ג'יפ רנגייד - מבחן דרכים (השקה, מתיחת פנים) - אוטו

רנגייד, שם שיעלה את מפלס הנוסטלגיה אצל רבים, היה בשנות השבעים אחד הגרסאות של ג'יפ CJ5 הקשוח, מצידו ממשיך ישיר לג'יפ הראשון ההוא. רנגייד היה גם שמה של רמת גימור בשנות התשעים לג'יפ רנגלר, כלי מסוקס בזכות עצמו.
 
לכן, אך טבעי היה זה שאנשים הרימו גבה כאשר השם הזה הוענק ב־2014 לרכב קטן וחמוד – והיחיד הראוי למושג "ג'יפון": גם של ג'יפ, גם קטן. כאשר התבררו הפרטים, הורמה הגבה השנייה; ג'יפ רנגייד מבוסס על, ובכן, פיאט 500X, ואפילו מיוצר באיטליה ולא בארה"ב (באמלפי, אליה הגיעו הג'יפים המקוריים ב־1943).
 
אבל ג'יפ רנגייד שומר על מחויבות המותג ליכולת שטח ועל ההבטחה הטמונה בשם הדגם. יכולות השטח שלו, בייחוד בגרסת טריילהוק, הביאו בשורה מרעננת לעולם רכבי הפנאי הקטנים והמאוד פופולריים, ולפחות באירופה המכירות היו טובות.

1599523

 
ג'יפ – כיום חלק מתאגיד FCA (קיצור של Fiat Chrysler Automobiles) – העבירה את הרנגייד מקצה שיפורים והזמינה עיתונאים לאתר הניסויים של FCA בבאלוקו, איטליה. אנשי ג'יפ, האמורה להכפיל את מספר דגמיה בשנים הקרובות, בד בבד עם כמעט חיסול של דגמי פיאט, היו משוכנעים שיש להם הכלי הנכון למשימה.
 
בייבי רנגלר
הבסיס, כזכור, הוא אותה "רצפה קטנה־רחבה 4x4" של פיאט שפותחה במקורה עם ג'.מ (הוצגה ב־2005) ומשרתת דגמים כמו גרנדה פונטו, 500L וכאמור אותו 500X. הדגם המחודש מדגיש את הקשר לרנגלר החדש, עם גריל ג'יפ שבעה חריצים מודגש ופנסים עגולים, ובמפגש עם הרנגייד קשה להחליט אם הוא יותר קשוח או יותר חמוד. הפרופורציות והזוויות יוצרות מבנה המדגיש את ממד הגובה ויוצר רכב פנאי שונה – והתוצאה מדליקה, במיוחד בצבעים מיוחדים – ולמרות שהוא פחות לטעמי, אי אפשר להישאר אדיש אליו.

1599548

 
במתיחת הפנים, בנוסף, נעשו שינויים בפגוש, יחידות התאורה חדשות, פתח המפלט חדש ולחישוקים עיצוב חדש. גרסת טריילהוק שנכחה בהשקה כללה פריטים מעוצבים נוספים כמו וו גרירה בצבע אדום וגג כפול שאפשר לפתוח אותו לחלוטין. בהחלט נחמד.
 
יושבים גבוה
יותר ויותר אנשים בוחרים לרכוש רכבי פנאי קטנים, וחלק מהסיבות לכך דווקא פרקטיות: תנוחת הישיבה הגבוהה, כניסה ויציאה נוחות יותר והכנסה קלה יותר של ילדים למושב האחורי. בתחומים אלה הרנגייד מצטיין; מבנה הקופסה הגבוהה עושה את הכניסה אליו לקלה יותר והוא בהחלט מתבלט בממד הגובה (169 ס"מ) מול המתחרים שלו.
 
הרנגייד מצטיין גם בתנוחת הנהיגה, ואני חייב לציין שזהו רכב הפנאי הקטן הראשון שגרם לי להרגיש כאילו אני יושב ברכב שטח ממש. הרנגייד מצליח לשדר את האווירה הנכונה, גם בזכות קורה A רחוקה וזקופה ומכסה מנוע אופקי ורבוע, שיוצרים אותו מופע של רכב שטח קשוח.

1599546

 
המרחב מלפנים מספק בהחלט. אמנם קצת צפוף לנהג באזור הברכיים, אך לא באופן מוגזם, מרווח הראש מצוין ואפשר לנצלו ביעילות בזכות טווח כיוון רחב להגה ולמושב. המושב עצמו נשאר נוח גם לאחר יום השקה עמוס, ועמדת הנהיגה מציעה שדה ראיה מצוין.
 
הקונסולה בנויה טוב, מסודרת ונוחה לתפעול. איכות ההרכבה טובה מאוד, כנדרש ממותג כמו ג'יפ, אך איכות החומרים לא – ביחס למחיר, למתחרים וליומרת היוקרה שיש למותג. כל הכפתורים נגישים ומסודרים טוב ויש שפע מקומות אחסון המוסיפים לאיכות החיים ברנגייד.
 
מערכת המולטימדיה החדשה כוללת מסך גדול ומוארך "8.4 המבוסס על מערכת Uconnect של פיאט, והיא עובדת נהדר; בנוסף לה מוצעת גרסה זולה יותר הכוללת מסך "7. החיבוריות לטלפונים חכמים מעולה, ואיכות הצליל של מערכת השמע, הכוללת רמקולים של Beats שהורכבו ברמת הגימור 'לטיטיוד' שבחנו בהשקה, מעולה.
 
