מרצדס GLC קופה - מבחן דרכים (250) - אוטו

מרצדס GLC קופה - מבחן דרכים (250)

אחרי שהוצגו X6 ו-X4 של ב.מ.וו, מרצדס מיהרה להציג את התשובה שלה לכל אחד מהכלים האלה. יצאנו עם ה-GLC קופה למבחן

תוך שנה ורבע סגרה מרצדס את הפער בינה לבין ב.מ.וו בהיצע דגמי פנאי-קופה. במרץ 2016 הוצג מרצדס GLC קופה, לאחר שבדצמבר 2014 הוכרז GLE קופה; כזכור, ב.מ.וו, שהמציאה את הז'אנר הזה, השיקה את X6 בסוף 2007 ואת X4 בתחילת 2014. 

כאשר הציגה ב.מ.וו את X6, נשמעו ביקורות רבות, אבל ההצלחה הייתה רבה, ואכן, בעיצומה של התקופה הנ"ל הוצג הדור השני של דגם זה. מרצדס, כמה טבעי, לא התכוונה להישאר ללא נציגות בתחום מניב זה. 

עיצוב ונראות
לא פחות חשוב: שני דגמי הפנאי-קופה שלה היו בסיס מצוין להפגנת שפת העיצוב החדשה שלה. וכך, למרות שמרצדס איחרה לחגיגת ה"פנאי-קופה" (ואולי דווקא בגלל אותה כניסה מאוחרת), היא התעלתה בתחום הכה-חשוב של הופעה; בעוד העיצוב של דגמי ב.מ.וו מעט מגושם ולא לגמרי הרמוני, זה של דגמי מרצדס היה מרשים ומאוד הרמוני – ובתחום בו מראה ופוזה הם העיקר, היה זה יתרון בולט לעין.

1618987


במרצדס בחרו בנוסחה דומה לגרסאות הקופה ל-GLE ול-GLC, והצליחו בעזרת פרופורציות נכונות וקווי רוחב מוקפדים, לפתור את החולשה האופיינית לכלים כאלה בעיצובם, בייחוד במקום שיוצר אותם: מאחור. ואכן, GLC קופה נראה נהדר, מאוד דומה לאח הגדול, GLE קופה, אבל קליל יותר. הממדים השונים ביחס ל-GLC – אורך של 473 ס"מ וגובה של 160 ס"מ; 8 ס"מ יותר באורך, 4 ס"מ פחות בגובה – מסדרים ל-GLC קופה פרופורציות מצוינות. 

פנים הרכב
ההתקדמות במרצדס בעיצוב ובתכנון סביבת הנהג כה מהירה, עד ש-GLC קופה הנבחן כאן נראה מעט מיושן; מערך MBUX עם שני הצגים הגדולים הוצג עם מתיחת הפנים שהוכרזה במרץ 2019. צג המולטימדיה ("7) קטן יחסית, ותפעולו (ללא מגע) אינו נוח תמיד. המחוונים קלאסיים למראה והתצוגה בהם ברורה, אבל הם מעט אפרוריים ובישיבה גבוהה קשה לראות את חלקם העליון (חיווי מצב נהיגה והילוכים).  

מעבר לכך, שופעת סביבת הנהג בפתחי אוורור נאים, ועיצובה מרשים גם אם כאמור לא מאוד עדכני. תאורת הפנים נאה וכך המפתנים המוארים שמבשרים שהגענו למותג הנכון. החומרים איכותיים, אבל מגע קצת אגרסיבי במשטחים יוצר תחושה כי מתחת לדיפון העור נמצא פלסטיק פשוט. תפעול בלם היד האלקטרוני אינו ברור וגג הזכוכית קטן, וברמת הגימור העשירה 'AMG' חסר לנו אוורור למושבים. 

1618984


תנוחת הנהיגה הגבוהה שומרת על מה שמקבלים מרכב פנאי (כמו ב-GLC) ואינה ספורטיבית (בניגוד לעיצוב הרכב, בייחוד מאחור). המושבים הרחבים נאים ממש כמו ריפוד העור, והם נוחים ומציעים שפע אפשרויות כיוון חשמליות, משינוי אורך בסיס המושב ועד למיקום משענת הראש, הראות לאחור, כיאה לקופה, אינה מצטיינת, וטוב לכן שהרכב חמוש במצלמות היקפיות. 

המרחב מאחור טוב, מרווח הרגליים מספק בהחלט אך מרווח הראש מעט מוגבל.  

דלת תא המטען נפתחת ונסגרת בסיוע חשמלי. רצפת תא המטען מעט גבוהה בעוד הכיסוי מעט נמוך, ומבנה זה מעט מפריע בהעמסת תיקים. נפח תא המטען, 500 ליטר, מספק בהחלט. 

לרכב חבילת מערכות בטיחות נאה-אך-לא-מתעלה עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה (שפעולתו לא תמיד מורגשת), ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. במבחן הבטיחות ל-GLC שנערך ב-2015 (המחמיר פחות מזה הנערך כיום), קיבל הרכב 5 כוכבים בטיחות וציונים גבוהים: 95% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ן-71% במערכות הבטיחות. 

