פיג'ו 3008 2025
פיג'ו 3008 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
פיג'ו 3008 (דור חדש), 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Allure 2025
-
רקע כללי
בדצמבר הושק בישראל הדור השלישי של רכב הפנאי הקומפקטי פיג'ו 3008. העיצוב של הדור החדש של 3008 ממשיך בדרכו של קודמו, אך ההופעה מודגשת יותר וספורטיבית באופייה.
בעיקר בולטות חזית רבת-נוכחות ושמשה אחורית משופעת ליצירת מבנה של פנאי-קופה.
סביבת הנהג במבנה i-קוקפיט, בו ההגה נמוך יחסית, מעליו התצוגה – צג "21 הכולל את לוח המחוונים והמולטימדיה; תקני ברמות האבזור הגבוהות, אופציה בנמוכה. דגם זה היה עם הצגתו ראשון בקבוצת סטלנטיס שהוטמעה בו הפלטפורמה החדשה 'STLA מדיום' – והוא גדול מקודמו: בסיס הגלגלים 273 ס"מ (+6.5 ס"מ ביחס לדגם היוצא), האורך 453 ס"מ (+8 ס"מ), הרוחב 189 ס"מ (+5 ס"מ) והגובה 167 ס"מ (+5 ס"מ).
נפח תא המטען דווקא הצטמק מעט בגרסת הבנזין ביחס לעבר, 520 ליטרים (70 ליטר פחות).
פיג'ו 3008 מוצע בישראל עם מנוע בעירה פנימית או בגרסה חשמלית. בראשונה מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ, וצמוד לו מערך היברידי-מתון (48 וולט) המייצר 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ.
התיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. משקל גרסה זו הוא 1573 ק"ג.
בגרסה החשמלית מנוע יחיד המייצר 210 כ"ס ו-35.2 קג"מ, וההנעה קדמית. לסוללה 73 קוט"ש, הטווח המוצהר 499 ק"מ והספק הטעינה המהירה 160 קילוואט. משקל גרסה זו 2108 ק"ג.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב הוא אבולוציה של הדור הקודם. החזית מעט אגרסיבית יותר, וחלקו האחורי המשופע ומעניק מבנה של פנאי-קופה. התוצאה פשוט נהדרת. -
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג החדשה ממשיכה גם היא את עיצוב הדגם הקודם עם אותו מבנה i-קוקפיט.
הדיפון נראה מצוין ומהווה גם חלק משמעותי מהעיצוב, והתא שופע בפתרונות אחסון שימושיים. הגרסה שנבחנה צוידה בצג ה-21" הקעור שהינו מרשים בהופעתו. המסך עשיר בתצוגות, אך הן מוגשות בצורה מכובדת ולא עמוסה.
פאנל מתגי קיצורי הדרך נוח לתפעול וכך גם בורר ההילוכים הנאה, אם כי צריך להתרגל למיקומו. גלגל ההגה קטן מרוב ההגאים שתמצאו במכונות ספורט טהורות וזה נחמד.
פחות נחמד הוא סידור המתגים עליו והאופן בו צריך ללחוץ עליהם – ובעיקר: העובדה שצריך להתבונן במחוונים מעל ההגה ולא דרכו. המושבים הקדמיים נוחים, אך הראות החוצה סבירה מינוס.
המרחב מלפנים גם הוא סביר מינוס, בעיקר לברכי הנוסע - מחסרונותיה של הקונסולה המרכזית הרחבה. הכניסה לאחור קצת צפופה, ומרווח הברכיים אינו נדיב. דווקא מרווח הראש מפתיע לטובה למרות הגג המשתפל, והספסל נוח מאוד.
תא המטען בנפח נאה (520 ליטרים) ולרצפה שני גבהים. המפרט שלו כולל גלגל חלופי מוקטן והמבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבנזין של ה-3008 מנוע טורבו 1.2 ליטר המספק 145 כ"ס, בשילוב מערך היברידי מתון ותיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים. נתון ההאצה מהמקום אינו מרשים ביחס למקובל בעידן החשמלי, אבל מערך ההנעה הזה יעיל מאוד בשימוש יומיומי. המנוע החשמלי הקטן של המערכת ההיברידית מעניק תוספת נאה של הספק ומומנט, מה שמוצא ביטוי בתגובה מיידית מהמקובל במצבי עומס. שילוב ההילוכים נעשה בנועם, והתיבה שואפת לטפס להילוך גבוה ולהישאר שם. תגובות התיבה לקיק דאון מעט איטיות. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת דלק במבחן לגרסת הבנזין הייתה טובה מאוד: 14.6 ק"מ/ל'. בשיוט הצריכה כבר הרשימה ממש, עם נתון של 16.2 ק"מ'/ל'.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק18.2 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו14.7 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק55 ליטר
-
8
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בהחלט טובה. לא הרבה פעמים אנו פוגשים ברכב הסופג היטב בורות ושיבושים, ומשכך היטב גם פסי האטה.
נוחות הנסיעה טובה מאוד גם בכבישים הבין-עירוניים, אך קצת פחות מצטיינת במעבר על אספלט גלי. יחד עם בידוד רעשים מכובד מתקבלת איכות נסיעה כוללת מעולה, אולי הטובה בסגמנט.
גם בשבילים מציג ה-3008 ספיגת מהמורות מצוינת ונוחות טובה. היכולת הדינמית טובה מאוד, וגם בקצב גבוה בפיתולי הכביש הרכב מתנהל היטב. משקל ההגה נעשה כבד יחסית בכביש הבין-עירוני, המרכוז מוצלח, והמשקל טוב בנהיגה מאתגרת.
