זמן קצר אחרי שהכריזה על מתיחת הפנים של טוסון מגיע תורו של סנטה-קרוז, טנדר קל המבוסס על רכב הפנאי הפופולרי. יונדאי סנטה קרוז הוצג לראשונה לפני כשלוש שנים (אפריל 2021) ושווק מאז בעיקר בצפון אמריקה. הטנדר מבוסס בכבדות על רכב הפנאי הקומפקטי והוא חלק מסגמנט קטן אך צומח של טנדרים-קלים הפונים לאלה המחפשים סגנון חיים אקטיבי מבלי להקריב יותר מדי בנוחות, במחיר ובמימדים של הטנדרים הגדולים המיועדים במקור לעבודה.

בעקבות הטוסון: יונדאי הציגה סנטה-קרוז מעודכן
צילום: יונדאי
 

הקשיח עמדות

אחת הטענות כלפי סנטה-קרוז המקורי הייתה מופע מרוכך מדי – וביונדאי הקשיבו היטב. סנטה-קרוז המעודכן כולל חזית קשוחה ורבועה יותר מזו של הדגם היוצא. זה כולל פגוש אגרסיבי, מכסה מנוע בולט ואפילו תאורת הלד-יום הזוכה למבנה רבוע ומלא יותר ביחס לזו של הדגם היוצא. 

המופע ה"שטחי" מתחדד עוד יותר בגרסת XRT הקשוחה אשר מוסיפה פגוש אגרסיבי אפילו יותר הכולל גם ווי גרירה קבועים, סבכה בולטת, חישוקים בגודל 18 אינץ' שעוצבו בהשראת כננת, חצאיות צד שונות, מגיני פלסטיק בדלתות, פגוש אחורי שונה ועוד. ביונדאי מדווחים כי לגרסה זו גם צמיגי סמי-שטח במידות 245/60 מ"מ, זווית גישה משופרת ביחס לדגם הרגיל וכיול מתלים תואם לשטח.

בעקבות הטוסון: יונדאי הציגה סנטה-קרוז מעודכן
צילום: יונדאי
 

סביבת הנהג עודכנה

סביבת הנהג יישרה קו עם זו של טוסון המעודכן – וזו כוללת כעת צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ' הנמצאים מול הנהג, אחד משמש כלוח מחוונים ואחד עבור מערך המולטימדיה. השינוי במבנה הקונסולה המרכזית הוביל למיקום חדש עבור פתחי המיזוג וכולל גם מערך פיזי חדש לפקדי המיזוג. יש גם גלגל הגה חדש לגמרי עבור הדגם ומשענת יד עם מחזיקי כוסות ליושבי השורה האחורית. ביונדאי מציינים גם קישוריות אלחוטית לממשקי אפל ואנדרואיד, שקעי USB-C חדשים, שימוש במפתח דיגיטלי, תוספת יכולת עדכונים מהאוויר (OTA) ועוד.

בעקבות הטוסון: יונדאי הציגה סנטה-קרוז מעודכן
צילום: יונדאי
 

המנועים ללא שינוי

היצע המנועים נותר ללא שינוי וכולל בשלב זה את מנוע ה-2.5 ל' המוכר של היצרנית המוצע בגרסה אטמוספרית או מוגדשת. לזו הנושמת עצמאית הספק מירבי של 191 כ"ס ו-25 קג"מ והתיבה היא אוטומטית עם שמונה הילוכים. לגרסה המוגדשת הספק של 281 כ"ס ו-42.9 קג"מ ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים.

לשתי הגרסאות מערכת הנעה כפולה (אופציה באטמוספרי) עם מגוון מצבי נהיגה – כולל מצב שלג לתנאים חלקים ומצב ספורט המעביר יותר כוח אל הגלגלים האחוריים. לגרסה האטמוספרית כושר גרירה של כ-1,600 ק"ג ואילו לטורבו כושר של קצת יותר מ-2,250 ק"ג ולגרסה זו גם מצב גרירה ייעודי.

בעקבות הטוסון: יונדאי הציגה סנטה-קרוז מעודכן
צילום: יונדאי