הדור הרביעי של אודי A3, המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) של היצרנית, נחשף לראשונה במרץ 2020. מאז עברו כמעט בדיוק ארבע שנים – וזו העת להציג את העדכון של אמצע החיים. הצצה למה שצפוי לנו קיבלנו כבר עם הפרטים הראשונים שחשפה היצרנית על ה-S3 המחודשת – וכעת היא חושפת את מתיחת הפנים המלאה של A3 ה"רגילה".

אודי A3 2024
צילום: אודי

חיצונית השינויים קלים למדי – באודי ניסו להעניק ל-A3 הנאה ממילא עיצוב עדכני ומלוטש מעט יותר מבלי לשנות את המופע הכללי. סבכת המשושה שלה זכתה לעיצוב חדש נטול מסגרת ו"שטוח" יותר, הפגוש הקדמי עוצב מחדש, גם זה מאחור ויש דמוי דיפיוזר חדש. יחידות התאורה עודכנו ומציעות אפשרות להתאמה אישית של חתימת תאורת הלד-יום. להשלמת ההופעה צבעי מרכב חדשים: ירוק 'מחוז', כחול 'אסקארי' ואדום 'פרוגרסיבי'.

לצד העיצוב העדכני הוצגה גם גרסה חדשה לגמרי במבחר: 'אולסטריט' בעת מופע ומאפייני פנאי. גרסה זו זוכה להגבהת מרכב צנועה של 1.5 ס"מ, תוספת של 3 ס"מ למרווח הגחון וכמובן גם לאיפור חיצוני לטובת מופע מובחן. הפגוש מעוטר , יש קשתות גג צנועות, חישוקים בעיצוב ייחודי לגרסה זו (17-19 אינץ'), חצאיות צד שונות ועוד.

אודי A3 אולסטריט
צילום: אודי

סביבת הנהג טופלה גם היא. באודי מציינים כי ידית ההילוכים ופתחי המיזוג עוצבו מחדש, גם חלק מהדיפונים ומבנה הקונסולה המרכזית עודכן קלות. בנוסף, ברחבי התא שולבו חומרים חדשים ליצירת מופע ואווירה עדכניים יותר. רשימת האבזור עשירה יותר וכוללת כעת גם תאורת אווירה ומשענת יד כסטנדרט. באודי מציינים גם כי מערכת המולטימדיה זכתה לשדרוג עם ממשק עדכני וחנות אפליקציות עשירה מבעבר.

אודי A3 סביבת נהג
צילום: אודי

היצע המנועים צפוי להמשיך ללא שינוי, כאשר בשלב הראשון תוצע גרסת 35 TFSI לה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' המפיק 150 כ"ס. לצידו אנו מצפים לראות גם את מנוע ה-2.0 ל' עם 190 כ"ס ובהמשך גם גרסה היברידית-נטענת עדכנית על בסיס מנוע ה-1.5 ל'. 

אודי A3 סדאן
צילום: אודי