פיג'ו 3008 הוא רכב פנאי קומפקטי מוצלח למדי, כזה שסימן V גדול על ביצוע מוצלח בסעיפים החשובים בכלים שכאלה — העיצוב החיצוני (המרהיב), תכנון הפנים (המקורי), ביצועים (טובים), איכות נסיעה ונוחות (משובחים). בקיצור, כל מה שחשוב ברכב שאמור להתנהל בכביש כשעל סיפונו נהג וכמה נוסעים.

1612130

 
עד לא מזמן הוצע פיג'ו 3008 בשלוש גרסאות — דיזל 2.0 ליטר חזק ויקר (177 כ"ס), טורבו־בנזין 1.6 ליטר (165 כ"ס) ודיזל בסיסי 1.6 ליטר (120 כ"ס), שהייתה הזולה בהיצע. "הייתה", מכיוון שממש כעת החל שיווק גרסת טורבו בנזין (1.2 ליטר, 130 כ"ס) זולה יותר — וגם מפני שהמנוע המדובר הוחלף בחדש.
 
חתן השמחה
הדיזל החדש בנפח 1.5 ליטר מציע הספק גבוה ב־10 כ"ס (130 כ"ס) וזה מושג בסל"ד גבוה יותר (3750 סל"ד, 250 סל"ד יותר) ומומנט זהה (30.6 קג"מ) שמגיע ב־1750 סל"ד, כמו במנוע הקודם.

חידוש נוסף ומשמעותי לא פחות — התיבה האוטומטית היא זו החדשה עם שמונה הילוכים המחליפה את זו עם שישה. הביצועים השתפרו במעט — 11.5 שניות ל־100 קמ"ש ו־24.3 ק"מ/ל' (11.9 ש', 23.8 ק"מ/ל' קודם) — וגם נתון המשקל גבוה מקודמו ב־115 ק"ג ל־1430 ק"ג. הדיזל החדש נכנס לקבוצה 2 במיסוי הירוק — נמוך להפליא.

1612142

 
נוסעים
הנעה ראשונה מפתיעה ממש — המנוע מתעורר ברעש דיזל טיפוסי, אך מיד משתתק ועובד כל כך חלק עד כי לא תמיד ברור שהוא פועל. כל עוד נהגנו בו בצורה רגועה ומתונה, עד 3000 סל"ד, השקט נשמר בפנים. מעבר לכך, צלילו נכח בפנים אבל לא הפריע בשלב כלשהו.
 
הכוח זמין כבר בסל"ד נמוך ושימושי ואין באמת טעם לאמץ את המנוע. מי שבכל זאת ירצה תנועה קצת יותר נמרצת, יגלה שהוא במיטבו ב"חצי דוושה" במרכז הסקאלה — שם המומנט מדבר ודוחף בקצב מספק. התיבה החדשה הרשימה מאוד בפעולה חלקה ובדפדוף מהיר בין ההילוכים, ורק לעיתים רחוקות היינו רוצים תגובה קצת יותר מהירה. צריכת הדלק במהלך המבחן המאומץ עמדה על 13.8 ק"מ לליטר, כאשר בשיוט נינוח נרשמו מספרים שחצו את קו ה־20 ק"מ לליטר.

1612141

 
משאר הבחינות מדובר ב־3008 המוכר, בעיקר לטובה. נוחות הנסיעה טובה למרות חישוקי הענק ("19 ברכב המבחן) וגם התנהגות הכביש טובה, כמעט מהנה, ומאוד בטוחה. איכות הנסיעה טובה גם היא, למרות שביום המבחן שמנו לב ללא מעט רעשי רוח במהירויות שיוט.
 
מסכמים
המנוע־תיבה החדשים של פיג'ו 3008 מסייעים לשפר עוד קצת רכב טוב ומוכר. העניין הוא שיחד עם השיפור בהנעה, הגיעה הרעה במחיר; מחירו של רכב המבחן עומד על 184,000 שקלים — עלייה 11,000 שקלים ביחס לדיזל הקודם ומציב אותו כאחד היקרים בסגמנט. גם רמת הגימור הנמוכה התייקרה (ב־3000 שקלים; משלימה התייקרות של 11,000 שקלים מאז הושק במקור), אבל לטעמנו היא אופציה עדיפה ומשתלמת יותר. ועדיין, מי שאוהב את 3008 ולא מייצר קילומטרז' ממש גבוה, כדאי שיבדוק את גרסת 1.2 ליטר החדשה עליה נהגנו כאן