1618981


מנוע וביצועים
מרצדס GLC קופה נבחן כאן בגרסת 250: טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס (5500 סל"ד) ו-35.7 קג"מ (1200-4000 סל"ד), תיבה אוטומטית 9 הילוכים וההנעה כאן כפולה. משך הזינוק ל-100 קמ"ש הוא 7.3 שניות, והמהירות המרבית היא 222 קמ"ש.

המנוע חזק למדי, אך התגובה למצערת אינה חדה ונדרשת לחיצה משמעותית עליה כדי לייצר קצב טוב. כיול תיבת תשעה ההילוכים ויחסי ההעברה הארוכים אחראים לכך שהרכב אינו נמרץ ביציאה מהמקום – אבל לחצו על המצערת, וספק אם יהיו לכם תלונות על ביצועים. המנוע עולה לסל"ד בינוני וגבוה באופן נעים ונמרץ ואז הוא מייצר גם צליל פעולה נעים. התיבה פועלת חלק ונעים, אך לפעמים שילוב ההילוכים מעט מעט גס. 

צריכת הדלק נעה בין 8.5 ק"מ/ל' במסלול תובעני ובנהיגה בהתאם, ובין 10.6 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה. 

1618986


נוחות, התנהגות
כיול המתלים נוקשה יחסית, וריסון תנודות המרכב יכול להיות טוב יותר. נוחות הנסיעה בעיר בינונית, גם בגלל שברכב היו חישוקי "19. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה בינונית, ושיבושים מסיתים במעט את הרכב או גוררים תנודה קלה. 

בהתנעה צליל המנוע אינו מזמין, ובנהיגה איטית ובסל"ד סרק הוא נשמע מדי וחסר עידון. בנסיעה מחוץ לעיר נשמעים רעשי כביש ורוח. 

היכולת הדינמית טובה מאוד, גם בזכות ההנעה הכפולה והצמיגים המוסיפים רמת אחיזה גבוהה – והמנוע אינו מאתגר את הרכב גם ביציאה מהירה מפניות. ההגה מעט קל מדי וההפניה אינה נמרצת אבל ברורה; כאמור, היכולת גבוהה, אבל הרכב אינו קליל בנהיגה כזו, והתנהלותו היא כשל רכב מגודל יחסית; בכל זאת, רכב פנאי ללא כיול ספורטיבי, 160 ס"מ גובהו, 1.8 טון משקלו. לבלמים אין נשיכה ראשונית חזקה, והתחושה שהם יוצרים שהם טובים פחות ממה שהם באמת. 

1618983


תמורה
מרצדס GLC קופה שנבחן כאן עשיר באבזור, סביבת הנהג שלו עטויה בחומרים טובים ונאה לעין, יחידת ההנעה שלו טובה מאוד, רק נוחות הנסיעה ואיכותה לא מתעלות – אך בעיקר ומעל הכל הוא מציע עיצוב מרהיב.

הבעיה העיקרית היא בתמחור שלו – 470,000 שקלים לגרסה זו ברמת האבזור 'AMG'. תג מחיר זה קרוב מאוד לזה של דגמי פנאי בקטגוריה גבוהה יותר, והוא גבוה בהרבה לא רק מגרסת 190 כ"ס של ב.מ.וו X4 אלא גם לא במעט מזו עם 252 כ"ס, ומיד נוסיף כי המרצדס עשיר יותר באבזורו.

יצוין כי המהדורה המחודשת של GLC קופה תגיע לישראל תוך חודשיים, ובנוסף לחידושים שיש בה, היא צפויה להיות תחרותית יותר.

שווה לשקול גם:

מחיר
470000
החל מ- 4,662 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
11656
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2001

תיאור

מקומות ישיבה
4
מספר דלתות
4
מרכב
קופה
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
473
רוחב
189
גובה
160
משקל
1785
בסיס גלגלים
287
נפח תא מטען (ליטר)
500
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
66

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
ק'-235/55/19 א'-255/50/19

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1991
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
211
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
35.6
סל"ד למומנט מירבי
1200
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
222
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
9

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
16.6
צריכת דלק - עירונית
12.4
צריכת דלק - ממוצעת
14.5
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
11.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
התראה על תנועה חוצה, מערכת למניעת התנגשות, מעבר נתיב אוטומטי, זיהוי הולכי רגל, חיישני חגורות בטיחות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם מרצדס GLC קופה
גרסה GLC קופה 2.0 ל' טורבו, אוט', 4x4
מחיר 470000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 222
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.5
נפח תא מטען (ליטר) 500
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 3. אתם באמת חושבים שהעיצוב הוא "מרשים ומאוד הרמוני"?

    ... 3 יולי 2019, 11:47

  2. 1. לא נראית טוב. בטוח שטובה אבל המראה

    רונן 2 יולי 2019, 20:55