ב.מ.וו i3 - מבחן דרכים (i3S, השקה) - אוטו

במסגרת השקת ה־M5 האימתנית, הכי ב.מ.וו שקיימת היום (למרות ההנעה הכפולה), השיקה החברה גם את i3S - ה-S בשביל ספורט — הכי רחוקה מכל ב.מ.וו שפגשתי מאז נהגתי לאחרונה באיזטה לפני למעלה מארבעים שנה; איזטה הייתה מכונית ממש זעירה עם דלת בחזית, נועדה לשניים, יצאה לאור באיטליה (1953) ויוצרה על־ידי ב.מ.וו מ־1955 (ועד 1962).

1593163

 
הקשר של הלא־קשורות
ולא שיש איזשהו דמיון בין ב.מ.וו i3, החשמלית העכשווית של ב.מ.וו, לאיזטה בעלת הגלגל האחורי היחיד (היו גם גרסאות 300 ו־600 עם ארבעה גלגלים). בעוד הגרסה החדשה של הדגם המודרני מגיעה ל־100 קמ"ש ב־7 שניות, ההיא מלפני שישה עשורים בכלל לא הגיעה לשם, והסתפקה ב־85 קמ"ש.

וההבדלים גדולים עוד יותר; הוותיקה היא שריד אספנות המייצג שיטת הנעה שעומדת לצאת לגמלאות עוד בדורי, ואילו החדשה היא ניצן מודרני של מכונית קטנה וחצופה, עם עוצמה מוחשית, עיצוב מוחצן ובעיקר: הנעה חשמלית טהורה (יש גרסה עם מאריך טווח) שמסמנת את העתיד לבוא ובקרוב.

1593167

 
אם הן כה שונות, מדוע נזכרתי דווקא באיזטה כאשר נכנסתי לב.מ.וו המודרנית ביותר? אולי מכיוון ששתיהן לא נתפשות אצלי כשייכות למותג הבווארי. הב.מ.וו בה נהגתי זמן לא רב לאחר אותה איזטה הייתה 1800 מ־1965; היו לה 90 כ"ס, הספק עצום בשנים אלו, והיא הייתה זו שצרבה את מהותה של ב.מ.וו במוחי. גרסה זו הייתה שייכת ל"הסדרה החדשה" (גרסאות 1500-200; 1962-1977), זו שבה נוצר ה־DNA המפואר של החברה, DNA שמופיע גם ב־M5.
 
אך בעוד המפלצת מציגה את הגרסה האחרונה להתפתחות הנהדרת של ה־1800, ה־i3 אינה צאצאית שלה כלל ועיקר, והיא לא נושאת בין גלגליה והאלקטרונים שמסובבים אותם אפילו קמצוץ מאותה המכונית משנות השישים ששינתה את תפישתי ועיצבה את דמותם של חובבי רכב רבים בעולם.

1593158

 
מה זה הדבר הזה
ה־i3s היא עוד מכונית מודרנית המנסה לעשות את המכונית החשמלית לסקסית. אין הסבר אחר לגרסה ספורטיבית המבוססת על ה־i3 (הושקה ב־2013), שנוספו לה כ־15 כ"ס, עוד 40 מ"מ במפשק הסרנים וחישוקי "20. הדגם עליו היא מבוססת הרי נועד ליצור אלטרנטיבה עתידית של עולם הרכב, רכב עירוני האמור לשלב יכולת תנועה נקייה מזיהום ומשוחררת מתלות בנפט.
 
ואולי אני טועה, אולי דווקא ה־i3s מנסה ליצור את ה־DNA העתידי של החברה — גרסה ספורטיבית לדגם נקי. מבחוץ היא מרשימה, שונה ומעניינת, והצביעה הדו־גונית הולמת אותה, בעיקר האדום/שחור שבהשקה. הסמל הכחול/לבן שבחזית והכליות המפורסמות משני צידיו (אטומות במקרה זה), מזוהים מיד עם היצרנית הבווארית. הדלת האחורית עם ידית הפתיחה הפנימית בלבד, יוצרת מכונית לא־נאה במובן השגרתי של המילה — אבל מושכת.
 
1593162


נכנסתי, התרשמתי מסביבת הנהג האוונגארדית והתנעתי. רגע, לא התנעתי, לחצתי על מתג ההפעלה ונהגתי... בשקט בשקט. יש כיף בגלישה החרישית הזו, בעיקר כשהיא מלווה בכוח מתפרץ ולינארי. המכונית חזקה, עוקפת בקלות ונוקשה על הכביש — אולי כדי לתמוך את המצברים הכבדים, שמסוגלים להניע אותה למרחק של כ־200 ק"מ במהירות המספקת כ־80% מהנהגים. במסלול הסלאלום היא הפגינה אחיזה טובה, הגיבה מצוין לשינויי כיוון חדים, הציגה הגה לא רע ואפילו, במצב 'ספורט', ידעה לקשקש קצת בזנבה.
 
אם גרסה s תגיע לכאן, היא תהיה יקרה משמעותית מאשר ב.מ.וו i3 הרגילה, ולכן הייתי ממליץ על הזולה יותר, שגם היא יקרה מדי כדי להשאיר את רישומה בדרכי ישראל. 

שווה לשקול גם:

מחיר
259000
החל מ- 2,569 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
5423
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
4
מספר דלתות
5
מרכב
מיקרוואן
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
401
רוחב
177
גובה
160
משקל
1320
בסיס גלגלים
257
נפח תא מטען (ליטר)
260
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1100
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
ק' - 155/70/19, א' - 175/60/19

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
--
סוג מנוע
חשמלי
תצורת מנוע
-
מספר צילינדרים
--
הנעה
אחורית
הספק מירבי (כ"ס)
170
סל"ד להספק מירבי
0
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
0
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
150
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
0
צריכת דלק - עירונית
0
צריכת דלק - ממוצעת
0
דרגת זיהום אוויר
1
צריכת דלק - אמיתית
0
צריכת דלק - מבחן אוטו
0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי, זיהוי הולכי רגל, מערכת מובילאיי

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, חבילת תאורה פנימית וחיצונית, עיצוב פנימי Loft, ריפודי בד משולבים Sensatec בצבע אפור בהיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB + SD
נגן DVD
אין

דגם ב.מ.וו i3
גרסה i3, אוט', Loft
מחיר 259000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 150
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 0
נפח תא מטען (ליטר) 260
דרגת זיהום אוויר 1

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות