פיג'ו 3008 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / הופעה חיצונית ופנימית, עידון, ביצועים (בבנזין), צריכת דלק (בדיזל), בטיחות, תמורה, מגוון גרסאות רחב

חסרונות / נוחות נסיעה בינונית בעיר, סביבת נהג שדורשת היכרות

בשורה התחתונה / מרתק בהופעה וטוב בכלל.

פיג'ו 3008 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור השני של 3008, שהוצג באמצע 2016, שונה לחלוטין מקודמו. רכב הפנאי הרך עבר מהפכה עיצובית של ממש, כשאת העיצוב המיניוואנין החליפה הופעה מרשימה ומושקעת. סביבת הנהג עברה שינוי באורח דומה.

    פיג'ו 3008 מוצע עם מגוון מנועים רחב הכולל מספר מנועי בנזין, דיזל ויחידות היברידיות. בארץ משווקים שני מנועי בנזין – 1.2 ל' עם 130 כ"ס או 1.6 ל' עם 180 כ"ס (165 כ"ס לפני העדכון) – ומנוע דיזל אחד – 1.5 ל' עם 130 כ"ס (1.6 ל' עם 120 כ"ס לפני העדכון). כולם משודכים לתיבה אוטומטית עם 8 יחסי העברה (6 לפני העדכון).

    באוגוסט 2020 החל שיווק גרסאות פלאג-אין היברידיות, אלה משלבות בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' למנועים חשמליים ומציעות אפשרות לנסיעה על חשמל בלבד. לגרסת ההנעה הקדמית הספק משולב של 225 כ"ס, בעוד לזו עם ההנעה הכפולה הספק משולב מרשים של 300 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 61 ו-63 ק"מ בהתאמה ע"פ תקן WLTP.

    בספטמבר 2019 הוצג הדגם באירופה לאחר מתיחת פנים הכוללת שינויים קלים לעיצוב החיצוני, תוספת מערכות בטיחות ושינוי במפרט האבזור.

    הדור השני של פיג'ו מוצע בישראל מנובמבר 2016.

  • עיצוב ונוכחות

    גם היום, ארבע שנים אחרי שהוצג לראשונה, הדור השני של 3008 נאה מאוד לעין וייחודי בהופעתו.

  • תא נוסעים ומטען

    לסביבת הנהג הופעה ייחודית ואווירה יוקרתית. מנגד, מדובר בסביבת נהג לא שגרתית העלולה לדרוש פרק זמן להסתגלות - החל מתפעול המערכות השונות (רוב התפעול מתבצע דרך מסך מגע) וכלה לסידור הגה/לוח מחוונים.

     

    חומרי הדיפון איכותיים, אך איכות ההרכבה והגימור שלהם לא תמיד מבריקה.

     

    מרחב הפנים, לארבעה נוסעים בוגרים, מספק - טוב למדי מאחור (ולחיוב נציין שלושה מושבים נפרדים) אך מלפנים עשוי להפריע מעט בגלל מבנה הקונסולה הרחבה.

     

    נפח תא המטען נדיב בגודלו, ישנם שלל פתרונות אחסון והוא עשוי היטב.

  • מנוע וביצועים

    גרסת הבסיס (1.2 ל', בנזין, 130 כ"ס) מנפקת ביצועים נאותים, וצליל המנוע נוכח אך חביב. ה-1.6 ל' (בנזין, 180 כ"ס) כבר מציג ביצועים טובים ממש, כולל כושר התקדמות נטול מאמץ. גרסת הדיזל הבסיסית (1.5 ל', 130 כ"ס) מפתיעה בפעולה חלקה ובזכות המומנט הזמין (30.6 קג"מ) פועלת בנינוחות בסל"ד נמוך ושקט יחסית. תיבת 8 ההילוכים בגרסאות אלה מתפקדת היטב, זריזה למדי בתגובותיה וחלקה לרוב.

    גרסת הדיזל חסכונית מאוד עם 13.8 ק"מ לליטר במבחן מאומץ ועד כ-20 ק"מ לליטר בשיוט.

    גרסת הדיזל שלפני העדכון (1.6 ליטר, 120 כ"ס) איננה זריזה בדרך כלל, אבל חסכנית (12.5 ק"מ/ל' במבחן מאומץ); לגרסת הטורבו-בנזין שלפני העדכון (1.6 ליטר, 165 כ"ס) ביצועים טובים בהרבה, לצד צריכת דלק לא נמוכה (9.5 ק"מ/ל').

    גרסת הפלאג-אין הייבריד כפולת ההנעה חזקה מאוד (300 כ"ס) והתחושה נמרצת ביותר. יחידת הכוח פועלת בצורה נעימה ומעודנת לרוב, וגם כאשר הסוללות מתרוקנות לגמרי הביצועים טובים. טווח הנסיעה החשמלי הריאלי עומד על יותר מ-40 ק"מ, וצרידת הדלקק הממוצעת במבחן מאומץ עמדה על 11.2 ק"מ לליטר.

     

  • נוחות והתנהגות

    ל-3008 איכות נסיעה כוללת טובה, בזכות בידוד רעשים מוצלח ומתלים נוקשים המרסנים היטב את המרכב. עם זאת, במתאר נהיגה עירוני, נוחות הנסיעה נפגמת בשל אותו כיול נוקשה.

     

    התנהגות הכביש של פיג'ו 3008 טובה מאוד לרכב מסוגו, לעיתים אפילו מהנה.

  • תמורה למחיר

    ל-3008 איכות כוללת גבוהה ותמחור ראוי. מתחילת 2018 מוצעות מערכות בטיחות מתקדמות גם ברמת הגימור הבסיסית, כך שציון הבטיחות הגבוה תקף מאותו הזמן לכל רמות הגימור.

  • חדש בדגם

    בדצמבר 2020 החל שיווק פיג'ו 3008 לאחר מתיחת הפנים בגרסאות הבנזין והדיזל. השינויים כוללים בעיקר עדכונים לעיצוב ולרשימת האבזור. מחירי הגרסאות השונות עלה באופן מתון.

    לקראת סוף שנת 2021 החל שיווק הגרסאות ההיברידיות (פלאג-אין) לאחר מתיחת פנים, העדכונים דומים לאלה של גרסאות הבנזין והדיזל. המחיר עלה בכ-5,000-7,000 שקלים בהתאם לגרסה.

     

  • סיכום

    מוצלח ומתומחר היטב. אהבנו.

פיג'ו 3008 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פיג'ו 3008

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך פיג'ו 3008?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים פיג'ו 3008

פיג'ו 3008 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

8
פיג'ו 3008 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
14.2 11.2 16.7 11.5 13
14.3 11.2 16.7 11.6 13
15.1 12.3 18.2 12.2 14
15.3 12.3 18.2 12.4 14
18.8 17.2 22.2 16.0 7
19.2 17.2 22.2 16.3 7
62.5 טרם נבחן טרם נבחן 53.1 2
71.4 טרם נבחן טרם נבחן 60.7 2
5
12.4