וולוו, יצרנית הרכב השבדית שנמצאת בבעלות ג'ילי הסינית, הכריזה על שינוי בשיטת סימון הדגמים שלה. המטרה: לייצר בידול בין הדגמים עם מנועי בעירה פנימית (כולל היברידיים) לקו הדגמים החשמלי של החברה שכבר הכריזה על כוונתה לשווק רק דגמים חשמליים עד לשנת 2030.

וולוו רכב חשמלי
צילום: וולוו
 

ביי XC, היי EX

השינוי החל באופן לא רשמי עם הצגת וולוו EX30 ואחריו את EX90, רכב הפנאי הגדול של היצרנית, והמיניוואן בגודל מלא שלה EM90. כעת מודיעה היצרנית באופן רשמי כי הדגמים שמות הדגמים החשמליים יחלו באות E לסימול סוג ההנעה.

שם חדש לוולוו XC40
צילום: וולוו

העדכון גרר שינוי השמות של וולוו C40 החשמלי ו-XC40 בגרסאות החשמליות שלו, דגמים אלה יכונו מעתה EC40 ו-EX40, בהתאמה. 

בהמשך, לפי וולוו גם הגרסאות ההיברידיות-נטענות של כל דגמיה יזכו לשינוי במיתוג עם הסרת התוספת 'ריצ'ארג''. דגמים אלה יבדלו משאר גרסאות הדגם בסימול T6 או T8 לסימון רמת הכוח של גרסה נתונה.

וולוו EC40
צילום: וולוו
 

קצת יותר כוח, חיסכון קטן

בוולוו ניצלו את ההודעה גם כדי לעדכן על חבילת ביצועים חדשה מבוססת תוכנה לדגמי EX40 ו-EC40 בגרסה כפולת המנועים. בשווקים המתאימים, חבילת הביצועים ניתנת להזמנה עם הרכב או להורדה עבור דגמי 2024 וזו תעמיד לרשות הנהגים הספק מירבי של 435 כ"ס, שיפור של 27 כ"ס ביחס לגרסה הרגילה. בוולוו מדווחים כי התחושה תהיה נמרצת בהרבה משניתן לשער לאור תוספת ההספק הצנועה בזכות ניהול שונה של מערכת ההנעה במצב 'ביצועים' החדש.

וולוו חבילה שחורה
צילום: וולוו

כל משפחת דגמי 40 תוצע במהדורה 'שחורה' הכוללת איפור ושינויים קלים לעיצוב החיצוני במוטיב שחור, כמובן. המהדורה כוללת צבע מרכב שחור 'אוניקס', תגים בצבע שחור מבריק, חישוקי 20 אינץ' שחורים עם חמישה חישורים ובחירה בין שני סגנונות וחומרים שונים לסביבת הנהג, גם הם בצבע שחור.

לצד שינויים אלה בוולוו מדווחים על עדכון קל של יחידת ההנעה ההיברידית-מתונה המכונה B5. לא נמסרו פרטים על השינויים, אולם בוולוו מציינים כי בזכות מחזור בעירה יעיל יותר הם השיגו שיפור של כ-4% בצריכת הדלק בדגמי XC60 וכ-2% בדגמי XC90. כיום יחידה זו כוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' היברידי-מתון (מערכת חשמלית 48V) המפיק 250 כ"ס.

וולוו חבילה שחורה EX EC
צילום: וולוו