מאחור יש מספיק מקום לשני מבוגרים או לשני כסאות ילדים. תא המטען בעל מבנה קובייתי, ונפח ההטענה, 351 ליטר, הוא כמקובל בקטגוריה.

1599520


מערכות הבטיחות הכוללות תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, חיישני חנייה ובקרת שיוט אדפטיבית עובדות מצוין. חיישני החנייה רגישים מדי ומצפצפים גם כאשר המציאות לא כל כך מסוכנת.
 
ביצועים משופרים
הרנגייד המחודש מצויד במנוע חדש של FCA – 1.3 ליטר טורבו המוצע בגרסת 150 כ"ס או בחזקה יותר עם 180 כ"ס, ובה נהגנו באירוע ההשקה; מנוע זה מחליף את ה־1.4 ליטר (140 ו־170 כ"ס). מנוע טורבו־בנזין נוסף הוא בנפח 1.0 ליטר, 120 כ"ס, ובנוסף מוצעים גם שני מנועי דיזל. הביצועים שמציע המנוע החדש טובים משמעותית מאלה שהציע קודמו. השהיית הטורבו במעבר משיוט לתאוצה, שהורגשה למדי בדור הקודם, עדיין מורגשת – אך פחות.
 
המנוע בגרסת ההספק בה נהגנו מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים, המורכבת גם בגרסת ההנעה הכפולה. רנגייד מוצע גם עם תיבה ידנית או דו־מצמדית (בשתיהן 6 הילוכים), ואלה משרתות את שאר הגרסאות. גם פעולת התיבה האוטומטית השתפרה, ופעולתה כעת חלקה רוב הזמן. למרות שאנשי ג'יפ, למעשה פיאט, גאים בכך שהמנוע החדש אמור להיות חסכוני בדלק בשיעור של 20% ביחס למנוע הקודם, בהשקה הגענו לאזור ה־10 ק"מ לליטר, קצת מאכזב ביחס להצהרות.

1599554

 
הרנגייד מציע לנוסעיו נוחות נסיעה טובה רוב הזמן. המתלים ארוכים יחסית ומכוילים נכון, עם שילוב טוב בין רכות לריסון, ומספקים יכולת ספיגה טובה בהחלט. רעשי רוח וכביש מורגשים היטב בתא במיוחד בזכות המבנה המוגבה, אך לא בולטים לרעה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים; מי שמחליט לרכוש רכב פנאי קטן צריך להתרגל לעובדה ששקט לא יהיה בנסיעה בכביש המהיר. הרנגייד זריז ואפילו מהנה לנהיגה עד כמה שג'יפון קופסתי שכזה יכול להיות. גם בנסיעה קצת יותר אגרסיבית בפיתולים, המרכב מרוסן והרכב מפתיע לטובה עם זוויות גלגול מינימליות. ההגה דווקא מזכיר את זה שבג'יפ, והוא מעט מעורפל סביב המרכז.
 
הרנגייד צלח בהצלחה שטח מאתגר במבחן שערכנו בארץ, ובמסגרת ההשקה לקחנו את הגרסה היקרה יותר ומוכוונת השטח, טריילהוק, לסיבוב במסלול השטח המיוחד בבאלוקו. את האתגרים הקלים צלח הרנגייד כצפוי בהצלחה, והיה כיף להסתובב איתו בשטח. לצערי את האתגרים היותר מורכבים, הכוללים הצלבות מסוגים שונים, שמרו אנשי גי'פ להשקת הרנלר החדש שתיערך ממש בקרוב.

1599535

 
טוב ויקר
גי'פ רנגייד הוא רכב טוב; הוא מאובזר היטב, בטוח לנהיגה, נוח לנסיעה וכיף לנהוג בו ביום יום. לחובתו נציין את איכות החומרים שאינה ברמה הנדרשת ממותג יוקרתי ומרכב ברמת המחיר שלו, וגם תג מחיר גבוה יחסית.
 
אבל אם אהבתם את העיצוב שלו, ואתם רוצים רכב פנאי קטן שיכול, באמת, להיכנס לשטח, הרנגייד יהיה ברשימה הקצרה מאוד שלכם, המורכבת רק ממנו. כי בתחום זה אין לו מתחרים.   
 

שווה לשקול גם:

מחיר
184900
החל מ- 1,834 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4586
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
424
רוחב
180
גובה
170
משקל
1476
בסיס גלגלים
257
נפח תא מטען (ליטר)
351
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
48

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/60/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1332
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
27.5
סל"ד למומנט מירבי
1850
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
196
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.5
צריכת דלק - עירונית
14.5
צריכת דלק - ממוצעת
16.1
דרגת זיהום אוויר
11
צריכת דלק - אמיתית
13.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
ניטור מרחק מלפנים, מערכת אלקטרונית למניעת התהפכות ERM, מערכת בקרת אחיזה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שמשות אחוריות כהות, מושבים בריפוד בד מהודר, מערכת ® Uconnect עם מסך מגע בגודל "7
אבזור נוסף בתשלום
מצלמת נסיעה לאחור, חלון גג פנורמי חשמלי, מערכת ® Uconnect עם מסך מגע בגודל "8.4

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

45 1

דגם ג'יפ רנגייד
גרסה רנגייד 1.3 ל' טורבו, אוט', Latitude
מחיר 184900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 196
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 351
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 8. מתי תגיע גרסת 1.3L לארץ?

    עורבני 17 אוקטובר 2018, 22:05

  2. 3. נראה אותו דבר

    חי 26 יולי 2018, 15:33

  3. 1. לא מבין למה כותבים על רכב X ומפרסמים נתונים לרכב Y

    אופיר 26 יולי 2018, 09:23