מיצובישי ואקליפס
מיצובישי אקליפס קרוס המקורי נחשף לראשונה במרץ 2017. שמו של רכב הפנאי הזה משלב בין 'אקליפס' – שמה של מכונית הספורט הנאה של היצרנית שייצורה הופסק – ו'קרוס' לחיבור אל עולמות הפנאי. דגם זה הבטיח לחבר גם בפועל בין העולמות והצליח בכך חלקית בזכות עיצוב ייחודי, פחות בביצוע על הכביש. הקרוס הוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' בתחילת דרכו, ובהמשך הצטרפה גרסה היברידית-נטענת ובחלק מהשווקים גם גרסת דיזל.

בכל מקרה, הדגם חגג לאחרונה שמונה שנות שיווק – מה שהופך אותו לאחד מהדגמים הוותיקים בסגמנט. בהתחשב בכך שאקליפס קרוס הוצג על בסיס הפלטפורמה המאוד וותיקה של אאוטלנדר היוצא – בהחלט הגיע הזמן לרענון השורות וכאמור, הדור השני יוכרז רשמית בחודש ספטמבר הקרוב.
בשלב זה הפרטים הרשמיים מעטים ומסתכמים בכך שמיצובישי מאשרת כי הדור הבא יוצע כרכב כל חשמלי בלבד. מדובר יהיה ברכב הפנאי החשמלי הראשון של היצרנית בכלל אולם לא בדגם החשמלי הראשון – תואר זה שייך למיצובישי i-MiEV החלוצית.
לפי מיצובישי, אקליפס קרוס החשמלי תוכנן על בסיס פלטפורמה חדשה וייעודית לחשמל. פלטפורמה זו אפשרה למהנדסי החברה גמישות בתכנון סביבת הנהג כך שלפי מיצובישי מדובר יהיה בדגם מרווח ושימושי בהרבה מזה היוצא. בנוסף, המעבר לפלטפורמה חדשה ומתקדמת מאפשר ליצרנית לשלב דורות חדשים ומתקדמים בהרבה של מערכות בטיחות אוטונומיות.

המידע על יחידות ההנעה נותר בשלב זה חסוי ברובו, אולם במיצובישי מציינים כי הדגם יוצע עם שני מארזי סוללות לבחירה. בתחילת הדרך, עוד בסוף השנה הנוכחית, תוצע גרסת הטווח הארוך כאשר במהלך שנת 2026 תצטרף להיצע גרסת טווח בינוני.
הדגם מתוכנן במטה האירופאי של היצרנית שנמצא בפרנקפורט ולפי דברי היצרנית ימשיך להציע עיצוב בולט בנוף. הדגם ייצור במפעלי רנו-אמפר בצרפת, רמז לבסיס הטכנולוגי עליו יתבסס הדגם, אם למישהו היה ספק.

דגם זה יצטרף להיצע המתרחב של היצרנית באירופה, כאשר זו שמה לעצמה מטרה לחזור ולהתמודד בשווקים המרכזיים ביבשת הישנה תוך כדי הצעת מגוון מערכות הנעה מחושמלות. ההיצע כרגע כולל את קולט (סופרמיני) ו-ASX (פנאי קטן) המבוססים על דגמי רנו (קליאו וקאפצ'ור בהתאמה) ומוצעים עם מנועי בנזין או בגרסה היברידית.
בראש ההיצע הנוכחי עומד מיצובישי אאוטלנדר (פנאי קומפקטי גדול למדי עם מקום לשבעה) המוצע גם עם הנעה היברידית-נטענת. בעתיד הקרוב צפויים שני רכבי פנאי קומפקטיים חדשים: הראשון הוא גרנדיס החדש אשר יוצג בחודש יולי, ככל הנראה הגרסה של מיצובישי לרנו סימביוז שהוצג לאחרונה אשר יוצע גם הוא עם מנוע בנזין או היברידי כאשר אקליפס קרוס ישלים את ההיצע כדגם קומפקטי חשמלי.