קיה פיקנטו (מתיחת פנים): מבחן דרכים - אוטו

 
 
הפיקנטו של קיה הובילה בבטחה את מכירות הקטגוריה ב-2014, והיתה המכונית הנמכרת ביותר בארץ ב-2013. אבל מתחרות חדשות ומתעדכנות מאיימות על מעמדה. האם מתיחת הפנים הקלילה שעברה לא מזמן מעדכנת מספיק את הנוסחה המוצלחת?

עיצוב ונראות
העדכון שעברה הפיקנטו קליל ביותר, והשינוי במראה יכול בקלות לככב בחידת "מצא את ההבדלים". הפרט הבולט ביותר הוא העלמות פנסי הערפל – יחידות הפנסים הקדמיות מאכלסות עכשיו רק את תאורת היום (כמו שהיה ברמת האבזור הזולה יותר בעבר). ועדיין, העיצוב המקורי עומד בכבוד במבחן הזמן, וגם היום מדובר באחת המכוניות הנאות בקטגוריה. אבל ביננו, לא קונים מכונית מיני בשביל לעשות רושם במגרש החניה...

פנים הרכב
גם השינויים בתא הנוסעים זעירים ביותר, והשינוי הבולט הוא מסגרת כסופה בבסיס ידית ההילוכים. הפלסטיקה עדיין קשיחה ופשוטה למגע, אך העיצוב הבסיסי נאה – ותא הנוסעים סביר בהחלט, בהתחשב ברמה המקובלת בקטגורית המיני. מאז המפגש האחרון שלנו עם הפיקנטו, במרץ 2014, הצטרפו לרשימת האבזור דיבורית BT מקורית (שעובדת טוב) וכפתורי שליטה על ההגה (גדולים, ממוקמים בצורה נוחה, אבל נוקשים מאוד ובעלי מראה פשוט). מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית כבר לא נמנית על האבזור הסטנדרטי וזה לא נורא מכייון שהיא לא היתה נוחה לתפעול.
 
המושבים עדיין נוחים למדי, והמרווח מספק – בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית מיני, כמובן – אבל היא פחות מרווחת מחלק מהמתחרות החדשות. ההגה מתכוונן רק לגובה, אך עדיין אפשר למצוא תנוחת נהיגה בקלות. תא המטען קטן למדי, גם במונחי מיני, אבל יספיק לקניות צנועות מהסופר.

נוחות נסיעה
קיה טוענת כי עדכנה את המתלים במתיחת הפנים האחרונה – אך כנראה שמדובר בעדכון קל מאוד. ההרגשה היא שהמתלים רוככו מעט, והם מתמודדים עכשיו עם שיבושים קטנים (למשל בנסיעה על אבנים משתלבות – "רחוב הולנדי") מעט יותר טוב. מצד שני, הפיקנטו עדיין מתרסקת על שיבושים בינוניים בעלי שפה חדה, ונראה כי היא מתנדנדת מעט יותר במפגש עם פסי האטה או גלים בכביש המהיר, כך שהנוחות הכללית לא השתפרה. שוב – מדובר בנוחות סבירה ביחס למקובל בקטגורית הליליפוט, אך יש כבר טובות ממנה.

קיה טוענת גם לבידוד רעשים משופר, אך כאן קשה להגיד שהרגשנו בשיפור כלשהו. אם כבר, נדמה שרעש המנוע בולט יותר בשיוט בין עירוני, אך עדיין מדובר ברמת רעש כללית סבירה.

התנהגות ובטיחות
מכוניות קטנות נקשרות בדרך כלל להתנהגות זריזה ועליזה – לא זה המקרה עם הפיקנטו. בקצב מהיר-הגיוני היא מציגה התנהגות בוגרת ובטוחה, אך מי שיחפש להשתעשע איתה יגלה תת-היגוי בולט ותחושה "מתפזרת" תחת לחץ. היא לא מבינה מה רוצים ממנה ולמה מתעללים בה, ומוחה על כך בנדנודי מרכב והתנהגות לא מדויקת.
 
הפיקנטו נבחנה על ידי היורואנקאפ לפני מתיחת הפנים (בשנת 2011), וקיבלה ציון חריג לטובה של 5 כוכבים במבחן הריסוק. במתיחת הפנים התווספה כרית אוויר שביעית, לברכי הנהג, מה שאמור רק לשפר את ההגנה על הנהג, אך מצד שני הדרישות במבחני הבטיחות הוחמרו, כך שאין לדעת איזה ציון היתה מקבלת במבחן המחמיר של 2015.
 
 
 
מנוע וביצועים
בקטגוריה שיש בה רוב למנועי ליטר עם שלושה צילנדרים ותיבות רובוטיות, מערכת ההנעה של הפיקנטו בולטת לטובה מבחינת ביצועים ואופי פעולה. מנוע ה-1.2 ל' ארבעה צילנדרים חזק למדי וחלק, ותיבת ההילוכים הפלנטרית (ארבעה הילוכים) מתפקדת היטב, הן מבחינת זריזות והן מבחינת חלקות פעולה. אין בעיה לשמור על קצב התנועה בעיר ובכביש המהיר, אך זה ידרוש מדי פעם עליה לסל"ד גבוה ורועש.

המנוע הגדול והתיבה הפלנטרית גובים מחיר בצריכת הדלק – הפיקנטו האוטומטית לא חסכונית כמו שלמדנו לצפות ממכונית מיני, וצריכת הדלק דומה יותר למכוניות מהקטגוריה שמעליה. במבחן, לא מאומץ אבל כולל חלק גדול בתוואי עירוני (לא פקוק), קיבלנו כ-12 ק"מ לליטר.

תמורה וסיכום
קיה פיקנטו היא עדיין מכונית מיני טובה – נעימה לעין מבחוץ ומבפנים, עשויה טוב ובעלת יחידת כח אפקטיבית. האבזור טוב ורמת הבטיחות גבוהה גם כן.

צריכת הדלק תאכזב את מי שקנה מכונית מיני רק משיקולי חסכון, וגם מחיר הרכישה שלה גבוה יחסית לקטגוריה, אך עבור מי שרוצה מכונית קטנה שלא מרגישה זולה, ולא דורשת יותר מדי פשרות באיכות החיים, הפיקנטו היא עדיין אחת המכוניות המומלצות בקטגוריה.

שווה לשקול גם:

תעודת זהות

מחיר
0
שנת דגם
2016
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2011

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
359.5
רוחב
159.5
גובה
148.0
משקל
875
בסיס גלגלים
238.5
נפח תא מטען (ליטר)
200
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
605
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
0
נפח מיכל דלק
35

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
165/60/14

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1248
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
85
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
12.3
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
13.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
163
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
4

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
14.9
צריכת דלק - ממוצעת
18.8
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
14.3
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית
טלפון
אין
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם קיה פיקנטו
גרסה פיקנטו 1.2 ל', אוט', EX
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 13.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 163
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 18.8
נפח תא מטען (ליטר) 200
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות