דודג' ראם 2500 - מבחן דרכים - אוטו

דודג' ראם 2500 - מבחן דרכים

הגרסה המרוככת של טנדר הענק האמריקאי מביאה יתרונות לנהג על-חשבון כושר ההעמסה. ויש בלם מנוע

בסוף נשארנו עם מקלט מס אחד: טנדרי הענק Made in the USA. עם משקל כולל מעל 4.5 טון הם פטורים מכל מס, וכל הוצאה עליהם מוכרת; בכל זאת, משאית. מנגד, הטנדרים האלה מביאים עימם מרחב פנים של חדר מגורים, פאר נדיר לרכב עבודה ומקדם הופעה שאין שני לו. אה, כן: גם כישורי עבודה נכבדים; מנועים בהספק כביר־עד־מופרך, הנעה כפולה ונעילות מאפשרים כושר העמסה רב וכושר גרירה רב עוד יותר.
 
נכון, צריכת הדלק לא משהו, חנייה זמינה היא אתגר, ונדרש רישיון לרכב משא, אבל ככה זה בחיים; אי אפשר לקבל את הכל.
 
המקרה של ראם
בדיוק בגלל זה רצינו לדבר אתכם על דודג' ראם 2500. כזכור, בחנו את שלישיית הטנדרים האמריקאית המשווקת בישראל (אוטו 381), ובמבחן מצאנו כי כושר ההעמסה המצומצם יותר של סילבראדו, ומכאן עלה אחד פחות במתלה (או ההפך), סידר לו נוחות נסיעה עדיפה על שני מתחריו — פורד F־350 וראם 3500. 
 
הדגם הנבחן כאן אמור לפתור בעיה אחת (מה שייצור בעיה אחרת; ככה זה בחיים). בעיית הנוחות אמורה להיפתר תמורת הפחתה של המשקל המותר לטון אחד, ולטובת היעד הזה עשתה ראם שינוי גדול בטנדר; במקום אותם קפיצי עלים צויד 2500 בקפיצי סליל. בנוסף לנוחות משופרת גם ההתנהלות הדינמית אמורה להשתפר.
 
מקדם נוכחות
מעבר לממדי הענק, ראם בולט בחזית כבירה עטויה כרום. שילוב צבעי המרכב והחישוקים, ברמת הגימור 'לארמי', מוסיף אף הוא להופעה.

1613957


הכניסה פנימה נוחה מאוד בזכות מפתח דלת גדול מאוד ומדרגה. תא הנהג הנרחב בכלל וסביבת הנהג בפרט, מרשימים אף הם בזכות שילוב הממדים, ריפוד עור, הגוונים והאבזור הרב מאוד. מסך מגע גדול, "8.4, שומר על אווירה עדכנית בתוך הרכב הוותיק. ובעיקר: למרות שגלגל ההגה מתכוונן רק לגובה, תנוחת הנהיגה טובה, והמושב עצמו נוח מאוד ועתיר כוונונים. הנוסע יסתפק במושב פחות מוצלח ללא תפעול חשמלי.
 
מנגד, התכנון והביצוע מוצלחים פחות — מרווחי ברך ימין לנהג (בגלל הקונסולה) וברך שמאל לנוסע (בגלל מנהרת ההינע) לא מרשימים; חומרי הדיפון לא תמיד איכותיים, ונרשמו כשלים בהנדסת האנוש כמו מיקום כפתור בלם המנוע, היעדר ידיות אחיזה בתקרה ומדרך לרגל שמאל ובעיקר מראות עם כושר כיסוי בינוני, ופרופורציות מוגזמות (גם במצלמת הרברס).

המרחב ליושבים מאחור נדיב ביותר, המושבים מחוממים ויש פתחי מיזוג. הארגז יחסית קצר, רחב ובעל דופן נמוכה, ורכב המבחן צויד בראמבוקס; שימושי, על חשבון הארגז. סף ההטענה גבוה, פתיחת הדלת משוככת ומדרגה נשלפת מסייעת לעלייה לארגז.

1613958

 
מקדם תנועה
המנוע המשרת את ראם — 6.7 ליטר (קמינס B), 370 כ"ס, 110 קג"מ — גדול, ההספק והמומנט בהתאם. התיבה האוטומטית (6 הילוכים), מעט איטית בתגובתה, היא לא תמיד מעודנת (חבטות נרשמו) והתפעול הידני לא מזמין (אבל התיבה שומרת על ההילוך) — וכל אלה לא ממש חשובים  בפועל: יש ל־2500 עוצמה ויכולת מעל ומעבר לכל צורך שהוא, כולל מצבי קיצון בעליות ובעקיפות.  צליל המנוע חביב בסל"ד נמוך, גס וקולני בגבוה יותר.
 
לראם 2500 בלם מנוע; מיקום המתג תמוה (ליד פקדי קירור/חימום המושבים), כאמור, התפעול הידני לא נוח (חשוב להורדת־הילוך/העלאת־סל"ד לשיפור הספק הבלימה), אבל פעולת המערכת מעולה, ויכולת ההאטה מרשימה, כדי עצירה מוחלטת. צריכת הדלק במהלך המבחן הייתה 5.8 ק"מ/ל'.
 
נתכנסנו בזאת
כאמור, עיקר הגרסה הזו בוויתור על משקל תמורה קפיצי סליל המבטיחים נוחות טובה יותר — וההבטחה קוימה. ואכן, כושר ספיגת השיבושים טוב, וטוב מזה של 3500 שהיה סביר ובעיקר מוצלח בשטח, ומוצלח גם על שיבושים רוחביים ב־30 קמ"ש. עם זאת, פעולת הבולמים אינה הדרגתית והריסון חסר במעבר על שיבושים גדולים. גם עם קפיצי עלים היכולת הדינמית הייתה מעל ומעבר(!) לסוג רכב כזה, והשיפור כאן לא גדול.
 
1613956


לאחר שקלא וטריא
פער המחיר בין דודג' ראם 2500 ברמת הגימור והציוד שנבחנה ובין 3500 הכבד יותר הוא 2000 שקלים בלבד — כך שהעדפתו על הדגם הכבד לא תתבסס על מחיר. היריב שלו הוא שברולט סילברדו, החדש יותר והיקר ממנו ב־8000 שקלים. 2500 כשיר להוביל משקל מופחת בהרבה, אבל מציע נוחות נסיעה עדיפה והוא מצויד גם בבלם מנוע משובח.

שווה לשקול גם:

מחיר
219000
החל מ- 2,172 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
5431
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
טנדר
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
603.0
רוחב
200.9
גובה
197.1
משקל
3456
בסיס גלגלים
379.7
נפח תא מטען (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
117

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
275/70/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
6690
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
6
הנעה
אחורית
הספק מירבי (כ"ס)
370
סל"ד להספק מירבי
2800
מומנט מירבי (קג"מ)
110
סל"ד למומנט מירבי
1600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
דרגת זיהום אוויר
--
צריכת דלק - אמיתית
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
אין
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בקרה למניעת התהפכות, מערכת עזר לבלימה בכביש רטוב

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + חיווי
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
דלת ארגז אחורית ננעלת בנעילה מרכזית, טבעות גרירה קדמיות, התקן גרירה נשלף, שקע מצת/טעינה ליושבים מאחור
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB + SD
נגן DVD
אין

דגם ראם 2500
גרסה 3500 אוט', 6.7 ליטר, 5 מק', SLT, 2X4
מחיר 219000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת
נפח תא מטען (ליטר)
דרגת זיהום אוויר --

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות