שלמה מוטורס, יבואנית
BYD, הכריזה היום (ראשון) על תחילת השיווק של סיליון 7, דגם פנאי חשמלי בגודל בינוני עם סיומת קופה.
סיליון 7 הוא דגם שלישי של BYD המושק בישראל השנה, מביא את ההיצע המקומי שלה לעשרה דגמים.
הדגם נקרא על שם אריה ים, Sealion, והוא שייך לסדרה 'אוקיינוס' הכוללת דגמים כמו סיל, דולפין, דולפין סרף, ובסין יש לה מעמד של מותג נפרד עם קרוב לעשרים דגמים. דגמים אלה מאופיינים במרכיבי עיצוב המקשרים אותם לעולם הים.
צילום: יצרן
דגם אחד
סיליון 7 הוצג ב-2023, דגם פנאי בגודל בינוני (D-SUV), מאופיין במבנה פנאי-קופה וקרוב למשפחתית הגדולה סיל. דגם זה מבוסס על הרצפה החשמלית-ייעודית e-Platform 3.0, ראשון במהדורת Evo מ-2024; בזו, עם הסוללה הגדולה ביותר, מתח מערכת של 800 וולט ומנוע המגיע ל-23,000 סל"ד, הנתון הגבוה ביותר במנועי BYD. רצפה זו מאופיינת במבנה CTB (ר"ת Cell To Body, תא לגוף; להקשחת המבנה, להפחתת הגובה, להורדת מרכז הכובד). הסוללות הן LFP (ליתיום-ברזל-פוספט) בטכנולוגיית בלייד של BYD.
צילום: יצרן
בסיס הגלגלים של סיליון 7 הוא 293 ס"מ, אורכו 483 ס"מ, רוחבו 192.5 ס"מ וגובהו 162 ס"מ. נפח תא המטען הוא 520 ליטרים, ולתא המטען מלפנים 58 ליטרים. משקל הרכב 2235 ק"ג ו-2300 ק"ג בגרסאות ההנעה האחורית, 2510 ק"ג בזו עם ההנעה הכפולה.
ארבע גרסאות
סיליון 7 מוצע בשלוש גרסאות עם מנוע יחיד והנעה אחורית, גרסה נוספת עם שני מנועים והנעה כפולה – ולכל אחת שם, שהאות התחילית שלו באנגלית מציינת את רמת ההספק/סוללה שלה בסדר עולה.
צילום: יצרן
בגרסת 'בוסט' מייצר המנוע 231 כ"ס ו-38.8 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 7.3 שניות והמהירות המרבית 210 קמ"ש. בגרסה זו מתח מערכת של 400 וולט, סוללה של 71.8 קוט"ש, הטווח 440 ק"מ והספק הטעינה המהירה 150 קילוואט.
בגרסת 'קומפורט' מייצר המנוע 318 כ"ס ו-38.8 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 6.7 שניות והמהירות המרבית 215 קמ"ש. גם בגרסה זו מתח של 400 וולט, לסוללה 82.5 קוט"ש, הטווח 482 ק"מ והספק הטעינה המהירה 150 קילוואט.
צילום: יצרן
בגרסת 'דיזיין' מייצר המנוע אותה תפוקה של 318 כ"ס ו-38.8 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 6.9 שניות ועד 215 קמ"ש. המערך החשמלי שונה: מתח המערכת כאן הוא 800 וולט, לסוללה אנרגיה של 91.3 קוט"ש, הטווח 540 ק"מ והספק הטעינה המהירה 250 קילוואט.
בגרסת 'אקסלנס' שני מנועים והנעה כפולה, התפוקה 531 כ"ס ו-70.4 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.5 שניות ועד 215 קמ"ש, גם כאן מתח של 800 וולט, הסוללה הגדולה עם 91.3 קוט"ש, הטווח 502 ק"מ ולטעינה המהירה 250 קילוואט.
צילום: יצרן
ארבע רמות אבזור
מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל: בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה בפני התנגשות מאחור.
בגרסת 'בוסט', שמחירה 219,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "19, מצלמות היקפיות, גג זכוכית עם כיסוי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מושבים אחוריים עם שינויי כיוון, צג מרכזי "15.6 אנכי או אופקי לפי כיוון (בשלב זה ללא שיקוף סלולרי), ריפוד דמוי עור.
צילום: יצרן
גרסת 'קומפורט' מוצעת ב-236,000 שקלים וגרסת 'דיזיין' ב-245,000 שקלים, ובאלה, גם מושבים משודרגים עם כיוון מפורט יותר, תאורת אווירה, מערכת שמע משודרגת. לדגמים גם ממשקי אפל קאר פליי ואנדרויד אוטו אלחוטיים.
גרסת ההנעה הכפולה 'אקסלנס' עולה 263,000 שקלים ולזו בנוסף חישוקי "20, תצוגה עילית, ריפוד עור.
לסיליון 7 אחריות של 6 שנים ו-150,000 קילומטרים על הכל הרכב, 8 שנים על המנוע החשמלי, 8 שנים או 200,000 ק"מ לסוללה.