יונדאי i10 – מבחן דרכים (1.25 ל', אוט', מתיחת פנים) - אוטו

יונדאי i10 – מבחן דרכים (1.25 ל', אוט', מתיחת פנים)

מכונית המיני של יונדאי קיבלה עדכון של אמצע החיים ורמת אבזור חדשה עם מחיר מפתה. סיבה טובה מספיק לפגישה נוספת

ב-2013 הוצג הדור הנוכחי של יונדאי i10, ובסוף 2016 עבר הדגם מתיחת פנים קוסמטית בלבד. היבואן ניצל את ההזדמנות, ועם הגעת ה-i10 המעודכנת ארצה, הוסיף למבחר המקומי גרסה חדשה – עם מנוע 1.2 ל', אבל ברמת אבזור 'אינספייר' (Inspire) המוכרת מגרסת מנוע ה-1.0 ל' – במחיר זול משמעותית מזה שבו הוצעה גרסת ה-1.2 ל' בעבר, ברמת אבזור 'סופרים'. ובמספרים – האינספייר החדשה עולה 72,000 שקלים, לעומת 83,000 שקלים הנדרשים עבור הסופרים. 
 
על מה צריך לוותר תמורת 11,000 שקלים? לא הרבה – חישוקי סגסוגת, פנסי איתות משולבים במראות הצד, דיבורית בלוטות' והגה עטוי עור.
 
עיצוב ונראות
במסגרת הריענון הקוסמטי שעברה ה-i10, החזית קיבלה עדכון קל הכולל פגוש חדש עם שבכה שונה, שכוללת כעת יחידות תאורת-יום. גם באחוריים אין שינוי מהותי, למעט פגוש ופנסי ערפל מעוצבים מחדש.
 
1589343
 
פנים הרכב
גם בפנים לא השתנה כמעט דבר, אך התא עדיין עדכני למראה, בין היתר בזכות שילוב הצבעים בסיפון המחוונים ובמושבים. חדי ההבחנה ישימו לב שנגן הדיסקים נעלם, אבל זה השינוי העיקרי. תא הנוסעים מורכב היטב, ולמרות שמשטחי הדיפון עשויים מפלסטיק קשיח ופשוט – לא נשמעו מהם חריקות או קירקושים.
 
על אף ההוזלה המשמעותית במחיר, רמת האבזור עדיין סבירה, וכוללת ארבעה חלונות חשמל, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית וחיישני חנייה אחוריים. הדבר היחיד שחסרונו הורגש היה הדיבורית המקורית.
 
כבעבר, מציעה היונדאי הקטנה מרחב פנימי טוב יחסית, וגם ארבעה מבוגרים ישבו בנוחות סבירה. ובכל זאת, שתי תלונות – ההגה לא מתכוונן לעומק (עניין מקובל בקטגוריה) מה שמקשה על מציאת תנוחת נהיגה טובה; המרחב לברך ימין של הנהג מוגבל, והיא פוגשת את חלקה התחתון של הקונסולה המרכזית  גם אצל אנשים לא גבוהים במיוחד, כמוני.
 
מאחור, יש כאמור מרחב נדיב יחסית לקטגוריה, אך ראשם של נוסעים שגובהם מעל 1.80 מ' כבר יהיה קרוב לגג. לתא המטען ב-i10 נפח אחסון מהגדולים בקטגוריה, הן ברמת הנתון הרשמי (252 ל') והן במציאות עם מבנה עמוק ורחב.
 
1589345

נוחות נסיעה
מתליה של היונדאי הקטנה מספקים נוחות נסיעה טובה יחסית לקטגורית המיני, אך צריך לזכור שזו עדיין מכונית מיני קלה וקטנה – בתוך העיר, ה-i10 משככת היטב מהמורות גדולות, אך מתקשה על חטטים קטנים, כשעל כאלו חדים היא תעביר חבטה קלה לנוסעים.
 