הבלמים מרשימים, ומינון הנשיכה הראשונית מוצלח. עוד חשוב לציין: מערכות הבטיחות עובדות מצוין, כמעט לא מרגישים בהתערבותן - וזה מאוד נדיר בימינו. זו הייתה אחת הפעמים היחידות במבחן של מכונית מהתקופה הנוכחית בה לא ניתקנו מערכת כלשהי.
-
תמורה למחיר
בהשוואה לדגמי פנאי קומפקטיים עם מנועי בנזין ובאבזור דומה, 3008 החדש ממש מעט יקר יותר, ההספק והביצועים טובים פחות אך צריכת הדלק טובה יותר, והוא מביא מולם הופעה, ייחוד ואיכויות נסיעה וניהוג ברמה הגבוהה ביותר - כך שהתמורה מצוינת. -
גרסאות ורמות גימור
גרסת ה-1.2 ליטר מוצעת בשתי רמות אבזור.
הראשונה היא 'אלור', הכוללת תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, 2 מסכי "10 (אופציה לצג יחיד "21), ממשקי קארפליי ואנדרואיד אלחוטיים ותפעול הילוכים מההגהבתוספת תשלום תוכלו לקבל "חבילת מולטימדיה" הכוללת מסך "21, תאורת אווירה ועוד.
רמת האבזור 'GT' כוללת בנוסף תאורת לד אדפטיבית ומתקדמת יותר, גג זכוכית בשחור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם משופרים במבנה וכוללים אוורור, חימום ועיסוי, צג "21 וריפוד עור נאפה.
הגרסה החשמלית מוצעת רק ברמת הגימור GT וכוללת בנוסף חישוקי 20 אינץ'.
-
בטיחות
פיג'ו 3008 נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכה לצחון של 4 כוכבים בלבד, עם 82% בהגנת מבוגרים, 85% בהגנת ילדים, 79% בהגנת הולכי רגל ו-62% על מערכות הבטיחות. ברמת הכניסה 'אלור' כולל מפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמות היקפיות, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת גימור GT מתווסף גם מרכוז הרכב בנתיב. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק הדור השלישי של פיג'ו 3008 בישראל בדצמבר 2024. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
פיג'ו 3008 הוא רכב פנאי משובח - מהטובים בסגמנט.
פיג'ו 3008 שאלות ותשובות
כמה עולה פיג'ו 3008 החדש בישראל?
מה ההבדל במחיר בין רמות הגימור השונות?
האם יש מבצעים או הנחות על הדגם?
מה עלות הביטוח השנתי של הרכב?
כמה עולה הרכב ביד שנייה?
מה כלול באחריות היצרן?
מה מרווחי השירות והעלויות שלהם?
האם משתלם לקחת בליסינג?
מה דירוג הבטיחות של הרכב?
אילו מערכות בטיחות אקטיביות יש?
האם יש מערכת תאורה חכמה?
מה זה מערכת היגוי בחירום?
מה צריכת הדלק של פיג'ו 3008?
איך צריכת הדלק בנסיעה אמיתית?
איך לחסוך בדלק עם הרכב?
מה השפעת מזגן על צריכת דלק?
איזה מנוע יש בפיג'ו 3008 החדש?
מה ביצועי התאוצה של הרכב?
האם המנוע אמין לטווח ארוך?
האם התיבה האוטומטית אמינה?
איך הרכב מתנהג בכבישי הרים?
מה המידות החיצוניות של הרכב?
כמה מקום יש בתא הנוסעים?
כמה ליטר תא המטען?
האם המושבים האחוריים מתקפלים?
האם מתאים למשפחה עם ילדים?
אילו מערכות בטיחות יש ברכב?
האם יש מערכת ניווט מובנית?
אילו אפשרויות טעינה וחיבור יש?
האם יש מערכת Start-Stop?
איך פיג'ו 3008 ביחס ליונדאי טוסון?
מה ההבדל מול מזדה CX-5?
איך הוא מתמודד מול ניסאן קשקאי?
למה לבחור בפיג'ו על פני קיה ספורטאז'?
האם עדיף על פולקסווגן טיגואן?
עד כמה הרכב נוח לנסיעות ארוכות?
מה איכות החומרים בתא הנוסעים?
איך מערכת הבידור והמולטימדיה?
איך הנוחות במושבים האחוריים?
איך מערכת המזגן?
איך מרגיש המנוע בנסיעה יומיומית?
פיג'ו 3008 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
פיג'ו 3008 כתבות ומבחני דרכים
-
מערכת אוטו, 13/02/2020 -
בן חסון, 14/03/2019פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (1.5 ל', דיזל)
-
מערכת אוטו, 09/02/2019פיג'ו 3008 – אוטו השנה 2019 בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים
-
מערכת אוטו, 27/01/2019אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים
-
אלי שאולי, 02/01/2019פיג'ו תחשמל את ישראל
-
אלי שאולי, 27/12/2018פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')
-
אלי שאולי, 05/12/2018פיג'ו 3008 – עכשיו גם ב-1.2 ליטר בנזין, החל מ-150,000 שקלים
-
אלי שאולי, 15/10/2018פיג'ו 3008 בגרסת דיזל חדשה בישראל
-
איתי שטיינברג, 18/07/2017פיג'ו 3008 מקבל מערכות בטיחות חדשות
פיג'ו 3008 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על פיג'ו 3008
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם פיג'ו 3008? כתבו חוות דעת