מאזדה 2 - מבחן דרכים (מתיחת פנים) - אוטו

ארבע שנים אחרי שהוצגה (דור שלישי לשם, רביעי לדגם) ושלוש שנים אחרי שהגיעה לישראל יצאנו לפגוש במאזדה 2 המחודשת. הדגם שהתייצב למבחן היה ברמת הגימור 'פיור ווייט' שמחירו 113,500 שקלים.
 
בצנעה, השינויים
נסלח למי ששואל עצמו מתי היא עלתה לכבישי ישראל — מבט ראשון, שני וגם שביעי לא יגלו שמדובר בדגם מחודש. צריך להיות חובב טריוויה רציני כדי לעקוב אחר השינויים העדינים שנעשו בהופעה החיצונית — בעיקר "אנטנת כריש", נגיעות עדינות בשבכה ובפנסי הערפל (כעת לד) וצבעים נוספים למבחר. אפשר להבין גם מדוע נמנעו במאזדה נמנעו משינויים מרחיקי לכת; אומנם לטעמי ה־2 (עדיין) נראית פחות הרמונית מאחיותיה הגדולות, אבל זה לא מפריע לה להיות אחת הנאות בקבוצתה גם היום.
 
בולטים, לטובה
גם בתא הנוסעים אין מהפיכות, אך כאן השינויים בולטים יותר לעין, בעיקר לטובה. לוח המחוונים עודכן, יש גלגל הגה חדש ונאה יותר, מושבי ה"עור" משלבים בד נעים יותר במרכז (בקיץ הישראלי זה עדיף עשרות מונים על עור) ופתחי המיזוג זכו לעיטור אדום שמוסיף עוד קצת אופי לתא הנוסעים המיוחד הזה. גם באיכות החומרים נרשם שיפור קל, וההרכבה נותרה ברובה טובה.

1611136

 
רשימת האבזור דומה עד זהה לזו שלפני העדכון, ועשירה למדי. מערך המולטימדיה עודכן אך נותר אחד הנוחים והמוצלחים לתפעול, וכעת מגובה במערכת שמע באיכות מפתיעה לטובה ביחס לסגמנט. התצוגה העילית עדיין כאן, הגרפיקה משופרת והיא מוצלחת מאוד.
 
מלפנים המרחב מספק, אם כי גבוהים עשויים לחוש מעט צפיפות — אבל המושב מוצלח וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה בקלות. הראות החוצה מצוינת. מאחור המצב פחות מזהיר ־ צפוף שם מאוד, ולמעט מרווח ראש טוב, מרווחי הברכיים, כפות הרגליים והמרפקים אינם מזהירים. גם תא המטען, למרות שנפחו סביר ביחס לקטגוריה (280 ל'), אינו מצטיין בגלל פתח צר ומפתן גבוה. זו סופרמיני שאינה שימושית במיוחד עבור מי שמשתמש בחלק האחורי של מכוניתו בתדירות גבוהה.
 
בין מערכות הבטיחות המתקדמות — בלימה אוטונומית בעיר, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מנתיב; סופר מרשים ב־2015 כשהגיעה לראשונה — פחות מרשים ב־2018, ומחייב התקנה מקומית של מערכת התרעה בכל רמות הגימור.

1611130

 
נוסעים
יחידת ההנעה נותרה כשהייתה: מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר שמפיק 111 כ"ס וזה משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. לא מדובר ביחידה הכוחנית בסגמנט, אבל היא מוצלחת למדי; בעומס נמוך המנוע חלק ושקט והתיבה מעבירה הילוכים בנעימות. מעבר לכך נדרש לאמץ את המנוע ולהעלותו למחוזות הסל"ד הגבוהים בסקאלה, שם הוא אומנם רועש, אבל יחד עם התיבה הזריזה ויחסי העברה הקצרים, מנפק הצמד ביצועים נאותים. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ־12 ק"מ לליטר. לא רע, אבל לא מצוין.
 
במאזדה טוענים שנעשו צעדים לשיפור נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. מעבר למבחן עצמו, העמדנו את הטענות הללו למבחן מול בעליה של מאזדה 2 שלפני מתיחת הפנים, והמסקנות המשותפות כדלקמן: ה־2 עדיין נוקשה, אך נוחות הנסיעה שופרה מעט בזכות שיכוך שיבושים יעיל מבעבר. בידוד הרעשים שופר, אך בתחום זה ה־2 עדיין אינה מתעלה מול המתחרות, בעיקר בגלל רעשי כביש מוחשיים ורעשי רוח הנוכחים באופן בולט כבר במהירויות שיוט חוקיות.

1611131

 
שמחנו לגלות שבפיתולים ה־2 עדיין יודעת לעשות את מה שידעה אז — להעלות חיוך על שפתינו. האחיזה סבירה "תודות" לצמיגים הצרים (185/60-16) וזווית הגלגול מוחשיות, אבל הניהוג משובח; תגובות השלדה למשחקי דוושות טובות ומלבבות, ההגה מדויק ובעל משקל טוב וריסון המרכב בעומס מספק. הבלמים עשו עבודתם נאמנה.
 
יהיה דייט שני?
מדובר בסופרמיני מוכרת שלא השתנתה הרבה, הרוב ידוע ומוכר, ועדיין המפגש עם ה־2 הצליח להפתיע אותי. למרות גילה הזכירה לי מאזדה 2 המחודשת שהיא מכונית מוצלחת, וגם אם לא תתאים לכל אחד, היא מציעה אופי ייחודי בנוף הישראלי. המחיר של הגרסה הנבחנת אינו נמוך, אבל קשה למצוא בסביבה זו מכונית אחרת שיודעת להחניף כך לבעלים בתא הנוסעים ולהעלות חיוך על שפתיו בפיתולים.    

1611141

שווה לשקול גם:

מחיר
107000
החל מ- 1,061 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2653
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
406
רוחב
169.5
גובה
149.5
משקל
1116
בסיס גלגלים
257
נפח תא מטען (ליטר)
280
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
852
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/65/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1496
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
111
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
14.8
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
188
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.2
צריכת דלק - עירונית
13.1
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
13.3
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 18. רכב מצוין ממליץ בחום

    גילי 2019 10 פברואר 2019, 15:14