טויוטה קורולה – מבחן דרכים (האצ'בק, היברידי 1.8 ל') - אוטו

לפני עשור וחצי לערך עשתה טויוטה מעשה, הפרידה בין טויוטה קורולה הוותיקה בגרסת סדאן ובין גרסת ההאצ'בק שלה – ויצרה דגם חדש בשם "אוריס". עם השקת הדור ה-12 של קורולה, עשתה טויוטה מעשה הפוך: ביטלה את הדגם אוריס, יצרה מחדש גרסת האצ'בק עבור המשפחתית שלה, וכפי שנראה, היא לא בדיוק אותו הדבר רק עם תא מטען שונה.
 
ומכיוון שבארץ  קשה להסתדר בלי כינוי מבדיל, הוצמד להאצ'בק הכינוי 'אקסייט', בדומה  לקורולה 'ראנקס' מ-2002 (כינוי מקומי בהשראה יפנית לגרסת החמש דלתות).   
 
גרסת ההאצ'בק קצרה בבסיס הגלגלים שלה ביחס לסדאן (264 מול 270 ס"מ; ארוכה ב-4 ס"מ מאשר אוריס הפורשת), ואילו המרכב שלה, שאורכו 437 ס"מ, קצר ב-26 ס"מ תמימים מהסדאן.
 
'אקסייט' מוצעת ב-135,000 שקלים ובאבזורה תאורת לד, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם צג "8, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם ועוד. הרכב שבחנו היה ברמת הגימור '+', הכוללת גם גג בצבע שחור וחישוקי "17 לעומת "16, ומחירה 140,000 שקלים.
 
עיצוב ונראות
ההאצ'בק נאה ומושכת גם מהסדאן החדשה, שעיצובה מוצלח מאוד. היא לא רק קצרה משמעותית, אלא גם אגרסיבית ממנה בעיצוב, הן בגלל החזית הנמוכה עם כונס האוויר הגדול, והן בגלל ובמיוחד באחוריים, שנראים כאילו הם חובקים את הכביש, וכאשר המופע הזה מלווה בגג שחור, היא בולטת עוד יותר. וכמובן, היא נראית מעניינת ומושכת בהרבה מאוריס אותה החליפה. טויוטה העזה ועיצובה של ההאצ'בק בוטה אפילו מזה של הסדאן, והוא עמוס בזוויות, קווים וקימורים. האם כולם יאהבו זאת? טויוטה של ימינו לא מפחדת מתגובות מקוטבות ורוצה לבלוט, בהחלט לא למצוא חן בעיני כולם.

1615689

 
פנים הרכב   
גם בסביבת הנהג, העיצוב וגם האיכות מוצלחים משמעות מאשר באוריס; רוב החלקים העליונים (אך לא כולם), עוטים פלסטיק רך. פתחי האוורור הצדיים הממוקמים בקצוות מדגישים את ממד הרוחב, ודיפון דמוי עור עם תפרים, צג גבוה ותאורת אווירה מעשירים את האווירה; משטחי הפלסטיק הקשיחים בחלקים התחתונים פחות.
 
המחוונים המוקרנים נאים אך לא מספקים הרבה אפשרויות לשינוי, מה גם שרק חלקם המרכזי מוקרן. מערך המולטימדיה המחודש נעזר בלחצנים אמיתיים שגם אם אינם נאים מפשטים חלק מהתפעול. פונקציות מסוימות, כמו החלפת מצבי מחשב הדרך או שינוי תצוגת המחוונים, סבוכים ודורשים תשומת לב ועצירה מלאה. הרכב גם אוהב להשמיע התרעות בכל דימום, ואני לא אהבתי את זה.
 
המושב נראה טוב אבל אינו מושלם, בעיקר מכיוון שאין לו תמיכה לגב התחתון. הראות לאחור מוגבלת והשמשה מעוותת מעט את מה שנשקף בעדה. מאחור המרחב מספק אך אינו מהגדולים בקטגוריה. הישיבה מעט נמוכה, האווירה אינטימית מדי, הגימור מעט פשוט ובעיקר חסר פתח מיזוג. תא המטען, בגלל גובה הרצפה שניצבת מעל צמיג חלופי, נראה קטן מהנפח המוצהר של 361 ליטר; יש חלל אחסון מתחתיה אך הוא אינו שימושי.
 
1615686


רמת הציוד הבטיחותי גבוהה וכוללת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז הנתיב (פעלתן מדי, יש אפשרות להתרעה בלבד), עמעום אורות ועוד.
 
