ניסאן קשקאי, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית היפנית, נחשף לאחר מתיחת פנים. הדור הראשון של הדגם הוצג בשנת 2006 והפך כמעט מיד להצלחה מסחררת עבור היצרנית ומאז מדובר באחד מהדגמים הנמכרים ביותר של ניסאן. כיום משווק הדור השלישי אשר נחשף לראשונה בשנת 2021 על בסיס פלטפורמת CMF-C/D של רנו-ניסאן.

ניסאן קשקאי מתיחת פנים
צילום: ניסאן
 

שונה מבחוץ

בניסאן בחרו הפעם להעניק לקשקאי המחודש עיצוב חיצוני שונה באופן בולט מזה של הדגם היוצא. הקו החדש מתכתב עם דגמי התצוגה האחרונים שחשפה היצרנית אשר רומזים על קו הדגמים החשמלי העתידי שלה, כפי שכבר דיווחנו כאן. 

החזית חדשה לגמרי עם סבכה ענקית צבועה בשחור-מבריק שעוצבה בהשראת שריון קשקשים יפני מסורתי. יחידות התאורה חדשות וצרות מעניקות לקשקאי מופע מודרני ועדכני הרבה יותר מזה של הדגם היוצא. פגוש חדש עם יחידות תאורת ערפל שעוצבו מחדש משלימים הופעה נועזת ובולטת. מהצד העדכונים קלים יותר ומסתכמים בחישוקים וחצאיות צד חדשות. גם מאחור פגוש חדש ויחידות תאורה שעוצבו מחדש אך שמרו על מבנה דומה לשל הדגם היוצא. יש גם צבעי מרכב חדשים – לבן פנינה, שחור פנינה או אוקיינוס עמוק׳ – ואפשרות לצביעה דו-גוונית.

ניסאן קשקאי 2024
צילום: ניסאן
 

שונה גם מבפנים 

סביבת הנהג זכתה גם היא לעדכון מקיף למדי, אם כי כאן בניסאן שמרו על המופע הכללי של הדגם היוצא. מול הנהג עדיין לוח מחוונים המוקרן המוכר שזכה לממשק עדכני יותר, לצידו מערך מולטימדיה שגם הוא עודכן קלות . המיקום והמסך ללא שינוי ניכר, אולם בניסאן מדווחים על ממשק משופר עם יכולות רחבות מבעבר ושילוב של תוכנות גוגל השונות אל תוך המערכת.

מעבר לכך בניסאן מדווחים על מגוון חומרים, מרקמים וצבעים חדשים לדיפונים וריפודי המושבים, כאשר רמות הגימור הגבוהות ישלבו גם אלקנטרה בדשבורד, דיפוני הדלתות, משענות היד, הקונסולה המרכזית עווד. יש גם מושבים חדשים שלפי ניסאן אמורים להיות נוחים יותר וגם להעניק תחושה איכותית מבעבר. תאורת האווירה שודרגה והיא עשירה יותר ומשולבת באופן רחב יותר בסביבת הנהג והנוסעים. 

ניסאן קשקאי מושבים
צילום: ניסאן

בצד הטכנולוגי בניסאן מדווחים על מערך מצלמות היקפי משופר המציע כבעבר תצוגת ״מעוף ציפור״ אך כעת ניתן לבחור בלא פחות מזוויות צילום שונות. בנוסף, כעת ישנה מערכת המדמה מכסה מנוע שקוף ומציגה את מיקום הגלגלים באופן מדויק לשיפור נוחות התמרון באזורים צפופים.  

לפי ניסאן, מערך מערכות הבטיחות המתקדמות שודרג ולכולן יכולות עדיפות מאלה של הדגם היוצא. מעבר לכך, בניסאן מציינים כי כעת ישנו קיצור דרך לתפריט הבטיחות שם ניתן לקבוע פרופיל אישי – דרך לעקוף בשתי לחיצות את תקנות האיחוד האירופאי המחייבות הפעלת המערכות בכל הנעה.

ניסאן קשקאי סביבת נהג
צילום: ניסאן
 

לא שונה בכלל

היצע יחידות ההנעה נותר ללא שינוי. זה אומר שהדגם יוסיף להיות מוצע עם מנוע ה-1.3 ל׳ טורבו-בנזין (היברידי-מתון) המוכר המפיק כ-156 כ״ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בראש ההיצע הגרסה ההיברידית של הדגם המכונה e-Power – גם היא ללא שינוי ביחס לדגם היוצא.

ניסאן קשקאי
צילום: ניסאן