אלפא רומיאו מילאנו רק הוצג לאחרונה וכבר "מסתבך" עם הממשלה האיטלקית. זו אחרונה הודיעה כי השימוש בשם מילאנו לשם הדגם שבחרה היצרנית אינו חוקי ואסור בחוק האיטלקי, בין היתר משום שאינו מיוצר במילאנו בפרט ובאיטליה בכלל. בתגובה, באלפא בחרו שלא להתעמת עם הממשלה האיטלקית ובמקום שחררו לעיתונות הודעה עוקצנית בה חשפו את השם החדש שנבחר לרכב הפנאי הקטן.

בעוד השם הקודם נבחר כמעין מחווה לעיר בה נוסדה היצרנית (מילאנו, כמובן) בשנת 1910, השם החדש הוא למעשה מחווה לאלפא רומיאו עצמה – מעתה יקרא הדגם אלפא רומיאו ג'וניור.

אלפא רומיאו ג'וניור
צילום: אלפא רומיאו

הג'וניור המקורית הוצגה בשנת 1966 ובשמה המלאה נקראה אלפא רומיאו GT 1300 ג'וניור. היא הייתה למעשה מכונית קופה 2 דלתות שרכבה על פלטורמת 105 ששימשה גם את ג'וליה וג'וליה ספרינט. עם ג'וניור ניסו באלפא רומיאו לפנות לקהלים חדשים וצעירים יותר, ונראה שגם הצליחו עם לא פחות מ-92,000 יח' שנמסרו. העיצוב האייקוני של ג'יורג'טו ג'יאוג'ארו לבית ברטונה בטח לא הזיק.

אלפא רומיאו ג'וניור 1966
1966 אלפא רומיאו GT 1300 ג'וניור | צילום: אלפא רומיאו
 

ג'וניור היום

כאמור, היום השם הוצמד לרכב פנאי קטן (B-SUV) – וזו לא הפעם הראשונה שבתעשיית הרכב מצמידים לרכב פנאי שם של מכונית ספורטיבית קלילה מן העבר (מיצובישי אקליפס, פורד מוסטנג מאך-E ופומה ועוד). בכל זאת, באלפא מציינים כי ג'וניור החדש יהיה הרכב הדינאמי והמהנה לנהיגה בסגמנט. אוקי. פרטים על רכב הפנאי החדש תוכלו לקרוא כאן בהרחבה.

אלפא רומיאו ג'וניור חשמלי
צילום: אלפא רומיאו

לפי אלפא, השם נבחר מפני שהקהל אוהב אותו וזוכר אותו בחיוב, וכי אחרי ה"תענוק שהיה לנו לעבור על השמות שהציבור בחר הג'וניור היה נראה לנו השם המתאים". 

עוד הוסיף מנכ"ל החברה כי "אנחנו מודעים לכך שהרגע הזה ישאר חרוט בהיסטוריה של המותג… הבחירה בשם הייתה טבעית שכן הוא כל כך מייצג את ההיסטוריה של המותג ואוהב ע"י הציבור…". עוד הוא הוסיף כי "החלטנו לשנות את השם למרות שלא היינו צריכים, אנחנו רוצים לשמר את הרגש החיובי שיש סביב הדגם ולהמנע ממחלוקות".

אלפא רומיאו ג'וניור 2024
צילום: אלפא רומיאו