אחרי הליך חשיפה ארוך וממושך, אלפא רומיאו הסירה את הלוט מעל למילאנו החדש – רכב הפנאי הקטן (B-SUV) הראשון שלה. מדובר גם ברכב החשמלי הראשון של המותג ששם לעצמו למטרה להפוך לכל חשמלי עד לשנת 2027.

אלפא רומיאו מילאנו סמל
צילום: אלפא רומיאו
 

העיצוב

כמו כל אלפא, גם מילאנו החדש זוכה לעיצוב ייחודי ובולט המזוהה מאוד עם המותג. הפרשנות כאן מודרנית הרבה יותר מכל מה שראינו עד כה מבית אלפא רומיאו אך המקורות ברורים. החזית אגרסיבית עם יחידות תאורה צרות (מטריקס לד), פגוש ספורטיבי ופרשנות חדשה ומושחרת לסבכת המשולש של היצרנית. הסמל עצמו מונח אחר כבוד על מכסה המנוע.

המופע הדינמי נמשך במבט מהצד בזכות פרופורציות טובות, חישוקים ספורטיביים, צביעה דו-גוונית המוסיפה עניין וכמובן ידיות הדלתות מאחור המוסתרות ומעניקות עוד נפח ספורטיבי. מאחור מופע דינאמי וייחודי לא פחות בזכות מבנה יחידות התאורה.

אלפא רומיאו מילאנו
צילום: אלפא רומיאו

הפלטפורמה היא כמובן CMP המוכרת של סטלנטיס אותה הוא חולק עם מגוון רחב של דגמים: ג'יפ אוונג'ר, סיטרואן C4, פיג'ו 2008, אופל קורסה, לנצ'יה אפסילון החדשה ועוד. ממדיו מקובלים בסגמנט: אורכו 417 ס"מ, רוחבו 178 ס"מ גובהו 150 ס"מ. לתא המטען נפח של 400 ל'.

בסביבת הנהג לוח מחוונים מוקרן המעוצב בתוך שתי ה"חוגות" האייקוניות של היצרניות. במרכז מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' הפונה אל הנהג. לפי אלפא ממשק המערכת מאפשר גמישות והתאמה אישית להעדפת הלקוח וקישוריות לאפליקציה ייעודית של היצרנית.

אלפא רומיאו מילאנו סביבת נהג
צילום: אלפא רומיאו
 

הנעה והנאה

באלפא רומיאו מדווחים כי מילאנו החדש יציע את הרמה הגבוהה ביותר של הנאה מנהיגה ביחס לכלים בסגמנט. ברמות הגימור הספורטיביות מערך מתלים מוקשח ומונמך לחידוד ההתנהגות, עד ל-2.5 ס"מ משמעותיים בגרסת ולוצ'ה הספורטיבית שתוצג בעתיד לחידוד ההתנהגות. 

אלפא רומיאו מילאנו 2024
צילום: אלפא רומיאו

בשלב ראשון יוצע המילאנו כדגם כל חשמלי המשלב בין מנוע יחיד והנעה קדמית (156 כ"ס) לסוללת 54 קוט"ש המספיקה לטווח של עד 400 ק"מ. טעינה ביתית אפשרית בהספק של עד 11 ק"ו וטעינה מהירה בהספק של 100 ק"ו מבטיחה טעינה מ-10-80% בכ-30 דקות. בעתיד תוצע גרסת הנעה כפולה ובראש ההיצע תעמוד גרסת 'ולוצ'ה' הספורטיבית עם 240 כ"ס. 

בנוסף, לצד הגרסאות החשמליות תוצע גם יחידת הנעה היברידית-קלה. הפרטים עליה עדיין לא נחשפו רשמית אך סביר שאלפא תעשה שימוש ביחידה המוכרת של הקבוצה: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל', מערכת היברידת-מתונה 48V, הספק משולב של 100-136 כ"ס ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים.

אלפא רומיאו מילאנו בישראל
צילום: אלפא רומיאו