כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, החלה לשווק את GLC קופה, לאחר שהדור החדש והשני שלו הוצג ב-2023, שנה לאחר הדור השני של GLC, דגם הפנאי בגודל בינוני (D-SUV) של המותג. פער זה נוצר בזמנו עם הצגת GLC ב-2015 והצגת גרסת הקופה ב-2016. אותו GLC, אגב, הוא המשכו של הדגם GLK מ-2008.
 

נתונים בכלל

עיצוב הרכב שומר על אותם מאפיינים, אך הופעתו נוכחת יותר בזכות שינויים במרכיבי העיצוב מלפנים ומאחור, כולל סבכה חדשה, יחידות תאורה עדכניות.

מרצדס GLC קופה החדשה בישראל – מחיר החל ב-490,000 שקלים
צילום: מרצדס

בסיס הגלגלים (288.8 ס"מ) והרוחב (189 ס"מ) ללא שינוי, ואילו האורך והגובה גדלו ב-3 ס"מ וב-0.5 ס"מ ל-476 ו-161 ס"מ (עם שינויי גובה קלים לפי יחידת ההנעה). נפח תא המטען גדל ב-45 ליטרים ל-545 ליטרים וב-90 ליטרים ל-1490 ליטרים בהשטחת מושבים; בזה עם ההנעה ההיברידית-נטענת הנפח נע בין 390 ליטרים ל-1335 ליטרים. משקל הרכב הוא 1945 ק"ג, והגרסה ההיברידית-נטענת כבדה ב-415 ק"ג, ל-2360 ק"ג.

העיצוב החדש הביא לשיפור במקדם הגרר, מ-0.3 ל-0.27. 

יחידות ההנעה מבוססות על מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים, התיבה אוטומטית עם 9 הילוכים וההנעה כפולה.

מרצדס GLC קופה החדשה בישראל – מחיר החל ב-490,000 שקלים
צילום: מרצדס
 

גרסאות בפרט

ב-GLC 200 מייצר המנוע 204 כ"ס ב-6100 סל"ד ו-32.6 קג"מ ב-2000-4000 סל"ד; מערך היברידי מתון של 48 וולט הכולל מנוע חשמלי המייצר 23 כ"ס ו-20.9 קג"מ מאפשר להוסיף נתונים אלה לתפוקה הכוללת במצב 'בוסט'. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 7.9 שניות והמהירות המרבית היא 227 קמ"ש.

ב-GLC 300 מייצר המנוע 258 כ"ס ב-5800 סל"ד ו-40.7 קג"מ ב-2000-3200 סל"ד; אותו מערך היברידי עם אותם נתונים מוטמע גם כאן. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.3 שניות והמהירות המרבית היא 246 קמ"ש.

מרצדס GLC קופה החדשה בישראל – מחיר החל ב-490,000 שקלים
צילום: מרצדס

ב-e GLC 300מערכת הנעה היברידית-נטענת, ולמנוע הבנזין – המשמר את נתוני גרסה 200 – מצטרף מנוע חשמלי רב-און, וזה מייצר 136 כ"ס ו-44.9 קג"מ. התפוקה המשולבת היא 313 כ"ס ו-56.1 קג"מ – והביצועים הם 6.7 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-220 קמ"ש. לסוללה 31.2 קוט"ש, טווח הנסיעה המוצהר 119 ק"מ והטעינה ב-AC בלבד (11 קילוואט), אך קיימת אופציה בתשלום לטעינה מהירה ב-DC ובהספק 60 קילוואט.

במפרט הטכני (במסגרת רמת האבזור 'פלטינום') היגוי אחורי בזווית 5.4 מעלות, מתלי אוויר אדפטיביים. בנוסף, בשתי הגרסאות הרגילות המתלים בכיול ספורטיבי, בהיברידית-נטענת כיול נוחות. 

מרצדס GLC קופה החדשה בישראל – מחיר החל ב-490,000 שקלים
צילום: מרצדס

בסביבת הנהג מערכת MBUX הכוללת מרכזי "11.9 ולוח מחוונים מוקרן "12.3, ולפי רמת הגימור או כהזמנה תצוגה עילית וניווט במציאות רבודה.

במפרט הבטיחות, הכולל את המהדורה האחרונה של חבילת הבטיחות המתקדמת של מרצדס: 

תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית וסייען פקקים, התרעה אקטיבית על תאונה עם רכב בשטח-מת, בלימה אוטונומית גם לאחור וגם עם תנועה חוצה שם, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב בו, מעבר נתיב אקטיבי, סיוע תמרון בחירום, בלימה עצמונית אם אין תגובת נהג, התרעות על עייפות נהג ופתיחת דלת מסוכנת. 

מרצדס GLC קופה החדשה בישראל – מחיר החל ב-490,000 שקלים
צילום: מרצדס
 

אבזור, מחירים

מרצדס GLC קופה מוצע בגרסת 200 וב'פרמיום' ב-490,000 שקלים. ובאבזור: תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית פנורמי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען (כולל בחיווי רגל) ולמושבים הקדמיים שהם גם מחוממים, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג מאחור, פקדי הילוכים מאחורי ההגה. 

אותה רמת אבזור ב-300 מביאה את מחיר הרכב ל-500,000 שקלים, וב-300e הנטענת המחיר מגיע ל-570,000 שקלים. 

מרצדס GLC קופה החדשה בישראל – מחיר החל ב-490,000 שקלים
צילום: מרצדס

ברמת הגימור 'פלטינום' המייקרת את מחיר הגרסאות ב-70,000 שקלים בנוסף: תאורת לד חכמה, חישוקי "20, חבילת חנייה 360 מעלות הכוללת גם מצלמה תחתית ל'מכסה מנוע שקוף לשטח', תצוגה עילית, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, מערכת שמע של בורמיסטר – וכאמור, במפרט הטכני היגוי אחורי וקפיצי אוויר. 

בחבילת 'AMG ליין' שמחירה בנפרד 40,000 שקלים, מרכיבי עיצוב ייחודיים בחוץ ובפנים, חומרים משופרים, מושבי ספורט.

מרצדס GLC קופה החדשה בישראל – מחיר החל ב-490,000 שקלים
צילום: מרצדס