מנוע וביצועים
כמו הסדאן, כך גם ההאצ'בק מוצעת עם חטיבת הכוח ההיברידית המוכרת מהפריוס, וזו מבוססת על מנוע בנזין 1.8 ליטר להספק משולב של 122 כ"ס. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.9 שניות. 
 
ביציאה מחנייה ועם תחילת תנועה היא לא פעם חשמלית ושקטה, ומנוע הבנזין, למעט בהתנעות קרות, נכנס לפעולה ומתנתק באופן חלק. המכונית נמרצת מאוד בזינוקים עירוניים, וקל להגיע איתה למהירות בין-עירונית ראויה ולשייט בה באופן נינוח. עם זאת, ככל שעולה המהירות, נרשמת האטה. תחת עומס, כמו בעליות ארוכות, עקיפות או במהירויות גבוהות, בולטת פעולה רועשת של מנוע הבנזין. לגרסה זו אין  אפשרות לתפעול "הילוכים" ידני, ומצב של בלימת מנוע מוגברת מהווה פיצוי מסוים. 
 
צריכת הדלק לאורך המבחן נעה בין 16.5 ל-18 ק"מ לליטר בהתאם לתנאים. פה ושם, בייחוד בעיר, ראינו גם נתונים טובים יותר. 

1615687

 
נוחות והתנהגות
לגרסה זו כיול מתלים מהמוצלחים ביותר שעשתה טויוטה. למרות שהכיול אינו רך במיוחד ולחישוקים כאמור קוטר של "17, נוחות הנסיעה טובה, גם בגלל ריסון מרכב טוב, והדבר בולט בייחוד על שיבושים גדולים ובורות. ובכלל פעולת המתלים רהוטה ושקטה באופן ראוי לציון. עם זאת, רעשי הכביש ולעיתים גם הרוח נוכחים מדי.
 
כיול המתלים המוצלח בולט גם בתחום הדינמי; האחיזה מצוינת, וההתנהגות צפויה ונכונה. אין כאן מספיק כוח (גם בגלל אופי הפעולה של חטיבת הכוח ההיברידית) כדי לאתגר את היכולת, אבל הבסיס בפירוש טוב. פעולת ההיגוי נאותה אך ניתן היה לבקש תחושה ומשקל נכונים יותר סביב המרכז. חבל שאין אפשרות לשלב במצב הרגיל משקל כבד יותר להיגוי כמו במצב 'ספורט'. הבלמים אינם מאוד מדויקים אבל טובים מהמקובל בהיברידי.
 
תמורה
בתום כמה מאות קילומטרים, המסקנה פשוטה: זו אחת הקורולות הטובות בהיסטוריה (ויש לה היסטוריה), אולי הטובה ביתר, ומתמודדת ראויה מול מובילות הקבוצה. טויוטה קורולה האצ'בק מציעה לנהג ולנוסעים נוחות ואיכות נסיעה טובה, נעימה וזורמת, התנהגות בטוחה, ביצועים מספקים, ועושה זאת עם אבזור נאה – וכל אלה יוצרים חבילה מצוינת העטופה בעיצוב מצוין. נכון, היעדר פתח מיזוג מאחור ומבנה תא המטען מפריעים, אבל העיקר לדעתי הוא שלמכונית שנראית כה ספורטיבית מגיעה חטיבת כוח יותר מערבת ותוססת, כיאה לכינוי 'אקסייט' (מרגש).

1615685

שווה לשקול גם:

מחיר
133000
החל מ- 1,319 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
2798
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
463
רוחב
178
גובה
144
משקל
1310
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
471
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
55

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1798
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
122
סל"ד להספק מירבי
5200
מומנט מירבי (קג"מ)
14.5
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
28.6
צריכת דלק - עירונית
32.2
צריכת דלק - ממוצעת
29.4
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
25.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
פנסי ערפל אחוריים, בורר מצבי נהיגה - Eco/Sport/Normal
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
התקנה מקומית
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם טויוטה קורולה
גרסה קורולה סדאן 1.8 ל' היברידי, SUN
מחיר 133000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 29.4
נפח תא מטען (ליטר) 471
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 23. הונדה לוקחת אותה ולא רק במנוע

    דני 21 מאי 2019, 10:13

  2. 20. המתחרה הגדולה שלה : CH-R . נחכה למתיחת פנים שלה.

    מתחרה מבית 28 אפריל 2019, 20:52

  3. 11. בקטגורייה הזאת עדיף לקנות יונדאי I3

    אשר 27 אפריל 2019, 15:40