתאם: 3.5 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. בזכות סוללת 118 קוט"ש טווח הנסיעה של הדגם יעמוד על יותר מ-640 ק"מ בין טעינות.
 
עיצובו החיצוני של רכב התצוגה, שנראה קרוב למדי לשלב הייצור, מציג אבולוציה ופרשנות חדשה לסגנון העיצוב המזוהה עם היצרנית עם ה"ספין" החשמלי שלו.

ג'יפ חשפה את תא הנוסעים של ואגוניר S החשמלי
צילום: ג׳יפ