מחוץ לעיר המצב משתפר, עם ריסון טוב של המרכב גם במהירויות גבוהות וכמעט שלא עוברות תנודות מטלטלות לנוסעים.

בידוד הרעשים מפתיע לטובה, ולא רק ביחס לקטגורית המיני. יש מעט מאוד רעשי כביש ורוח, וצליל המנוע מוחרש היטב במהירות שיוט (3000 סל"ד במאה קמ"ש), ורק מ-4000 סל"ד הוא מתחיל להרים את קולו.

התנהגות ובטיחות
על כבישי הצפון המפותלים והרטובים סיפקה ה-i10 אחיזה ראויה ותחושת ביטחון טובה, לפחות יחסית לקטגוריה. אחיזה ראויה – אבל מעט מאוד הנאה מנהיגה. ההגה חסר משוב, אינו מדויק דיו ומשקלו קל מדי בדרך כלל, עם תוספת משקל מלאכותית בעומס.
בתחום הבטיחות מציעה ה-i10 מפרט מקובל בקבוצה – שש כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית – וציון של ארבעה כוכבים במבחני הריסוק האירופאים.
 
1589344

מנוע וביצועים
בנסיעה מנהלתית בתוך העיר ומחוצה לה המנוע והתיבה מתפקדים בצורה טובה והנסיעה חלקה, כשרק לעיתים נדירות התיבה תתבלבל בהעברה או תחבוט קלות. במצב הידני, התיבה מספקת עצמאות חלקית – היא לא תוריד הילוך בלחיצה מלאה על דוושה, אך כן תעלה הילוך בקצה הסל"ד.
 
השידוך בין המנוע לתיבת ההילוכים טוב גם לנהיגה נמהרת, עם תגובה זריזה ל"קיק-דאון". ועדיין – לא מדובר ביחידת הנעה נמרצת במיוחד, ועיקר כוחה מרוכז בחלק העליון של הסל"ד.
 
עוד נקודה לחובתה של ה-i10 נרשמת בסעיף צריכת הדלק. המבחן נערך בכבישי הצפון בימים גשומים, ולרוב בדרכים בין עירוניות. בסוף המבחן נרשמה צריכת דלק משולבת של 11.6 ק"מ/ל', וגם בהתחשב בתוואי (שכלל לא מעט עליות תלולות ופיתולים) ובתנאי מזג האוויר הלא אידיאליים (הכבישים הרטובים הוסיפו התנגדות לנסיעה) – מדובר בתוצאה לא מרשימה במיוחד.

סיכום
היונדאי i10 הייתה מכונית טובה לפני מתיחת הפנים ונשארה כך גם אחריה. יחידת הכוח מספקת, גם אם לא חסכונית במיוחד והמרחב הפנימי, נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים טובים יחסית. אבל הבשורה האמיתית היא רמת האבזור החדשה – שמציעה מיני עם מנוע גדול יחסית במחיר נמוך מאי-פעם. אין ספק שזו אחת ההצעות היותר מעניינות בקטגורית המיני כיום.
 
*פורסם במקור ב-08.01.18 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

מחיר
78000
החל מ- 774 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
1932
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
366
רוחב
166
גובה
150
משקל
952
בסיס גלגלים
238
נפח תא מטען (ליטר)
252
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1046
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
40

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
175/65/14

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1248
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
87
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
12.2
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
13.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
163
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
4

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
18.2
צריכת דלק - עירונית
14.7
צריכת דלק - ממוצעת
16.6
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
12.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת "מובילאיי"

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
מערכת מולטימדיה Connected Car עם ניווט WAZE, דיבורית BT ומצלמה אחורית

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
אין
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם יונדאי i10
גרסה i10 אוט', 1.25 ליטר, Inspire
מחיר 78000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 13.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 163
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.6
נפח תא מטען (ליטר) 252
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 6. עוד כתבה ממומנת...

    אפי 15 אפריל 2019, 15:49

  2. 3. איזה קשקוש? ללא מערכות בטיחות. רק פיקנטו

    רונן 14 מרץ 2019, 18:46